جاباما
۳۸۰۹۱
۶۸ نظر
۵۱۵۴
۶۸ نظر
۵۱۵۴
پ

۱۰ حالتی که جهان به پایان می رسد

بشر امروز مدام در اضطراب و تشویش به سر مي‌برد. انبوه رسانه زندگی ما را تغییر داده است. در شب یلدای امسال نسل ما، مثل دو-سه نسل قبل نیست که پا زیر کرسی دراز کند و انار و شب‌چره بخورد و به داستان‌هاي مادربزرگ‌ها گوش‌دهد. احتمالا دهه شصتی‌ها و دهه هفتادی‌ها، شب چله پای شبکه‌هاي اجتماعی مشغول کامنت گذاشتن هستند یا فیلم تماشا مي‌کنند.

دنیای اقتصاد: بشر امروز مدام در اضطراب و تشویش به سر مي‌برد. انبوه رسانه زندگی ما را تغییر داده است. در شب یلدای امسال نسل ما، مثل دو-سه نسل قبل نیست که پا زیر کرسی دراز کند و انار و شب‌چره بخورد و به داستان‌هاي مادربزرگ‌ها گوش‌دهد. احتمالا دهه شصتی‌ها و دهه هفتادی‌ها، شب چله پای شبکه‌هاي اجتماعی مشغول کامنت گذاشتن هستند یا فیلم تماشا مي‌کنند.

در همین تهران خودمان، ما همیشه دلیلی برای ترس داریم. وقتی از عابر بانک پول می‌گیریم، نگرانیم که کسی از پشت سر زورگیری کند، چون همیشه در صفحات حوادث درباره زورگیری‌ها مي‌شنویم. وقتی می‌خواهیم سوار اتومبيل شخصی شویم، نگرانیم که مبادا، یک دفعه مسافران پشت سر چاقویي زیر گلویمان بگذارند، اگر زیر باران در خیابانی خلوت مردی با اضطراب برای سوار شدن به خودرویمان دست بلند کند، هرچند انسان‌دوستی حکم می‌کند پا روی پدال ترمز فشار دهیم، اما این کار را نمی‌کنیم. آلودگی هوا مي‌تواند سرطان ریه برایمان داشته باشد و قصه پارازیت‌ها هم که مفصل است. از همه اینها بگذریم، زلزله‌اي اهر را مي‌لرزاند، ما نگران گسلی هستیم که از شمال‌غرب جنبیده و ممکن است به ما برسد و... این مصادیق ممکن است از شهری به شهر دیگر، از کشوری تا کشور دیگر فرق کند، اما در تمام دنیای امروز یک چیز مشترک است: «ترس از پایان». اهالی رسانه، چه سینما باشد چه شبکه‌هاي تلويزيوني و... خوب جنس این ترس‌ها را مي‌شناسند. نظریات فراوان و بعضا عجیب و غریبی درمورد پایان جهان وجود دارد، اما به طور کلی ۱۲ نظریه وجود دارد که شکل پایان جهان را در دنیای معاصر رقم مي‌زند:

تغییرات اکولوژی و آب شدن یخچال‌هاي قطب شمال و جنوب: در صورت گرم شدن مفرط کره زمین و آب شدن یخچال‌هاي قطب شمال و جنوب، بسیاری از کشورها به یکباره به زیر آب فرو خواهند رفت. این نظریه تئوری نبوده و از سوی دانشمندان به ثبت رسیده است. تصور کنید که یک سوم تمامی خشکی‌هاي زمین به زیر آب فرو رفته و نسل بسیاری از جانداران، درختان و حشرات ازبین خواهد رفت. در صورت بروز چنین اتفاقی، دیگر جای کافی برای زندگی بشریت در کره خاکی نخواهد بود.

در دوران مدرسه، به یاد داریم که به ما آموختند که اطراف زمین را لایه ازن تشکیل داده که این لایه، کره زمین را از تشعشعات رادیواکتیو حفظ مي‌كند. این تشعشعات به فراوانی در فضا یافت مي‌شود، ولی تنها مقدار ناچیزی از آن به سطح زمین برخورد مي‌کنند. انسان‌ها با اینکه مي‌دانند استفاده از برخی محصولات به لایه ازن صدمه مي‌زند، اما با بی‌توجهی به این اخطارها، به استفاده از این مواد ادامه مي‌دهند. سوراخ‌هاي لایه ازن روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن بوده و آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر این لایه از بین رود، چه بلایی بر سر کره خاکی خواهد آمد؟ بلی، پرتوهای رادیواکتیو خورشید هر جانداری را نابود خواهند کرد.

برخورد اجسام کهکشانی با کره زمین: برخورد اجسام کهکشانی با کره زمین یکی از مشهورترین تئوری‌هاي موجود در مورد پایان دنیا مي‌باشد. بسیاری بر این عقیده هستند که نسل دایناسورها نیز به دلیل برخورد شهاب سنگ‌ها با زمین منقرض شد. بدین‌صورت ممکن است که چنین سرنوشتی نیز انتظار ما را بکشد و استخوان‌های ما در قرن‌هاي آینده به عنوان فسیل، مورد پژوهش و بررسی قرار گرفته شود. تئوری دیگری در همین چارچوب مي‌گوید که برخورد شهاب سنگ بزرگی با زمین، منجر به تکه شدن کره خاکی شده و این تکه‌ها همچون ماه به دور نوار مغناطیسی ستاره‌ها و یا سیارات دیگری خواهند گشت.

10 حالتی که جهان به پایان می رسد

خاموش شدن خورشید: چندی پیش یک فیلم بر اساس این نظریه ساخته شد. این تئوری کاملا صحیح بوده و به اثبات رسیده است، فقط باید این نکته را در نظر داشت که چنین اتفاقی حدود ۱۰ میلیارد سال دیگر اتفاق خواهد افتاد. به نظر شما، ما شاهد وقوع چنین اتفاقی خواهیم بود؟

حمله آدم فضایی‌ها به کره زمین: کتاب‌ها، افسانه‌ها و فیلم‌هاي بسیار زیادی در مورد حمله موجودات فضایی به کره زمین وجود دارد. آیا موجودات فضایی کره زمین را تسخیر خواهند نمود؟ اثبات و باور چنین نظریه‌اي بسیار سخت بوده، چراکه تا کنون شواهدی در مورد کشف موجودات زنده در فضا به ثبت نرسیده است.

انسان با دستان خودش کره زمین را به نابودی خواهد کشاند: این نظریه از دیگر نظریه‌ها به حقیقت نزدیک‌تر است. برای درک عمیق این مطلب کافی است تا رادیو یا تلويزیون خود را روشن کرده و به اخبار جهان گوش دهید. انفجار در یک منطقه، شروع حملات نظامی در منطقه دیگر، بمباران مردم بی‌گناه و... بدون شک، در صورت بروز جنگ جهانی جدید، ابرقدرت‌ها از سلاح هسته‌اي استفاده خواهند نمود. آغاز جنگ هسته‌اي کره زمین را به چرنوبيل(حادثه انفجار نیروگاه هسته‌اي چرنوبیل در کشور اوکراین و در سال ۱۹۸۶ میلادی رخ داد.) تبدیل خواهد كرد.

بسیاری از ادیان از پایان دنیا به آخرالزمان یادمي‌کنند. بر اساس نظریات مذهبی، این فاجعه در صورتی رخ خواهد داد که جهان از گناه اشباع شود. در برخی ادیان این مسئله با ظهور پیامبران و امامان الهی و در برخی ادیان شاهزاده تاریکی‌ها دنیا را نابود خواهد ساخت. در کل، مذاهب مختلف از روز موعودي خبر مي‌دهند که همه‌کس در برابر خداوند به جزای اعمال نیک و بد خویش در دنیا خواهند رسید.

هوش مصنوعی و ربات‌هاي متفکر جهان را دردست خواهند گرفت: بسیاری از فیلم‌هاي دنیا بر اساس این نظریه تولید شده‌اند. با نگاهی عاقلانه به پیشرفت جهان در تکنولوژی، مي‌توان به درک این موضوع پرداخت که ممکن است در آینده، رباط‌ها بر انسان‌ها چیره شوند و کره زمین را نابود سازند.

جابه‌جایی قطب شمال و جنوب با یکدیگر: جابه‌جایی دو قطب شمال و جنوب با یکدیگر منجر به تغییر حرکت کره زمین از چپ به راست خواهد شد. در نتیجه این فاجعه، نیروی مغناطیس اطراف کره زمین محو گشته و امواج کهشانی، حیات را در کره زمین نابود خواهند ساخت.

سرمای هسته‌ای: برخی به این نظریه اعتقاد دارند که با پایان سال ۲۰۱۲ میلادی، آتشفشان‌هاي خاموش به یکباره فعال شده و دود غلیظی اطراف کره زمین را احاطه خواهد کرد. قطر و تراکم این لایه گرد و غبار به قدری زیاد است که مانع از تابش نور خورشید به سطح کره زمین خواهد شد. به سرمای حاصل از این فاجعه زیست محیطی به اصطلاح سرمای هسته‌ای گفته مي‌شود.

تغییر مکان هسته کره زمین، خورشید و کهکشان‌ها: تغییر مکان ستارگان، سیارات و کهكشان‌هایی که به دلایلی در یک ردیف در فضا قرار خواهند گرفت مي‌تواند منجر به نابودی حیات در کره زمین شود. دلیل این موضوع مي‌تواند افزایش نیروی جاذبه خورشید و جذب ستارگان و سیارات به محور جاذبه خورشید، باشد. این نظریه به همگرایی گرانشی معروف مي‌باشد. در صورت بروز چنین واقعه‌اي چه بلایی بر سر قطب‌هاي الکترومغناطیسی زمین خواهد آمد؟ بسیاری بر این عقیده هستند که این موضوع به زودی اتفاق خواهد افتاد. لازم به ذکر است که این شاخه از علم به طور کلی مورد بررسی و تحقیق قرار نگرفته است.

10 حالتی که جهان به پایان می رسد

۲۱ دسامبر شاهد نمایش سیارات منظومه شمسی در فضا خواهیم بود: در تاریخ ۲۱ دسامبر میلادی، خورشید، زحل(کیوان)، زهره، مشتری(ژوپیتر)، عطارد، مریخ و کره زمین در امتداد یکدیگر قرار خواهند گرفت و یک مسیر صاف از آغاز منظومه خورشیدی تا هسته آن یعنی خورشید را تشکیل خواهند داد. لازم به ذکر است که به غیر از منظومه خورشیدی ما، دیگر سیارات از کهكشان‌هاي مختلف نیز به همین صورت ردیف قرار خواهند گرفت. از آنجایی که بشر هنوز با چنین موضوعی یعنی تاثیر نیروهای مغناطیسی سیارات و ستارگان بر یکدیگر برخورد نکرده است، نمی‌توان عواقب ناشی از آن را پیش‌بینی نمود. برخی از دانشمندان بر این عقیده‌اند که این مساله ممکن است منجر به تغییر مکانی سیارات یا منظومه خورشیدی گردد. البته نظریه‌هاي بیشتری در مورد پایان دنیا وجود دارد که برای ذکر تمامی آنها به مدت زمان بسیاری نیاز است. با توجه به این تفاسیر، مي‌توان این نتیجه را گرفت که به تعداد انسان‌هاي کره خاکی، نظریه وجود دارد.در انتها مي‌توان به ارزیابی و جمع‌بندی نظریه‌هاي فوق پرداخته و اعلام کرد که راه‌حل بسیاری از معضلات تنها به خود ما بستگی دارد. چرا باید اکولوژی را نابود کنیم؟ چرا بدون جنگ و با صلح زندگی نکنیم؟ باید اختراعات و اکتشافات خود را کنترل کنیم. بی‌تفاوتی هرکس نسبت به کره‌زمین مي‌تواند دلیل نابودی حیات در این کره خاکی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      بدرود اي زندگي....

      پاسخ ها

      • محمد

        متاسفم برات ای دل ساده...

      • علی ایران

        زمین در حال نابودی میباشد و مطمئن یا بی مطمئن باشید که امام زمان در نابودی زمین ظهور خواهد کرد

      • نرگس

        کاش دنیا به زودی تموم شه کاش

    • بدون نام

      ما که تو این دنیا چیزی نداریم پس از نابود شدنش ناراحت نمیشیم

      پاسخ ها

      • javad

        das khosh manam hamintor

    • بدون نام

      من کاردانیو تو 4 سال پاس کردم منو از پایان دنیا میترسونی ؟

      پاسخ ها

      • م

        عزیزززززززززززززززم .تو آینده ساز اسن مملکتی قطعا.هیچی نشی رئیس جمهوری رو شاخته .

      • بدون نام

    • تورج

      آخ از قسط دادن راحت میشم ها

    • طاقانکی

      بایستی قبل از یک میلیارد سال نوری نابود شده باشه خیلی تاخیر کرده

    • وزیا

      تنها چیزی که برام مهم نیست همین دنیاست نه این دنیا به کام ما بود نه ان دنیا خواهد بود پس فرقی نمیکنه.

    • Mina

      من میترسم :/

      پاسخ ها

      • میترا

        نترس و برو جلو.....این دنیا به تو میگه بدو بدو.....

    • amir

      بنظر من نابود نمیشه اینا فقط حدسیات وارد یه دورهی جدید میشه فعلا هچ چیزی معلوم نیست ولی من میگم یه روزی میرسه که زمین اینقدر گرم بشه که دیگه قیره قابل سکونت بشه تابستونا دمای اهوار به 58 درجه میرسه قبلا اسلا اینجوری نبود ولی بحرحال کسی ار اینده خبر نداره

    • رضا از سبزوار

      این که 10 حالت بود؟؟؟

      پاسخ ها

      • marzieh

        افرین به این دقت
        ولی من فکر کنم 11 مورد بود
        چون فکر کنم اونجا که درباره لایه ازن گفت یادش رفته جدا کنه از قسمت تغیرات اکولوژی

      • بدون نام

        وا......
        راست میگی؟؟؟

    • daryamahtab

      ای دل غافل................................................................

    • amin

      منتظریم

    • asal

      چرا باید دنیا به آخر برسه؟ شاید این حدسیات ربطی به ظهور آقا امام زمان (عج)داشته باشه من که خوشحالم میدونم هر اتفاقی هم بیفته خوب خواهد بود ....

      پاسخ ها

      • pouya

        اره شاید به نظر خارجی این طور بشه ولی یادت نره خدا با ماست

    • بدون نام

      شمارش معکوس شروع شده دیگه
      هفته بعد این موقع معلوم نیست چی شده
      هر چه یش اید خش اید چون از اراده الهی که خارج نیست

    • جاستین

      هرکی هم نابود شود ترکها(اردبیل.تبریز) نابود نمیشن

    • رهگذر

      هیچ اتفاق خاصی نمی افته حاضرم شرط ببندم همش چرت وپرته

      پاسخ ها

      • من

        چند؟

      • مسعود

        کاشکی قبل از امتحانات نوبت اول دنیا تموم میشد کی حوصله داره حسابان نمره بگیره

    • پسر کش

      چیه همتون هل کردین به جان خودم غلط املایی زیاد داشتین..امیر که مشروطه

      پاسخ ها

      • كيان

        خخخخخخخخخخخخ

      • nasim

        vay kheili bahal bud koli khandidam

    • مریم سراوانی

      به نظر من زمین به خاطر گردوخاک ممکنه پایان جهان باشه چون اگر خیلی گردوخاک باشه نمیشه هیچ جا را دید وقتی هیچ جا را نمی بینیم همه جا مثل هم میشه و چون پایان جهان جز همه جا هست اون هم مثل بقیه میشه و بقیه هم مثل اون میشن پس همه جا مثل پایان جهان میشه و اینجور پایان جهان از زمین شروع میشه و دنیا تمام میشه

    • سمیه

      منکه خیلی مشتاقم اون روز برسه! نه به خاطر پایان دنیا به خاطر پشمک و حلوا و خوردنیای شب یلدا!

    • محسن

      فقط و فقط زمین تا 1000سال آینده گرفتار یک سیاه چاله فضایی میشه که تمام اجرام و بعدش هسته زمین رو به داخل خودش میکشه و با یک انفجار کهکشان راه شیر را تا ابد منهدم میکنه

    • مهشيد

      همين مونده دنيا بتركه
      همتون سركارين
      ☻☺☻☺☻

    • مهشيد

      همين مونده دنيا بتركه
      همتون سركارين
      ☻☺☻☺☻

    • کیمیا

      من خواب دیدم ۱۲۴ سال دیگه دنیا تموم میشه

    • علی نجم آبادی

      نمی دونم چرا ولی مث اینکه خیلی مشتاقم اون روز برسه
      ولی الهی که نرسه

    • بدون نام

      دنیا که 30میلیارد سال دیگه نابود میشه ولی زمین شاید 2029 یا2036

    • پگاه

      اول حالتی که باعث انقراض انسان میشه کمبود غذا و اب اشامیدنیه که خیلی هم دور نیست.بعد میرسیم سراغ عوامل دیگه.البته همه ۱۰ مورذ ذکر شده قابل اتفاقه و حتی شاید به ترتیب اتفاق بیوفته.باید بپذیریم که در مقابل قدمت انسان بر روی کره ی زمین ما جز انسان های نخستین حساب میشیم وبسیار اسیب پذیرین و از طرفی تنها سلاح ما یعنی علم هم نامحدوده و هنوز به اون درجه ازش نرسیدیم که هرکدوم از این عوامل رو دفع کنیم

    • mahdiar

      واقعا نمیدونم چی بگم.وقتی که به نظر ها نگاه میکنم یاد فیلم سرزمین فرداها(tomorrowland) میافتم.دیوید نیکس گفت ما برای اینکه بشریت رو نجات بدیم نابودیشو به نامیش گذاشتیم ولی مردم دارن با این واقعیات چیکار میکنن؟دقیقا اونو میبلعن.(مثل یه شیرینی شکلاتی)به نظر شما ایا ما نمیتونیم اینده خودمون رو تغییر بدیم؟هرکسی با این مطلب داره یه جئووری برخورد میکنه.یکی میگه برام مهم نیست .یکی میگه ما که اون زمان خداروشکر زنده نیستیم!یکی میگه از قسط ها راحت میشیم(دوستان شخص خاصی مد نظرم نیست فقط مثال میزنم بی احترامی نشه).هیچکس این سوالو نپرسیده که ما برای نجات کره زنمن برای نجات کسایی که دوستشون داریم که کاری باید بکنم و چه کازری ازمون بر میاد؟واقعا وجود همه ی ما ادما رو وحشی گری گرفته.کاشکی با دنیایر کگه داریم توش زندگی میکنیم بهتر رفتار میکردیم تا یه زمانی نیایم زیر پست (عوامل نابودی زمین)کامنت بزاریم.به همه پیشنهاد میکنم فیلم tomorrowland رو ببینن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا من خیلی فکر کردم و ب این نتیجه رسیدم باید کل پیشرفت بشیریت از بین بره کلش
        حتی یه تیکه اهنم درست نشه چ برسه اینقد ماشین و ...
        و یا باید کاری کنیم ک ب جای گرما سرما تولید کنیم و این اتفاق هیچ وقت نمی افتد چون هر انرژی اخر منجربه تولید گرما میشه

    • پیام

      تموم بشه خوبه دیگه همه با هم یدفعه راحت میشیم آره آقا آره

    • mehdi

      بیخیال از زندگیتون لذت ببرین حالا وقت نابودی نیست

    • علی

      دنیا 10000 سال دیگر نابود میشه

    • فایزه

      دعا میکنم که هرچی زودتر تموم بشه .

    • اسم

      من مطلبم رو از خداشناسی و هدف از این دنیا میگم، اینکه بگم چه سالی واقعا فقط خدا میدونه اما زمانی بپایان میرسه که مشخص شه چرا خدا به تمام مخلوقات خودش گفت به انسان سجده کنید، باید بر همگان ثابت بشه که انسان چرا برتره.تا حالا که خوب پیش رفته اما هنوز به اون حد نهایی نرسیده مثلا از نظر خلق کردن، دست یابی به علوم هستی، جابجایی با سرعت نور ،این رو بدونید اگه دیجیتال میتونه با سرعت جابجایی فیبر نوری حرکت کنه پس شاید این راه برای اجسام هم باشه.حتما میشه ،که باید با کلی امکانات و مسیر مشخص و از قبل تعیین شده انجام بشه. ما فعلا به این نرسیدیم چون فرشتگان این نیرو رو دارند و ما نداریم.بدونید فعلا جهان بپایان نمیرسه چون علم پیشرفت لازمه رو نداشته.ولی علم خیلی توی این هزارو چهارصد سالی که از آخرین پیامبر گذشته پیشرفت داشته. فقط هزارو چهارصد سال گشته. خیلی کمه. خدا هر ملتی رو و هر کشوری رو بخواد نابود کنه ،نابود میکنه و ادم های دیگری رو پدید میاوره. پس سعی نکنند که با بد کردن و فرضیات اشتباهی که قبلا گفته شده بخواند دنیا رو بد کنندتا به اخرت نزدیک بشند. خدا یک بار با نوح قسمتی از جهان جاهل رو نابود کرد و انسان دیگری اورد. البته ممکنه اخرت به عوامل دیگه ای نیز مربوط باشه. ولی این رو بدونید تا حد خاموش شدن خورشید نمیرسه. به وجود خدا و قرآن و اخرت قسم میخورم که وجود دارند و حقیقت داره.

    • مینا

      سلام دوستان زمین رو ما انسانها نابود کردیم با آلوده کردن آبها و هوا و طبیعت و از بین بردن جنگلها با درست کردن ماشینها و ایجاد گازهای گلخانه ای باعث نابودی زمین شدیم فقط این کار از دست انسان بر می آمد ما حتی حیات این حیوانات و جانوران بی گناه را هم به خطر انداختیم ای کاش به جای این همه پیشرفت و تونلی به فکر نگهداری از زمین( خانه ) خود بودیم ولی افسوس ولی هنوز هم دیر نشده با تلاش و کمک به آب و زمین و طبیعت میشه برای زمین کاری کرد به امید روزی که مردم ما با آگاهی بیشتری برای نجات زمین یا اینکه بهتره بگم برای نجات زندگی خودشان تلاش کنند.

    • نازنین

      سلام
      به نظر من فرصت ما ادم ها تمام شده.
      ادما کثیف شدن و دارن همه جا رو به لجن میکشن.پول پرستی تجاوز قتل دزدی دروغ.
      به نظرم یا باید نسل انسان ها باید به بدترین شکل بمیرن و مجازات بشن.ففط دلم برای اون تعداد خیلی خیلی محدود میسوزه که هم زمانی که زنده بودن قربانی ادمای کثافت شدن هم باید با اون کقافتا نابود بشن.از دیدن پایان دنیا خوشحال میشم امیدوارم زودتر اتفاق بیفته
      از دیدنش لذت میبرم از دیدن کثافتای لجنی که بخاطر پول یه تعداد انسان ساده رو گول زدن ناراحت کردن.
      دوست دارم در حالی زنده ان تک تک اعۻای بدنشون از هم جدا بشه

    • Klb

      کاش زود بمیریم راحت شیم از گرانی و بیکاری زجر اور

    • رامین

      من
      به وضوح میگم سال 2040آخردنیاست چون ازالان مشخص

    • bestone

      میخوام تحولی بوجود بیارم!

    • یه ادم

      دنیا نه نابود میشه نه میترکه نه چیز دیگه ایی
      فقط چیره غذایی انسان ها تموم میشه و مجبور هستند که همو بخورند و وحشی گری دوباره به کره زمین برمیگرده، مثل 1000 سال پیش ;)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دردوووغ

    • Noura

      طوفان خورشیدی رو یادتون رفت

    • بدون نام

      دادن دستتون شما هم دو
      دستی تحویل گرفتین.

    • تنگسیر

      با این بی اخلاقی و فرهنگ کشی لا اقل در ایران که دنیا چند ساله که به آخر رسیده

    • terestegen

      عجب دنیایه خب حداقل میرم کره مریخ با ناسا یه روز عمر میکنم بسه شاید دو روز اگه کپسولم تموم نشه

    • رضا

      به درک که نابود بشه از دست زن ها راحت بشیم

    • زیبا

      بزاریت تموم شه این دنیا یه لعنتی .

    • بدون نام

      من فک کردم باید یا سرما تولید کنیم ب جای گرما
      یا کلا پیشرفت و بزاریم کنار و بشیم انسان نخستین

    • بدون نام

      خدا کند ذود مهدی ال محمد بیا ید خدا کند زود دنیای که امریکا مادر ه گرگها وحشی اسرایل ال سعود ال داعش ال تکفیریها تمامی دوذدان خیانت کاران تجاوذ گران دروغگویان را نابود کندا الهی خدا کند بحق جلا له اش بحق ولله اش بحق گر یهای محمد وال محمد بحق سوذ دل اسیران کربلا بحق دستهای قطع شده عباس بحق گریهای مادران شهیدان ظهور مهدی ال محمد برسد انتقام یز یدیان را بگیرد

    • مکس

      نظر من اینه ک انسان به دست خود خود را نابود میکنه با دود ماشین ها و کارخانه جات لایه اوزون سوراخ عمیقی ایجاد شده انسان باید دست از پیشرفت بردارد اگه برندارد اینده بشر نابود میشه پیشرفت انسان ینی پایان بشر

    • مکس

      نظر من اینه ک انسان به دست خود خود را نابود میکنه با دود ماشین ها و کارخانه جات لایه اوزون سوراخ عمیقی ایجاد شده انسان باید دست از پیشرفت بردارد اگه برندارد اینده بشر نابود میشه پیشرفت انسان ینی پایان بشر

    • بدون نام

      ایشالا همین الان تموم شه

    • محسن

      پایان انسانیت یعنی پایان دنیا. وسلام

    • maryam

      همین سیل اومدن گرون شدن کالا و...
      همشون نشانه ی اخر دنیاس
      خدایا به دادمون برس

    • لنا

      خدا کنه دنیازود به پایان برسه منم خسته شدم تا کی تواین دنیا سختی بکشیم

    • Mohammad

      اینجوری که من فهمیدم امکان نابود شدن هست میخوام مثال بزنم اول اینکه آدمیت ازبین رفته همین مونده که همو بخورن قبل از هرچیزی رسیدن گناهان تا سقف هست یعنی جایی برای گناه کردن نیست این خودش خشم خدارو نشون میده وفکر این بودین که اون دنیا چه عذابی وجود داره خودتونو دودستی تقدیم نکنید سعی کنید اگه گناهی کردید پاکش کنید چون به ضرر شما تموم میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج