۳۸۰۹۴۱
۳ نظر
۵۰۲۳
۳ نظر
۵۰۲۳
پ

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (۱۶)

«عجیب تر از علم، فراتر از واقعیت»، عنوان مطلب جدیدی در بخش سرگرمی مجله اینترنتی برترین ها است که سعی دارد به روزترین و عجیب ترین رخداد های طبیعی و غیر طبیعی، دستاوردهای شگفت انگیزِ دنیای علم، کشفیات عجیب در سرتاسر دنیا و همچنین عجایب خلقت را بررسی کند و با توضیحاتی علمی و دقیق آن را خدمتتان تقدیم کند. پس اگر می‌خواهید از این قطار عجیب و پرهیجان عقب نمانید، با این مطالب همراه باشید.

برترین ها : «عجیب تر از علم، فراتر از واقعیت»، عنوان مطلب جدیدی در بخش سرگرمی مجله اینترنتی برترین ها است که سعی دارد به روزترین و عجیب ترین رخداد های طبیعی و غیر طبیعی، دستاوردهای شگفت انگیزِ دنیای علم، کشفیات عجیب در سرتاسر دنیا و همچنین عجایب خلقت را بررسی کند و با توضیحاتی علمی و دقیق آن را خدمتتان تقدیم کند. پس اگر می‌خواهید از این قطار عجیب و پرهیجان عقب نمانید، با این مطالب همراه باشید.

مثل همیشه منتظر نظرات سازنده شما هستیم.

******

زندگی مسالمت آمیز مردی با یک تیغه چاقو در جمجمه!

گروهی از پزشکان چینی در داخل جمجمه یک مرد چینی که به مدت چهار سال از سردردهای عجیبی رنج می برد یک تیغه چاقو کشف کردند. این شهروند چینی به نام "نی" که حداقل به مدت ۴ سال از سردردهای مزمن شدید و عجیبی رنج می برد سرانجام در سال ۸۹ تصمیم گرفت به بیمارستان مراجعه کند. پزشکان پس از تصویربرداری رادیوگرافی در جمجمه این مرد یک تیغه ۱۰ سانتیمتری چاقو کشف کردند. پس از اعلام نتایج آزمایشات، این مرد چینی به یادآورد که دقیقاً چهار سال قبل با یک دزد درگیری منجر به ضرب و جرح داشته است.

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (16)


دریای شیطان

دریای شیطان (یا مثلث اژدها، بستگی به انتخاب شما دارد که کدام نام را ترسناک‌تر بدانید) در اقیانوس آرام واقع شده و حوادثی که تاکنون به خود دیده، به اندازه‌ی مثلث برمودا، عجیب است. این ناحیه در ساحل ژاپن قرار گرفته و انواع پدیده‌های اسرارآمیز همچون میدان مغناطیسی نامتعارف، دیده شدن اشیا و تابش‌های عجیب و ناپدید شدن‌های بی‌دلیل، در آن دیده شده‌اند. این ناحیه توسط مقامات مسئول به عنوان ناحیه‌ی خطرناک برای ماهیگیری معرفی شده است.

سال ۱۹۵۲ دولت ژاپن برای پرده برداشتن از اسرار این ناحیه، زیردریایی به نام کائی‌مارو شماره ۵ را به دریای شیطان فرستاد. متاسفانه کائی‌مارو شماره ۵ و ۳۱ خدمه‌ی آن دیگر رنگ ساحل را به خود ندیدند و همگی ناپدید شدند. داستانی دیگر در مورد کوبلایی خان است که در زمان‌های قدیم سعی در تجاوز به خاک ژاپن از طریق دریای شیطان را داشته است. او ۴۰ هزار سرباز جنگی خود را در این دریا از دست داد.

نظریه‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد. بسیاری وجود موجودات فضایی، دروازه‌ای به دنیای موازی و حتی تونلی به سمت دریای آتلانتیس، را از دلایل ناپدید شدن افراد و اتفاقات عجیب این ناحیه می‌دانند. اما بعضی عقیده دارند که عامل این حوادث طوفانی بودن بیش از حد این منطقه است. هر چه که باشد ما پیشنهاد می‌کنیم از این اقیانوس دوری کنید!
عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (16)

آغوش نجات بخش

این عکس، تصویری از مقاله‌ای است از مجله Ensign magazine May '98 pg. 94 تحت عنوان " در آغوش گرفتن نجات بخش".این مقاله شرح مفصلی از اولین هفته زندگی یک جفت دوقلو را توصیف می‌کند که در هنگام بدنیا آمدن در دو دستگاه جداگانه انکوباتور( incubator)نگهداری می‌شدند و پزشکان گفته بودند که یکی از آنها زنده نخواهد ماند. اما یکی از پرستاران بخش نوزادان، دو کودک نوزاد را بر خلاف مقرارت بیمارستان در یک دستگاه انکوباتور قرار داد و برای این کار با بیمارستان جنگید.

زمانیکه آنها در یک دستگاه قرار گرفتند، دست نوزاد سالم تر، به گونه ای که پنداری خواهرش را در آغوش گرفته باشد، بر او قرار گرفت. از آن ببعد ضربان قلب نوزاد کوچکتر و بیمار، شروع به عادی شدن می‌کند و دمای بدن او بالا رفته، شکل عادی می‌یابد. پس از مدتی، هر دو آنها زنده می‌مانند و شروع به رشد می‌کنند.

بیمارستان زمانی که متوجه اثر "نجات بخش" گذاشتن این دو نوزاد در کنار یکدیگر شد، از آن پس در مقررات خود تغییر بوجود آورد و هم اکنون تمامی دو قلوها؛ حتی چند قلوها را در یک تخت و یاانکوباتور در کنار هم و نزدیک هم می‌خوابانند.
عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (16)


زنی جوان، پشت نقاب پیری

تصور کنید در روزگار جوانی و طراوت، روزی از خواب بیدار شوید و در آیینه مادربزرگ تان را ببینید. پیر شدن به خودی خود اتفاق دردناکی است، اما از آن غیر قابل تحمل تر آن است که فرایندی که برای انسانهای دیگر طی 50 سال اتفاق می افتد برای شما یک شبه پیش بیاید.

گوین تی فونگ، دختر جوانی بود که مانند هر ویتنامی دیگر روزانه دو وعده غذای دریایی می خورد. گوین تی در سن 23 سالگی و اوج جوانی و جذابیت، یک روز پس از صرف غذای روزانه دچار خارش و حساسیت شدید پوستی می شود.

این اتفاق در سال 2008 افتاد و از آن روز گوین تی فونگ دیگر همان دختر سابق نیست. خارش ها او را به بیمارستان کشاند و از آنجا که پزشکان قادر به تشخیص بیماری او نبودند پس از درمان های اولیه و رفع خارش او را راهی خانه می کنند.

با از بین رفتن خارش ها صورت این دختر جوان پر از جوش و کهیرهایی شد که هرگز پیش از آن در بدن گوین مشاهده نشده بود. گوین برای رهایی از داروهای شیمیایی و همینطور بازگرداندن چهره اش به حالت اول شروع به مصرف داروهای سنتی و گیاهی می کند.

این معالجه نه تنها نتیجه ای دربر نداشت که منجر یه افتادگی پوست گوین ودر نتیجه تغییر حالت چهره او از یک زن جوان به پیرزنی 75 ساله شد.

سرپرست گروه پزشکی گوین، پرفسور لی جان نیکائو و همکارانش در بیمارستان بین فائو پس از مدت ها تحقیق و بررسی و انجام انواع و اقسام تست ها به این نتیجه رسیدند که گوین به دلیل استفاده بیش از حد هورمون کورتیزول و همچنین استفاده نابجا از طب سنتی به پیری زودرس مبتلا شده است.

نام علمی این بیماری " لیپوریستروفی" است و عارضه ای است که در پی آن لایه چربی زیرین پوست از بین رفته اما لایه های رویی به رشد خود ادامه می دهند.

متخصصان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز با بررسی هایی که روی مورد گوین تی فونگ انجام دادند نتیجه ای متفاوت گرفتند، آنها معتقدند گوین از نوعی سندروم به نام "ماستوسیتوسیز" رنج می برد که قابل علاج نیست و به دلیل رشد سلول هایی موسوم به ماست بوجود می آید.

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (16)

افراد با پاهای شترمرغی!
پاهای افراد این قبیله که تنها دو انگشت دارد شبیه پاهای شترمرغ است. بیشتر این افراد قبیله نشین از قبایل آفریقایی در منطقه زیمبابوه و بوتسوانا هستند.
عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (16)

آیین زجر با مورچه
آیین تشریفاتی Satere-Maweمردان میانسال این قبیله از پسرهای جوان می خواهند که یک دستکش دستشان کنند. این دستکش ها قبلا با مورچه هایی که نیش های گزنده دارند پر شده اند .پسرها فقط بعد از 10 دقیقه می توانند دستکش ها را دربیاورند و مجبورند هر سال این آئین را اجرا کنند تا موقعی که افراد فامیلشان ازشان بخواهند آن را متوقف کنند.

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (16)

کودکی با یک دم

"چاندر اورام" کودکی از اهالی بنگال غربی است که در هنگام تولد یک دم به طول 33 سانتی متر را در پشت خود داشت. او اکنون در هند مشغول کار در مزارع چای است و به دلیل برخی اعتقادات مذهبی خاص جراحی نمی کند.

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (16)
قبیله ای که زمان برای آنها مفهومی ندارد

دو دانشمند انگلیسی قبیله‌ای را در آمازون کشف کرده‌اند که درکی از مفهوم زمان یا تقویم ندارند! مردم قبیله آمونداوا در برزیل حتی لغتی برای «زمان»، «هفته»، «ماه» یا «سال» ندارند. به گفته محققان دانشگاه پورتسماوث، این اولین باری است که دانشمندان توانسته‌اند ثابت کنند که زمان یک مفهوم بشری تثبیت‌شده فراگیر نیست.

به گفته این محققان، این مساله بدین معنی نیست که قبیله آمونداوا خارج از زمان زندگی می‌کنند، بلکه آنها به جای اینکه اتفاقات را به عنوان بخشی از زمان ببینند، در جهان اتفاقات زندگی می‌کنند.
این تیم تحقیقاتی مدت هشت هفته را در این قبیله گذراندند و به بررسی زبان آنها و چگونگی انتقال مفاهیمی مانند «هفته آینده» یا «سال گذشته» پرداختند.
آنها دریافتند که هیچ لغتی برای این مفاهیم در میان این قبیله وجود ندارد و تنها روز و شب و روزهای خشک و بارانی دارای مفهوم است. آنها همچنین دریافتند که هیچ یک از افراد قبیله از سن برخوردار نیستند!

این قبیله برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ با دنیای خارج آشنا شد ولی باز به شیوه‌های سنتی خود برای زندگی، شکار، ماهیگیری و زراعت ادامه می‌دهد. اما اکنون با ورود به دنیای مدرن زبان خود را به پرتغالی تغییر داده و زبان اصلی آنها با خطر انقراض مواجه است.
عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (16)

بن آندر وود ، پسری با دید صوتی

بن آندروود نابینا است هر دو چشم خود را در ۳ سالگی به خاطر سرطان از دست داد. با ین حال بسکتبال بازی می کند، دوچرخه سواری می کند و در کل یک زندگی عادی دارد. او نه از سگ راهنما و نه حتی از دستهایش استفاده می کند او خودش یاد گرفت که از طریق انعکاس صدا مسیرش را پیدا کند. بن یک صدای "کلیک" تولید می کند که بازخورد آن را از اشیاء اطرافش باز می گردد. نکته ی جالب این است که گوش هایش این انعکاس را می شنوند و او می فهمد که هر چیز کجاست. او تنها فرد در کل جهان است که بوسیله ی انعکاس صدا می بیند مثل دستگاه سونوگرافی یا دلفین ها.

عجیب تر از علم؛ فراتر از واقعیت (16)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      واقعا جالبه،شوهر دوست من هم در یک اتفاق سرش به زمین میخوره ویه سوزن بزرگ خیاطی پشت سرش فرو میره جالب اینجاس که سالهاست بدون هیچ مشکلی زندگی میکنه

    • آرش

      بعضی مطالبی رو که میگذارید ممکنه کاملا واقعیت نداشته باشه مثلا در مورد اون دوقلوها که عکسشون ماه ها پیش تو فضای مجازی پخش شد یه متخصص میشناختم که بعد از دیدن عکس گفت نوزاد تو این سن به هیچ وجه توانایی و مهارت حرکت دادن دست رو به این شکل برای بغل‌کردن نداره احتمالا خود پرستاره دقت نکرده و وقتی نوزاد دستش رو باز گرفته بوده اون رو به این شکل گذاشته کنار همزادش و حتی باعث شده فشار به کتف و سرشانه نوزاد بیاد از چروک روی بازویش کاملا مشخصه

    • ترانه

      کودک با دم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج