جاباما
۳۸۰۹۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

ناگفته هایی از زندگی شخصی امام خمینی

اين كارهايي كه صورت گرفت خواسته امام(ره) و خط امام نبود بلكه خواسته گروهي بود كه خود را به عنوان انقلابي، جا زده بودند و اينگونه كارها را انجام مي‌دادند.

روزنامه آرمان: آيت‌الله سيدمحمد موسوي بجنوردي از چهره‌هاي اصلاح‌طلب در گفت‌وگويي با اشاره به اينكه بسياري از اين مسائل كه ابتداي انقلاب صورت گرفت(از جمله مصادره‌ها) به هيچ‌وجه منتسب به امام(ره) نبود، خاطرنشان كرد: اين كارهايي كه صورت گرفت خواسته امام(ره) و خط امام نبود بلكه خواسته گروهي بود كه خود را به عنوان انقلابي، جا زده بودند و اينگونه كارها را انجام مي‌دادند.

موسوي بجنوردي با اشاره به ادعاي يكي از چهره‌هاي انگليس نشين اصلاحات درباره اينكه امام(ره) اجازه درمان شريعتمداري را نداد،‌گفت: در حال حاضر ۴تا ۵ نامه نزد حاج حسن آقا وجود دارد كه بر اساس متن آنها، آقاي شريعتمداري از ارسال پزشك توسط امام(ره) تشكر كردند و اين نامه‌ها را امضا هم كرده‌اند. جاي تعجب دارد كه برخي افراد مومن و انقلابي، ناموس انقلاب را مورد خدشه قرار مي‌دهند.

وي با بيان اينكه امام(ره) صورت اموال خود را به قوه قضائيه اعلام كرده بود،‌گفت: صورت اموال امام(ره) نيز به اين شرح بود: هزار متر زمين در خمين كه ارث پدري ايشان بود، يك قالي ۱۲ متري و سه دانگ خانه در قم (سه دانگ ديگر آن مهريه همسر حاج آقا مصطفي بود).

زماني هم كه امام(ره) فوت كرد، مجددا اين صورت اموال را آوردند. هزار متر زمين را به پسر برادرشان، قالي ۱۲ متري و سه دانگ خانه را نيز به همسرشان بخشيدند درنتيجه فرزندان امام هيچ ارثي از ايشان نبردند. زماني كه حاج احمد آقا هم فوت كرد با وجود آنكه يگانه پسر امام(ره) بود و مي‌توانست هر كاري انجام بدهد اما يك ريال هم براي فرزندان خود ارث نگذاشت. خود حاج حسن آقا نيز اين روزها يك زندگي ساده طلبگي دارد.

موسوي بجنوردي در بخش ديگر گفت: امام يك جفت دمپايي داشتند كه در نجف به پا مي‌كردند و همين دمپايي را در پاريس و تهران نيز همراه خود داشتند. اين دمپايي طي اين سال‌ها عوض نشد. همسر امام(ره) نيز اعلام كردند كه حتي يك بار هم امام(ره) به ايشان دستور نداده بود كه آب يا چاي بياورند. امام خود سماوري داشتند كه با آن چاي درست مي‌كردند و يك چمدان هم داشتند كه لباس‌هاي خود را در آن مي‌گذاشتند. اين همه مايملك امام(ره) بود.

از سوي ديگر امام(ره) به غير از آنكه رهبريت كشور را بر عهده داشتند، مرجع تقليد نيز بودند و وجوهات زيادي براي ايشان مي‌آمد. امام تا ريال آخر اين وجوهات را وصيت كردند كه به حوزه علميه قم ببرند. آيا كسي مي‌داند كه تا سه سال، شهريه امام(ره) براي طلبه‌ها داده مي‌شد؟ كه اين پول از همان سهم امام (ره) پرداخت مي‌شد و هيچ ارثي براي فرزندان امام(ره) نماند؟ تنها احمد آقا از شوراي مديريت اجازه گرفتند تا از اين وجه براي ناهار و شام افرادي كه به جماران مي‌آمدند، هزينه كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • fatima

      روحشون شاد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج