جاباما
۳۸۱۱۶۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

طنز؛ ۲۰هزار فرسنگ زیر خیابان!

فریور خراباتی در روزنامه آرمان امروز نوشت:

شما در خیابان در حال رانندگی هستید که ناگهان چاله ای زیر ماشین شما ایجاد می‌شود و رسما از «چاله به چاه» می‌افتید.همه‌جا تیره و تاریک می‌شود.در نتیجه شما به کمک شهرداری تهران به اعماق زمین سفر کرده و در چند متری هسته مرکزی زمین خودتان را پیدا می‌کنید.در همین حین یک زیردریایی را می‌بینید که نام آن «ناتیلوس» است و با ناخدای آن، کاپیتان «نمو» که در کنار کاپیتان بودن، کار رشد و نمو گیاهان را هم بر عهده دارد، آشنا می‌شوید.سر صحبت را که با کاپیتان «ناتیلوس» باز می‌کنید، متوجه می‌شوید که جایی که در آن زندگی می‌کند، زیردریایی نیست و در یک واحد از مسکن مهر که در یک پروژه تحقیقاتی حوالی «جبه» زمین ساخته شده، زندگی می‌کند.کاپیتان نمو از دولت یازدهم انتقاد می‌کند و سیاست‌های خارجی دولت را زیر سوال می‌برد.
کاپیتان نمو ضمن تشکر از شهرداری تهران اعلام می‌کند که برای اینکه نمره این شهرداری از بیست به نوزده برسد، کاپیتان گاهی باعث انفجار در خطوط گاز، نشست خیابان، راه افتادن ناگهانی پله برقی و آوارشدن مردم بر سر یکدیگر می‌شود. از او دلیل این رفتار زشت را جویا می‌شوید که کاپیتان نمو جواب می‌دهد «داداش نزدیک هسته زمین، وجدانا اوقات فراغتش رو آدم چطوری می‌تونه پر کنه؟» از کاپیتان نمو سوال می‌کنید که آیا او همان شخصیت داستان «بیست هزار فرسنگ زیر دریا»ی ژول ورن نیست، که با پشت دست توی دهان شما می‌زند و از اینکه او را به یک نویسنده خارجی نسبت داده اید اعلام انزجار می‌کند.
وی همچنین از لغو کنسرت‌ها حمایت قاطعی می‌کند و می‌گوید «همون بهتر که لغو شدن؛ ملت میرن اونجا نابهنجاربازی می‌کنن، صدای تالاپ و تولوپ پا کوبیدن‌شون میاد پایین توی هسته زمین سر و صدا ایجاد می‌کنه.» همچنین کاپیتان نمو بدون هیچ دلیل خاصی از استیضاح آقای فانی حمایت کرده و از نشست خیابان تشکر می‌کند که باعث می‌شود هر از چندگاهی یک سری از هموطنان به اعماق زمین فرستاده شوند تا دل کاپیتان نپوسد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      واقعا عالی بود،این روزا باید امادگیشو داشته باشیم که ممکنه قدم بعدیو که بر میداریم زیر پامون خالی بشه والا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج