۳۸۱۱۹۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

یکی دیگر از مزیت های قد بلندی کشف شد

چه در بیابان باشیم و بخواهیم خطر را تشخیص دهیم، و چه در کنسرت به دنبال یک زاویه دید مناسب باشیم، قد بلند هزاران سال است که یک مزیت به حساب می‌آید.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: چه در بیابان باشیم و بخواهیم خطر را تشخیص دهیم، و چه در کنسرت به دنبال یک زاویه دید مناسب باشیم، قد بلند هزاران سال است که یک مزیت به حساب می‌آید. حالا تحقیقات جدید نشان می‌دهد نحوه نگاه افراد قد بلند به جهان، به آنها کمک می‌کند که مسافت‌ها را در محیط‌های تاریک بهتر تخمین بزنند.
یکی دیگر از مزیت های قد بلندی کشف شد

مغز انسان برای محاسبه فاصله یک شی، از علایمی استفاده می‌کند که به مرور زمان یاد گرفته تا عمق را تخمین بزند. این نشانه‌ها شامل اندازه‌ی یک شی نسبت به دیگر اشیا، بافت مخصوص آن شی و ارتفاعش از زمین می‌شود. اما در اتاق تاریکی که فرد فقط می‌تواند شی را ببیند، تمام ابزارهای مغز برای محسابه فاصله حذف می‌شود.

محققان روی ۲۴ نفر آزمایش انجام داده و آنها را به دو گروه کوتاه قد و بلند قد تقسیم کردند. این افراد در یک اتاق تاریک و ناآشنا قرار داده شدند. تنها منبع نور در این اتاق چراغ‌های LED قرمز رنگ و کم‌نور بود که روی زمین و سقف قرار داشت. محققان به این افراد یک توپ پینگ پنگ آویزان نشان دادند، در این میان یک چراغ LED هم به مدت دو ثانیه فلش می‌زد. سپس این توپ پینگ پنگ را برداشتند و افراد باید در اتاق حرکت می‌کردند تا مکان توپ را پیدا کنند.

در مواردی که توپ در فاصله‌ای بیشتر از ۳ متر قرار داشت، افراد قد بلند عملکرد بهتر و دقیقتری در حدس زدن فاصله آنها داشتند. این آزمایش برای فضای باز و روشن هم انجام شد و افراد قد بلند حتی در حالت نشسته، باز هم در برآورد فاصله بهتر بودند. محققان می‌گویند هر چه چشم فرد بالاتر باشد، راحت‌تر می‌تواند به پایین نگاه کند و فاصله بین دو شی را ببیند. مغز یک فرد قد بلند نقشه درونی بهتری برای پردازش فاصله تهیه می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج