۳۸۱۳۲۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مصباح یزدی: آمریکا فرعون زمان است

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر رشد جنبش دانشجویی، گفت: امروز جنبش دانشجویی تابع محض احساسات نیست و به مرحله تعقل و تفکر رسیده است.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با مسئولین بسیچ دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با تأکید بر رشد جنبش دانشجویی، اظهار داشت: عامل حرکت در فعالیت‌های دانشجویی در طول سال‌های فعالیت جنبش‌های دانشجویی، عوامل احساسی و عاطفی بوده که گاهی اوج گرفته و گاهی فرو می‌نشیند، اما امروز به نظر می‌رسد جنبش دانشجویی به رشدی رسیده و تابع محض احساسات نیست و به مرحله تعقل و تفکر رسیده است.

وی افزود: امروز بشترین عامل در برانگیختگی دانشجویان و پژوهشگران ما عامل عقلانی است. جوانان پیش از آنکه تحت‌تاثیر عوامل احساسی قرار بگیرند، به‌دنبال کشف حقیقت و اطلاع از دلایل امور و وظایف خود هستند که این نشانگر تکامل دانشجویان و رشد چشمگیر جنبش دانشجویی است که بسیار امیدآفرین است.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به تحولات اجتماعی و عوامل آن از نظر جامعه‌شناختی، تصریح کرد: تحولات اجتماعی اختصاص به نژاد و اقلیم و دین و مذهب خاصی نداشته و ندارد. تاریخ نشان می‌دهد از زمان تشکیل جوامع همیشه این تحولات بوده است.

آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این تحولات، روحیه برتری‌طلبی انسان‌هاست که قرآن کریم نیز با نمونه‌هایی همچون فرعون به آن اشاره می‌کند؛ بعضا این برتری‌طلبی نمود فردی دارد و گاهی نمود اجتماعی می‌یابد، یعنی یک جامعه، برتری‌طلب و استکباری می‌شود و به‌دنبال استعمار دیگر جوامع می‌پردازد.

وی افزود: برای نمونه، انگلستان از زمان رونق صنعت کشتیرانی خود تمامی کشورهای جهان از آفریقا تا آسیا وقاره آمریکا را مورد تعرض قرار دادند و به استعمار کشیدند. سنگاپور، هندوستان و چین و نیز بسیاری از دیگر کشورها که همچنان بخشی از پرچم آنها پرچم انگلستان همچون استرالیا و کاناداست.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: ادعایی‌که آن روز فرعون نسبت به جامعه خود داشت که خود را خدا می‌خواند امروز آمریکا و قدرتمندان آمریکا این ادعا را دارند و خود را کدخدای جهان می‌دانند، آمریکا، فرعون زمان است.

آیت‌الله مصباح‌یزدی اظهار کرد: قرآن با بررسی این سختی‌ها و شرایط جوامع، دلیل خلقت انسان را این که انسان‌ها را بیازماید که کدام‌یک عمل صالح انجام می‌دهند، انسان موجودی است که خلق شد تا به اختیار خود به عبادت پرداخته و به مقام خلیفة‌الله برسد.

وی افزود: زندگی انسان هرچه هم طولانی باشد به نسبت عمر نامتناهی که در پیش دارد، بسیار اندک است، لذا مدتی که انسان در این دنیا زندگی می‌کند، بی شباهت به ساعت امتحانی نیست که نتیجه تا ده‌ها سال در زندگی اثر می‌گذارد.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: ما وظیفه داریم در این چند روزه دنیا سعی کنیم به بهترین نحو خود امتحان داده و اگر توانستیم به دیگران کمک کنیم که آنها هم در امتحان خود موفق باشند و یا اگر کسانی قصد صدمه زدن به دیگران و خراب کردن امتحان آنها را داشتند، از صدمات آنها جلوگیری کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج