۳۸۱۳۵۴
۱ نظر
۵۳۴۸
۱ نظر
۵۳۴۸
پ

قطره های شگفت انگیز اشک را زیر میکروسکوپ ببینید

آيا می‌دانید اشک‌های‌تان زیر میکروسکوپ چه شکلی هستند؟ موریس میکرز (Maurice Mikkers) هنرمند آلمانی این را می‌داند! ظاهرا اشک‌های ما مثل دانه‌های برف هرکدام شکل منحصربه‌فردی دارند و بی‌همتا هستند. میکرز قبل از این‌که به تحصیل هنر بپردازد، یک متخصص آزمایشگاهی بود و حالا با اهداف هنری در آزمایشگاه دنبال دو قطره اشک می‌گردند که شبیه به هم باشند. او همچنین در تحقیقاتش بررسی می‌کند که دما، رطوبت و وحتی دلیل گریه چه تاثیری روی ساختار قطره‌ی اشک می‌گذارند.

مجله دیجی کالا - فرشته سلیمانی: آيا می‌دانید اشک‌های‌تان زیر میکروسکوپ چه شکلی هستند؟ موریس میکرز (Maurice Mikkers) هنرمند آلمانی این را می‌داند!

ظاهرا اشک‌های ما مثل دانه‌های برف هرکدام شکل منحصربه‌فردی دارند و بی‌همتا هستند. میکرز قبل از این‌که به تحصیل هنر بپردازد، یک متخصص آزمایشگاهی بود و حالا با اهداف هنری در آزمایشگاه دنبال دو قطره اشک می‌گردند که شبیه به هم باشند. او همچنین در تحقیقاتش بررسی می‌کند که دما، رطوبت و وحتی دلیل گریه چه تاثیری روی ساختار قطره‌ی اشک می‌گذارند.

اشک‌های ما مثل دانه‌های برف هرکدام شکل منحصربه‌فردی دارند و بی‌همتا هستند.

میکرز می‌گوید: «به نظر من اشک‌های بسیار ناشناخته و غریب‌اند. من آن‌ها را روی صفحه‌ی میکروسکوپی با زمینه‌ی تیره قرار می‌دهم و سپس به آن‌ها نور ‌می‌دهم. با این کار می‌توانیم الگوها و شکل زیبای اشک‌ها ببینیم.»

به‌طور کلی سه نوع اشک وجود دارد: اشک‌های اصلی که چشم‌های‌مان را خیس می‌کند؛ اشک‌های بر اثر تحریک که به دلیل خاصی مثل ضربه دیدن چشم یا پوست کندن پیاز ترشح می‌شود و اشک‌های احساسی که در نتیجه‌ی از دست دادن کنترل احساسات چه هنگام شادی و هیجان و چه هنگام ناراحتی ترشح می‌شوند.
قطره های شگفت انگیز اشک را زیر میکروسکوپ ببینید
اشک ترشح‌شده بر اثر تحریک احساسات
قطره های شگفت انگیز اشک را زیر میکروسکوپ ببینید
اشک ترشح‌شده بر اثر ایستادن در مقابل پنکه

میکرز می‌خواهد بداند اشکی که شما با دیدن یک فیلم غم‌انگیز می‌ریزید، چه تفاوتی با اشک حاصل از برخورد انگشت پای‌تان با پایه‌ی مبل دارد؟ در حال حاضر علم به ما می‌گوید که ترکیب اشک‌های احساسی از سه عنصر مجزا تشکیل شده‌اند: هورمون‌های پرولاکتین استرس، هورمون‌های آدرنوکورتیکوتروپین و هورمون مسکن لئو - انکفالین.

شکی نیست که درمورد اشک‌های احساسی تفاوت زیادی بین آدم‌ها وجود دارد. یک جمله‌ی واحد می‌تواند یکی را به تمسخر بیندازد و دیگری را هیجان‌زده کند و حتی به گریه بیندازد. همین ویژگی‌های متفاوت شخصیتی هم باعث می‌شوند شکل اشک‌ها زیر میکروسکوپ متفاوت باشد.
قطره های شگفت انگیز اشک را زیر میکروسکوپ ببینید
اشک ترشح‌شده بر اثر قرارگیری در معرض فلفل قرمز
قطره های شگفت انگیز اشک را زیر میکروسکوپ ببینید
اشک ترشح‌شده بر اثر قرارگیری در معرض پیاز

کار میکرز با جمع‌آوری اشک‌ از طریق میکرو پیپت (ابزار آزمایشگاهی برای برداشت اندازه‌ی دقیقی از مایعات) شروع می‌شود. بعد از آن اشک‌ها در ظروف با گنجایش ۱ تا ۴ میلی‌متری نگهداری می‌شوند تا عملیات تبلور (بلوری شدن) روی آن‌ها صورت بگیرد. بسته به شرایط محیطی این عملیات بین ۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

از آن‌جا که درباره‌ی اشک انسان تا امروز تحقیقات کمی صورت گرفته، میکرز می‌خواهد به تحقیقاتش ادامه دهد و از این طریق دست به خلق آثار هنری هم بزند.

ویدیوی زیر فرآیند تحقیقات روی اشک انسان را نمایش می دهد:
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
قطره های شگفت انگیز اشک را زیر میکروسکوپ ببینید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کتی

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج