۳۸۱۳۹۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

الیاس حضرتی: به جز روحانی گزینه داریم اما...

الیاس حضرتی گفت: متاسفانه شاهد بودیم جریان مقابل دولت برخی از تخلفات گذشته را به فراموشی سپرد، این استراتژی یعنی به لجن کشیدن دولت روحانی در همه رفتارها نمایان بود.

خبرگزاری ایسنا: الیاس حضرتی در مجلس در ارزیابی از استراتژی اصلاح طلبان برای انتخابات آینده گفت: اصلاح طلبان با سه رویکرد در انتخابات حاضر خواهند شد و برنامه های خود را حول این سه رویکرد اصلی دنبال خواهند کرد؛ اول اینکه، به طور جدی به دنبال طرح مطالبات خود و تحقق خواسته هایی هستند که در بطن جریان اصلاح‌طلبی وجود دارد.

نکته دوم اصلاح طلبان این است که نقد منصفانه در فضایی مناسب در مورد دولت مثل بقیه نهادها و ارکان حکومت در جریان بیفتد و برای تحقق آن نیز شرایط را مهیا کنند و در کنار این دو موضوع استراتژی سوم و اصلی اصلاح طلبان حمایت از روحانی است.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

* حمایت از روحانی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواست و برنامه اصلی اصلاح طلبان است. در جریان اصلاح‌طلبی به طور نسبی روی این موضوع اجماع وجود دارد، البته عده‌ای از افراد در جریان اصلاح طلب بر این باورند که باید شروطی برای روحانی در نظر گرفته شود اما اجماع در حمایت از دولت وجود دارد.

* اینکه اصلاح‌طلبان هیچ گزینه ای غیر از روحانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی ندارند درست نیست اما در این شرایط ما ایشان را مناسب ترین فرد می دانیم و با چشم باز و زبان منتقد اما منصف در کنار دولت خواهیم بود.

* آنچه که ما در جامعه می‌بینیم حضور حداکثری اصلاح طلبان در عرصه سیاسی است و تا جایی که ظرفیت و فضا به اصلاح طلبان اجازه دهد، شخصیت های برجسته اصلاح طلبان با قوت در عرصه سیاسی کشور حضور پیدا می کنند و مطالبات به حق خود و در عین حال حمایت از دولت را با صدای بلند اعلام می کنند.

* دولت و شخص رئیس جمهور نیاز و مقتضیات کشور را به درستی تشخیص داده اند و هدف گذاری خوبی برای حل مشکلات کشور دارند اما ممکن است در مسیر اجرا برخی ضعف ها وجود داشته باشد اما اینکه ما می بینیم در عرصه سیاست خارجی،‌ موضوع حل بحران هسته ای و رفع مشکلات اقتصادی دولت موفق عمل کرده، ناشی از همین تشخیص است.

*جریان مقابل محدودیتی به لحاظ قضایی برای انتقاد و تخریب ندارد و با استراتژی تخریب با موتور روشن انتقاد را به هر نحوی انجام می‌دهد و با قدرت در این مسیر حرکت می‌کند و با تمام امکانات مادی و حمایت های قضایی، فرهنگی و سیاسی کار خود را انجام می‌دهد و از این مسیر هم ابتدا ناامیدی مردم از دولت را دنبال می‌کند و پس از آن جنگ روانی علیه آن راه می‌اندازند.

* بزرگ جلوه دادن ضعف ها از تریبون های مختلف یک استراتژی از سوی جریان مخالف دولت است و به همین دلیل ما می بینیم خطیب محترم نماز جمعه با آن سوز و گداز در مورد فیش های حقوقی صحبت می کند اما به یاد نداریم در مورد فسادهای دولت قبل مثل بابک زنجانی، دکل نفتی گم شده، ناپدید شدن بخشی از درآمدهای نفتی، حمایت ساختاری از فساد ۳۰۰۰ میلیاردی و فرار خاوری تاکنون حرفی گفته شده باشد که این نشان دهنده همین رویکرد و استراتژی است.

*{ با اشاره به نحوه عملکرد دولت در خصوص فیش های حقوقی نجومی } پیش از اینکه منتقدین فریاد برآوردند دولت و شخص رئیس جمهور برای مقابله با این آفت پیش قدم شدند و برخلاف دولت قبل اعلام کردند که دولت در برخورد با متخلفین هیچ خط قرمزی ندارد و پیش از هر کاری همه مدیرانی که احساس می شد تخلف کردند کنار گذاشته شدند و بدون تعارف و صریح با همه در هر جایگاهی برخورد شد، منتهی متاسفانه شاهد بودیم جریان مقابل دولت از این موضوع کمال سوء استفاده را کرد و برخی از تخلفات گذشته را به فراموشی سپرد، لذا این استراتژی یعنی به لجن کشیدن دولت روحانی در همه رفتارها نمایان بود.

* شاید در آینده پرونده سازی و فضای‌سازی برای رد صلاحیت رئیس جمهور منتخب فعلی نیز، از سوی جریان مقابل آغاز شود اما ما معتقدیم روحانی انسانی مصمم و باهوش است و این فشارها بر ایشان تاثیری نخواهد داشت و ما در گذشته و در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی این تجربه را داشتیم که در دور دوم علی رغم برخی انتقادات دولت اصلاحات موفق تر و با رای بیشتری در انتخابات پیروز شد.

*{درباره نوع نگاه مجلس به موضوع برگزاری کنسرت ها} در مجلس نگاه ها و نظرات مختلفی وجود دارد اما آنچه که مشخص است این است که موضع رئیس دولت و رئیس مجلس، در مورد برگزاری کنسرت ها به هم نزدیک است و روسای این دو قوه موافق برخی اظهارنظرها و عملکردها نظیر برخورد آقای علم الهدی نیستند.

* مگر می شود یک امام جمعه در یک شهر بگوید در استان ما کسی حق پرداخت مالیات ندارد یا حکم کند که قوانین راهنمایی و رانندگی به نحو دیگری باید در استان اجرا شود یا برای مصلحت های خاصی قوانین کلی کشور را زیر سوال برد در این صورت اداره کشور حالت ملوک الطوایفی پیدا می کند و به هیچ وجه منطقی نیست.

* مجلس دهم ۷۰ درصد نسبت به مجلس قبل تغییر کرد و در این شرایط با جمع اصلاح طلبان واقعی، اعتدالیون و مستقلین آمدیم و حتی اصولگراهای معتدل جمعا حدود ۲۵۰ نفر بودند و ویژگی مشترکشان حمایت کلی، تعامل مثبت با دولت بود و با این سیاست هم رئیس مجلس در داخل این ۲۵۰ نفر بود و هم بخش اعظمی از هیات رئیسه که البته رقابتی برای آن ایجاد شد؛ اما نگاه دیگری نیز وجود داشت که تنها کسانی که در لیست امید بودند، مورد توجه قرار بگیرند که این افراد نیز حدود ۱۷۰ نفر بودند که البته باز هم در این تقسیم بندی آقایان عارف و لاریجانی هر دو در لیست امید قرار داشتند.

* در زمان انتخابات و تشکیل لیست امید به هیچ فردی گفته نشد که شما باید در انتخابات هیات رئیسه مجلس به شخص خاصی رای دهید و حتی نگفتیم که باید در طول چهار سال نمایندگی ملزم به رعایت مرامنامه ای خاص و حرکت در مسیر اهداف خاص اصلاح طلبی باشید بلکه سیاست کلی ما تنها حمایت از دولت و تعامل سازنده با دولت است .

* قطعا شاهد نقش آفرینی خوب فراکسیون امید در انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود و کسانی که در لیست امید هستند علاقه مند به تداوم دولت فعلی هستند و قطعاً اشخاصی خارج از این لیست نیز از دولت حمایت مطلوب خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ....خجالت بکشید

    • بدون نام

      فقط احمدی نژاد...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج