۳۸۱۵۳۴
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

دریاچه نمک چاکا؛ آینه آسمان

دریاچه نمک چاکا در نزدیکی شهر چاکا یکی از زیباترین دریاچه ها در استان چینگهای در شمال غرب چین قرار دارد. چاکا در واقع یک دشت نمک بزرگ است که حدود ۹ کیلومتر طول و ۱۵ کیلومتر عرض دارد و با یک پوسته ضخیم نمکی پوشیده شده است.

برترین ها: دریاچه نمک چاکا در نزدیکی شهر چاکا یکی از زیباترین دریاچه ها در استان چینگهای در شمال غرب چین قرار دارد. چاکا در واقع یک دشت نمک بزرگ است که حدود ۹ کیلومتر طول و ۱۵ کیلومتر عرض دارد و با یک پوسته ضخیم نمکی پوشیده شده است. در طول فصول خشک سال دریاچه بسیار کوچکتر می شود و تنها زمانی که باران می بارد به اندازه طبیعی خود گسترش می یابد. دریاچه بسیار کم عمق است، در بعضی جاها تنها به عمق یک مچ پا است و این به بازدیدکنندگان اجازه می دهد روی دریاچه راه بروند.
در مواقعی که آسمان روشن به نظر می رسد، آب آبی کریستالی دریاچه رنگ لاجوردی آسمان را منعکس می کند، درست مثل یک آینه غول پیکر که روی زمین قرار دارد.به همین دلیل است که به دریاچه چاکا لقب آینه آسمان را داده اند. از این جهت دریاچه نمک چاکا مانند پسرعموی کوچکتر «Salar de Uyuni» مشهور در بولیوی است.
منطقه ای که دریاچه در آن قرار دارد زمانی یک دریای کم عمق بود. سپس حرکات جنبشی این بلوک زمین را بیش از ۳۰۰۰ متر بالا برد تا به شکل فلات بزرگ چینگهای دربیاید. قسمت های کوچک آب باقی مانده از دریا در این فلات به دریاچه های نمک تبدیل شد که یک از آن ها دریاچه نمک چاکا است. بیشتر نمک از کوهستان با آب باران و رودخانه های فصلی جاری می شود و در این زمان شوری دریاچه افزایش می یابد. در حال حاضر بیش از ۵ متر نمک در دریاچه چاکا وجود دارد.
دریاچه های نمک این منطقه بیش از سه هزار سال است که مورد استخراج قرار می گیرد. در زمان سلسله هان غربی، مردم محلی اقلیت قومی کیانگ به این دریاچه ها به خاطر نمکشان وابسته بودند. بهره برداری نمک در مقیاس عظیم از این دریاچه در نیمه دوم قرن هجدهم آغاز شد. باتوجه به ذخایر عظیم، استخراج نمک های طبیعی در این منطقه اصلا مشکل نیست و تنها با کشف لایه بالایی دریاچه به دست می آید. امروزه این استخراج با وسایل مکانیکی انجام می شود و این به کارخانه های نمک چاکا اجازه می دهد سالانه صدها تن نمک خام باکیفیت تولید کنند که در سراسر چین به فروش می رسد و حتی به ژاپن، نپال و شرق میانه صادر می شود.
دریاچه نمک چاکا؛ آینه آسمان
دریاچه نمک چاکا؛ آینه آسمان
دریاچه نمک چاکا؛ آینه آسمان
دریاچه نمک چاکا؛ آینه آسمان
دریاچه نمک چاکا؛ آینه آسمان
دریاچه نمک چاکا؛ آینه آسمان
دریاچه نمک چاکا؛ آینه آسمان
دریاچه نمک چاکا؛ آینه آسمان
دریاچه نمک چاکا؛ آینه آسمان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج