جاباما
۳۸۱۵۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

احمدی نژاد اعلام کرد

۶۰ درصد پول های ایران در جیب ۳۰۰ ایرانی

وی با بیان اینکه ۳۰۰ نفر در کشور ۶۰ درصد پول‌های کشور را در جیب خود گذاشته و پس نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور عده‌ای هم پیدا شده اند که فقط به فکر خود هستند و از این افراد دفاع میکنند.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری: محمود احمدی نژاد ظهر امروز (جمعه) در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی استان خراسان رضوی گفت: اجرای برنامه اقتصاد بدون نفت نیازمند هم افزایی و تلاش همه قوا، مسئولان و مدیران کشور است و همه باید دست به دست هم یکبار برای همیشه وابستگی به درآمد نفت را از اقتصاد کشور کنار بگذاریم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه برخلاف تصور دشمنان، ظرفیت های ایران فقط به نفت و گاز محدود نمی شود، خاطرنشان کرد: مهمترین استعداد و قابلیت ملت ایران فرهنگ، اندیشه و ثروت‌های خدادادی است که استفاده بهینه از آنها می تواند، اقتصاد بدون نفت را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز دشمن از اینکه ایران اسلامی در جایگاه بالایی در عرصه جهانی قرار گیرد هراس دارد، تصریح کرد: فشارهایی که دشمن به بهانه های واهی، چون بحث هسته ای و مانند آن به کشورمان وارد می کند، فقط برای آن است که پیشرفت و توسعه کشور محقق نشود.

وی افزود: ایران کشوری انقلابی و اسلامی و مدعی پیروی از اسلام ناب محمدی و اهل بیت (ع) است که حاکمیت خود را بر اساس آموزه‌های دینی و اندیشه‌های اهل بیت برپا کرده است، بنابراین چنین کشوری در همه عرصه‌ها باید پیشرفته‌ترین و بهترین بوده و الگویی برای همه بشریت باشد.

وی تصریح کرد: باید کشور را بگونه‌ای اداره کنیم که در آن فاصله طبقاتی، نابسامانی و فقر وجود نداشته باشد و عدالت در این سرزمین جاری و ساری باشد.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: در ۲۰۰ سال اخیر هر گاه کسی افق‌ها و آرمان‌های بلندی را برای پیشرفت این سرزمین تبیین کرده است، همواره عده‌ای در داخل پیدا می‌شدند که آیه یأس و ناامیدی را برای ملت زمزمه میکردند در حالی که ملت ایران همه استعدادها و امکانات لازم را برای پیشرفت در همه ابعاد در اختیار دارد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هیچ گونه کمبود منابع مالی نیز در کشور وجود ندارد، تاکید کرد: مشکل اصلی تنها معوقات بانکی است، بدین معنا که عده‌ای پول‌هایی را گرفته‌اند ولی پس نمی‌دهند که این عده ۳ دسته هستند، دسته اول وام‌گیرندگان خرد و دسته دوم کسانی هستند که برای پایه‌گذاری تولید و راه‌اندازی کارخانجات در سطح کشور وام گرفته‌اند و دسته سوم نیز که بیشترین معوقات بانکی را دارند، کسانی هستند که به بهانه‌‌های گوناگون برای واردات و صادرات وام گرفته‌اند اما وام را مسترد نکرده‌اند در حالی که کالاها را فروخته‌ و پول‌ها را گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ نفر در کشور ۶۰ درصد پول‌های کشور را در جیب خود گذاشته و پس نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور عده‌ای هم پیدا شده اند که فقط به فکر خود هستند و از این افراد دفاع میکنند.

احمدی نژاد تأکید کرد: برخی هم در سازمان‌ها و دیگر جاها قانون تصویب میکنند تا نتوان حتی به افرادی که وام را پس نمی دهند، نزدیک شد، اما جای این سؤال باقیست که چرا نباید این وام‌ها را مسترد کنیم در حالی که عده‌ای خودخواهانه تلاش میکنند که پول‌های کشور را بلوکه و احتکار کنند.

وی گفت: پول در کشور زیاد است، ولی وقتی پول زیاد میشود ردپایی از قدرت هم پیدا میشود، برخی به نام کارگر و کارخانه پول میگیرند ولی برای منافع شخصی خود تلاش میکنند.

رییس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید با سرعت ایران را بسازیم، با اشاره به لزوم توجه به دو بخش سرمایه‌گذاری‌ها و زیرساخت‌ها در این عرصه اظهار داشت: باید هر چه زودتر پروژه های زیربنایی که پایه زندگی است را تکمیل کنیم و در این راستا باید همه دست در دست هم، به تحقق این هدف کمک کنند.

وی افزود: ایران کشوری است که سالیانه میتواند ۲۰۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته باشد و میتوانیم به صادرکننده مهمی در زمینه‌های صنعتی و معدنی و محصولات کشاورزی تبدیل شویم که این نیز نیازمند کمک همه جانبه و همت بلند است.

رییس جمهور اظهار داشت : طی دولت های نهم و دهم هر سال بطور متوسط ۱۲۵ کیلومتر آزاد راه در کشور به بهره برداری رسیده و امسال هم ۲۷۰ کیلومتر دیگر در دست احداث است که با احتساب این رقم عملا طی هشت سال فعالیت این دولت هر سال بطور متوسط ۱۴۵ کیلومتر آزاد راه در کشور ایجاد شده که اقدامی ارزشمند است.

وی با تاکید براینکه کمبود مصالح در کشور وجود ندارد، گفت: در سال ۸۵ یکی از مشکلات موجود در شورای اقتصاد کنترل نرخ سیمان بود، چرا که در آن زمان مجموع ظرفیت تولید سیمان ۳۲میلیون تن بود، ولی امروز ظرفیت تولید سیمان ۸۶ میلیون تن شده و تنها در سال گذشته ۱۲ میلیون تن سیمان از ایران صادر شده است.

رییس قوه مجریه همچنین با تأکید بر اینکه هیچ کمبودی در زمینه نیروی انسانی در کشور وجود ندارد، گفت: امروز انواع تخصص‌ها در ایران در بالاترین سطح وجود دارد و متخصصان کشورمان قادرند تمام تجهیزات مورد نیاز کشور را تولید کنند.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از مهمترین نیازها برای آرامش و اعتلای انسان و تربیت نسل‌های متوالی مسکن است، اظهار داشت: در نگاه ما مسکن محل تعلیم و تربیت و رشد و شکوفایی و پایگاه اصلی زندگی محسوب میشود.

وی تأکید کرد: برای اولین بار تعداد واحدهای مسکونی موجود در کشور از تعداد خانوارهای موجود در کشور بیشتر است و این کار بزرگ برای اولین بار اتفاق افتاده است؛ البته هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و باید تلاش شود که توزیع این واحدها در سطح خانوارها و کشور متوازن و یکسان باشد.

احمدی نژاد ادامه داد: زمانی کار تکمیل میشود که هر خانواده مالک یک واحد مسکونی باشد تا بدینوسیله سکوی اولیه برای حرکت‌های اجتماعی را در اختیار داشته باشد.

وی اظهار داشت: گام دوم در موضوع مسکن ،حرکت برای بهبود کیفیت، معماری و کاربریهای داخل یک واحد مسکونی است.

رییس جمهور با اشاره به واحدهای مسکونی ساخته شده در قالب مسکن مهر در سراسر کشور تصریح کرد: مسکن مهر اقدامی ضربتی با هدف جبران عقب‌افتادگیهای تاریخی در مسکن بود.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در سطح کشور اظهارداشت: استان خراسان رضوی در زمینه عمران و آبادانی و دیگر عرصه‌ها رشد بسیار خوبی داشته است؛ ویژگی مهم صنعت خراسان رضوی این است که صنعت آن توسط مردم پایه‌گذاری شده و امروز این استان رتبه چهارم را از نظر صنعت در کشور دارد ولی به لحاظ استعداد شایسته است که رتبه اول را کسب کند و این نیازمند همکاری و همدلی همگان است.

وی خاطر نشان کرد: دیار خراسان جایگاه بسیار ممتازی در تاریخ ایران دارد، وجود بارگاه نورانی امام رضا (ع) خورشید تابناکی است که همه اندیشه‌ها را رشد داده و به اعتلا می‌رساند.قلوب صدها میلیون انسان عاشق در طول شبانه‌روز متوجه این کانون نور و ولایت است و همواره این عشق را نثار امام رضا (ع) میکنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      دکتر ما 2بار به شما رای دادیم که این اسامی را بگویید ولی شما فقط بگم بگم کردید .جان هوادارات بیا حق این 300نفر را بزار کف دستشان.

    • عادل

      دوست عزیزافرادمشخص هستند.اقتصادکشورهم دردست اینهاست وتورم هم برای تخریب صادقان کار اینهاست بادوستان شیطان صفتشان.دکترکه نزدیک به هشت سال است رییس جمهور است.چرادرشش ماهه دوم 91چنین تورمی داشتیم.انحصاری بودن واردات درخودرو-قند-شکروغیره که هیچکس هم توان مقابله با انان راندارد یکی از این دلایل است ودیگر.......

    • بدون نام

      اگر حرفت درست بود تا الان گفته بودی، مردم اونی نیستن که شما فرض کردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج