جاباما
۳۸۱۶۶
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

شما می‌توانید مشکلات شغلی همسرتان را حل کنید

مسائل اقتصادی همیشه در زندگی مشترک مهم هستند و در این اوضاع سخت اقتصادی،کنار آمدن با مشکلات و فشارهای شغلی دشوار به نظر می رسد.

شما می‌توانید مشکلات شغلی همسرتان را حل کنید

مج له ایده آل : مسائل اقتصادی همیشه در زندگی مشترک مهم هستند و در این اوضاع سخت اقتصادی،کنار آمدن با مشکلات و فشارهای شغلی دشوار به نظر می رسد. این دشواری زمانی دوچندان می‌شود که استرس ناشی از شغل و محل کار را با خود به خانه و نزد شریک زندگی‌مان ببریم.زن یا مردی که در زندگی مشترکشان با اضطراب و فشارهای ناشی از شغل مواجه می‌شوند و به اصطلاح در کار دچار ایست می‌شوند. گاهی به زانو درمی‌آیند و نمی‌توانند مشكلات خود را به خانه نبرند و این به مرور زمان باعث ایجاد نوعی حس بی‌توجهی و بی‌اعتنایی نسبت به شریك زندگی شان می‌شوند که پیامد آن حاکم شدن جوی سرد و خشک در محیط خانه است اما چگونه می‌شودجلوی چنین مشکلی را گرفت؟

شما می‌توانید مشکلات شغلی همسرتان را حل کنید

اگر سر كار زیاد غر می‌زنید

اصلا استرس شغلی چیست؟ استرس به معنای فشار است و اینجا به معنی فشاری است که شغل برای فرد ایجاد می‌کند. روانشناسان علل مختلفی را برای استرس ناشی از شغل برشمرده‌اند که در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین آنها عبارتند از:۱- عدم علاقه فرد به شغلش۲- مشکلاتی که شخص در محیط کار دارد مانند عدم رابطه خوب با همکاران و....۳- یا اینکه خود فرد کلا از لحاظ روحی و روانی مشکل دارد. زن یا شوهری که دچار استرس شغل می‌شود دو نشانه کلی دارند. یکی آنکه عملکرد این دسته از افراد تغییر می‌کند، یعنی اینکه مانند روزهای گذشته در کار موثر و مفید نیستند و خلقشان پایین می‌آید و دیگر آنکه خود شخص دائما از احساس نا خوشایندی که گریبانگیرش شده است، صحبت می‌کند.

نشانه‌های مردانه و زنانه

نشانه‌های جسمی استرس ناشی از شغل در زنان و مردان متفاوت است. زیرا زنان زمانی که دچار استرس شغلی می‌شوند در واقع نوعی از درگیری روحی را تجربه می‌کنند كه با معده درد و سردرد همراه است. در مقابل مردان به دلیل آنکه بیشتر این تنش و فشار کاری را درون خود می‌ریزند دچار قلب‌درد و دردهای بدنی چون کوفتگی می‌شوند.

كارتان را با ازدواج‌تان مخلوط نكنید

در گذشته بدین صورت بود که فرد شاغل در هفته ۴۴ ساعت کار می‌کرد. یعنی ۵ روز ۸ ساعت و آخر هفته ۴ ساعت. اما به دلیل تغییر الگوی زندگی و مشکلات و درگیری‌های مالی این اصول تغییر پیدا کرده است. بعضی‌ها تمام ساعات کار می‌کنند تا پول در بیاورند اما در مقابل نیز برخی کار می‌کنند برای آنکه لذت ببرند و اوقات تفریح خود را در آن می‌بینند. مهم این است كه کار و شغل زن و شوهر نباید مانع از انجام وظایف زناشویی شود. زیرا این امر شدیدا به زندگی مشترک آسیب می‌زند.

خانواده مشكلتان را حل می‌كند

طبیعتا وقتی برای یک فرد مشکل به وجود می‌آید، کل سیستم خانواده تحت تاثیر قرار می‌گیرد. البته ناگفته نماند که میزان تاثیر آن بستگی به برون‌گرا یا درون‌گرا بودن او و آستانه تحملش در ناکامی‌ها‌ دارد و اینکه خانواده چقدر در این باب حمایت‌کننده و کمک‌کننده است. فراموش نکنید که خانواده در کاهش استرس بسیار تاثیرگذار است و با حمایت خود می‌تواند تاثیر استرس را روی فرد به حداقل برساند. زن یا مردی که دچار استرس شغلی می‌شود اگر خانواده‌ای سالم و پایبند به ارزش‌هایی چون تعهد، وفاداری، تشویق و ترغیب و... باشند مسلما استرس در شخص مورد نظر کاهش می‌یابد. منظور از خانواده سالم خانواده‌هایی هستند که در آن وظایف و نقش‌ زن و شوهر به خوبی مشخص شده باشد. جهت‌گیری‌های معنوی و دینی در آن مکمل و منطبق هستند، یکدیگر را تشویق و ترغیب می‌کنند و در نهایت الگوهای ارتباطی خوبی دارند. این خانواده باید عوامل فشار را شناسایی کند و به عنوان یک مشکل خانوادگی به آن نگاه کند. به دنبال سرزنش نباشد بلکه در جست‌وجوی راه‌حل باشد و انعطاف نشان دهد. این مسئله‌ مهم را باید بدانید که این نوع استرس‌ها در هیچ کجایی مانند سیستم خانواده قابل هضم و درمان نیست.

به مشاوره شغلی نیاز است؟

بیکاری‌های پنهان، نداشتن آمادگی روحی و روانی، تعهد پایین نسبت به کار از جمله مواردی است که اگر فردی در آن درگیر باشد باید به مشاوره شغلی رجوع کند. متاسفانه در جامعه ما تعداد افرادی که از مشاوره شغلی کمک می‌گیرند اندک است. یکی از راهکارهای درمان افرادی که دچار استرس شغلی هستند، کمک گرفتن از مشاوره‌های شغلی است که به اصطلاح مشاوره‌های رفتار سازمانی گفته می‌شود. به فرد آموزش داده می‌شود باید چه رفتاری داشته باشد تا تنش و فشار کمتری را حس كند و راندمان کارش بالا برود. اما اگر آسیب‌دیدگی فرد از استرس و تنش شغلی‌اش بسیار بالا باشد باید حتما از مشاوره و روانشناس کمک بگیرد تا عامل استرس را بتواند ریشه‌یابی و درمان كند. اما اگر شدت استرس بالا باشد با صلاحدید روان‌درمانگر نیاز است که از دارو استفاده کند. البته دارو، استرس را درمان نمی‌کند بلکه فقط استرس را کاهش می دهد.

این مشکل روابط را سرد می‌کند

استرس شغلی یکی از زوجین قطعا باعث سرد شدن روابط زناشویی می‌شود. شغل یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی است که با پول ارتباط مستقیم دارد. وقتی استرس پیش می‌آید ناخودآگاه مسائل مالی هم درگیر می‌شوند و باعث آسیب در رابطه زناشویی می‌شود و به سوءتفاهم‌ها دامن می‌زند. معمولا مرد یا زن نمی‌خواهد با همسرش این مسئله را در میان بگذارد و شریک زندگی‌اش شروع به خیالبافی می‌کند که همسرش به او بی‌توجه و بی‌اعتناست و از اینجا درگیری‌ها آغاز می‌شود. پیشنهاد من به این دسته از زوج‌ها آن است که حتما خانواده باید یک الگوی ارتباطی قوی داشته باشد تا در این مواقع قبل از بحرانی شدن موضوع با یکدیگر صحبت كنند و مشكلات را با هم حل كنند نه به تنهایی، زوج‌ها باید محرم هم و یاور هم باشند و هركدام بدانند كه می‌تواند روی حمایت و همراهی و همدلی همسرش حساب كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هتی

      به جای اینکه پول به مشاور بده ...بده به همسرش خوشحال میشهدیگه مشکلی بوجود نمیاد..

    • زهرا خانوم

      مشکل خانوما فقط پول نیست که هتی جان!بیشتر از همه محبت ,توجه و صداقته...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج