۳۸۱۶۸۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

آورده دو میلیارد دلاری پسابرجام برای تهران

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان اینکه در پسابرجام تاکنون در قالب اقتصاد مقاومتی حدود دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده است، گفت: پنجره واحد دستگاه‌های اجرایی ستاد سرمایه‌گذاری استان تهران وظیفه تسهیل سرمایه‌گذاری و رصد پیشرفت آنها را برعهده دارد.

روزنامه دنیای اقتصاد: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان اینکه در پسابرجام تاکنون در قالب اقتصاد مقاومتی حدود دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده است، گفت: پنجره واحد دستگاه‌های اجرایی ستاد سرمایه‌گذاری استان تهران وظیفه تسهیل سرمایه‌گذاری و رصد پیشرفت آنها را برعهده دارد.

نعمت‌الله ترکی افزود: ۱۰۵ پروژه قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی استان نیز به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار می‌شوند. وی تصریح کرد: عناوین این طرح‌ها در تارنمای سازمان برنامه و بودجه استان قرار خواهد گرفت و به مرور از طریق برگزاری مناقصه به مردم واگذار خواهند شد. ترکی به اجرای کامل حدود ۴ هزار و ۵۰۰ پروژه در استان تهران در طول سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۲۰هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

وی یادآور شد: در هفته دولت امسال نیز ۶۵۰ پروژه و طرح عمرانی با اعتباری در حدود ۱۵ هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف در سطح استان تهران به بهره‌برداری رسیدند. رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران به پروژه‌های دارای اولویت در اجرا و تخصیص اعتبارات اشاره و اظهار کرد: دو پروژه عمرانی آبرسانی از سد ماملو به حوزه شرق استان و نیز ازسد طالقان و امیرکبیر به حوزه غرب استان تهران از جمله طرح‌های دارای اولویت محسوب می‌شوند.

ترکی اظهار کرد: تکمیل رینگ آبی شهر تهران(طرح قمر بنی‌هاشم) به منظور اتصال حوزه‌های آبی غرب و شرق تهران، از دیگر پروژه‌های دارای اولویت استان است. وی ابراز امیدواری کرد که این طرح‌ها تا پایان سال ۹۵ تکمیل و به بهره‌برداری برسند. ترکی گفت: با ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در استان تهران سالانه می‌توان از بیش از یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب از پساب‌های تصفیه شده در صنایع، کشاورزی و آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به اینکه تا پایان دولت تدبیر و امید ماهانه یک تصفیه‌خانه فاضلاب در استان به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: با احداث این تصفیه‌خانه‌ها تا پایان سال ۹۶ بیش از ۷۰ درصد شهرستان‌های استان تهران زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند. وی اظهار کرد: بیش از ۸۵ درصد سرمایه ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان تهران از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی تامین شده است.

ترکی با بیان اینکه تاکنون حدود ۴۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی در این راستا انجام شده است، افزود: قرارداد ساخت پنج تصفیه‌خانه جدید فاضلاب نیز با بخش خصوصی خارجی آماده انعقاد است، وی به رغبت سرمایه‌گذاران داخلی برای مشارکت در طرح‌های آبفا اشاره کرد و گفت: طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران به شهرستان‌های جنوب شرق استان و نیز ایجاد بزرگترین کارخانه تولید لوله با قطر سه متر از سوی بخش خصوصی داخلی انجام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج