جاباما
۳۸۱۶۹۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

توقف شماره‌ گذاری گازسوزها تا اطلاع ثانوی

توقف شماره‌گذاری خودروهای دوگانه‌سوز و پایه گازسوز در حالی ادامه دارد که معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا تاکید دارد تا زمانی که نقشه مکانیکی خودروهای گازسوز تکمیل و اجرا نشود، این مشکل حل نمی‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد: توقف شماره‌گذاری خودروهای دوگانه‌سوز و پایه گازسوز در حالی ادامه دارد که معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا تاکید دارد تا زمانی که نقشه مکانیکی خودروهای گازسوز تکمیل و اجرا نشود، این مشکل حل نمی‌شود.

چندی پیش راهور ناجا شماره‌گذاری ۹ مدل خودروی دوگانه‌سوز داخلی را در شرایطی متوقف کرد که دلیل این موضوع بنا به گفته سعید روحی، معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک راهور عدم توانایی در کسب استانداردهای زیست محیطی لازم عنوان شد.

بنابر مقررات زیست محیطی خودروسازان باید محصولات دوگانه‌سوز و پایه‌گازسوز خود را براساس استاندارد آلایندگی یورو ۴ تولید کنند. با این حال سه شرکت بزرگ خودروساز به تولید خودروهای گازسوز با استاندارد آلایندگی یورو۲ می‌پرداختند. آن‌گونه که گفته می‌شود، مهلت قانونی پلیس راهنمایی و رانندگی به خودروسازان برای رفع مشکل تا تیرماه سال جاری بود و از آن زمان تاکنون، شماره‌گذاری خودروهای مذکور متوقف شده است.

در حالی شماره‌گذاری این خودروها همچنان متوقف است که رضا تقی‌زاده، معاون فروش و بازاریابی سایپا حل این مشکل را منوط به ارتقای استانداردهای زیست محیطی می‌داند و می‌گوید: خودروسازان در حال ارتقای استاندارد زیست محیطی هستند و در صورتی که بتوانند استانداردهای لازم را به‌دست بیاورند، می‌توانند مجوزهای لازم را دریافت کنند و شماره‌گذاری خودروها نیز از سر گرفته می‌شود. از آنجا که مباحث محیط زیستی به‌خصوص آلودگی هوا از اهمیت بسیاری برخوردار است هیات دولت در مصوبه اسفندماه سال ۹۰ با عنوان «برنامه کاهش آلودگی هوا در ۸ کلانشهر بزرگ کشور» شرکت‌های تولیدکننده را مکلف کرد که از ابتدای سال ۱۳۹۵ همه خودروهای پایه گازسوز و دوگانه‌سوز خود را براساس سیستم یورو ۴ تولید کنند.

آن‌گونه که به‌نظر می‌رسد، تولیدکنندگان خودرو به‌دلیل محدودیت‌های فنی از سازمان محیط زیست فرصت چند ماهه‌ای را دریافت کردند، اما نتوانستند در مهلت مقرر خودروهای دوگانه‌سوز و پایه گازسوز خود را به استاندارد یورو۴ ارتقا دهند؛ بنابراین با پایان یافتن این مدت زمان، مجوز شماره‌گذاری خودروهایی که استاندارد مذکور را رعایت نکردند، لغو شد. با این وجود، رضا تقی‌زاده تبدیل استاندارد یورو۲ خودروهای دوگانه‌سوز و پایه گازسوز به یورو ۴ را آسان نمی‌داند و می‌گوید: این موضوع نیازمند تغییراتی در سیستم فنی خودرو است. بنابراین جای‌گذاری قطعات درون خودرو عوض می‌شود؛ به‌طوری‌که نقشه مکانیکی خودرو تغییر می‌کند و این موضوع نیازمند بررسی دقیق است. وی معتقد است که خودروسازان توان لازم برای ارتقای استانداردها را دارند و در حال حاضر نیز در مرحله آزمون به سر می‌برند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج