۳۸۱۷۲۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

طوفان، یک میلیون مازندرانی را بی‌ آب کرد

معاون بهره‌برداری آبفای استان مازندران، گفت: طوفان در ساعات اولیه یک میلیون و ۲۷۰ مازندرانی را درگیر تخریب تأسیسات آبرسانی کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون بهره‌برداری آبفای استان مازندران، گفت: طوفان در ساعات اولیه یک میلیون و ۲۷۰ مازندرانی را درگیر تخریب تأسیسات آبرسانی کرد.

«محمدرضا محمودی» با اشاره به این‌که در ساعت ۵ صبح تاریخ ۱۲ شهریورماه بر اثر طوفان شدیدی که در بخش مرکزی استان مازندران اتفاق افتاد مشکلاتی در آبرسانی ایجاد شد، اظهار کرد: در نخستین مرحله عملیات خدمات آبرسانی به شهرهای قائم‌شهر، بابل، امیرکلا، بابلسر، هادی شهر، فریدونکنار و آمل، سیمرغ، جویبار، کوی‌خیل، بهنمیر، نور، رویان و محمودآباد بود که جمعیتی حدود یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر را درگیر این خسارت کرد.

وی با بیان این‌که در این طوفان از ۱۲۰ حلقه چاه حدود ۷۵ چاه از مدار بهره‌برداری خارج شدند، افزود: در ساعت اولیه طوفان پس از قطع برق حدود ۴۷۵ لیتر در ثانیه آب با ۵۰ دستگاه موتور دیزلی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمودی گفت: از ساعت ۹ صبح همان روز بقیه چاه‌ها وارد مدار بهره‌برداری شدند و هم‌اکنون تا ساعت ۹ صبح شنبه ۱۳ شهریورماه ۹۵ درصد منابع آب برق‌دار شدند و ۵ درصد چاه‌های فریدونکنار و بخش‌های جنوبی بابل همکاران توزیع در حال برق‌رسانی و رفع نقص هستند.

معاون بهره‌برداری آبفای استان مازندران، یادآور شد: از آنجایی که ۹۰ درصد تأمین آب از منابع زیرزمینی و بیشتر تجهیزات از طریق الکتروپمپ‌ها است بنابراین به میزان زیادی وابسته به میزان برق هستیم.

این مسئول افزود: برخی از آب‌های شهرها ممکن است دچار کمبود فشار آب و یا آب آنها کدر باشد که تا صبح فردا همه این مشکلات رفع می‌شود.

محمودی با اشاره به چالش‌های بعد از بحران، تصریح کرد: برخی از شهرهایی هم‌چون فریدونکنار و محمودآباد به‌علت زیاد بودن املاح، آب کدر است، به زمان نیاز است، شهروندان در صورت کدر بودن آب با شبکه تماس بگیرند.

وی یادآور شد: این مشترکان برای رسیدن به شرایط عادی حدود ۵ ساعت زمان نیاز دارند با توجه به این‌که شبکه آب خالی و هوا وارد لوله‌ها شده است برای رسیدن به آب سالم باید اندکی صبر کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      انشاا.. مطالب راست است؟ وماهم ازمسیولین سپاسگزاریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج