۳۸۱۷۶۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اصولگرايی و بحران «چه كنم؟»

صادق زيباكلام در روزنامه آرمان نوشت: هر قدربه انتخابات رياست‌جمهوري سال‌آينده نزديك‌تر مي‌شويم بحران، «چه بايد كرد؟» درميان اصولگرايان بيشتر مي‌شود. واقعيت تلخ ٱن است كه اصولگرايان درجريان انتخابات هفتم اسفند متوجه شدند كه ميزان محبوبيت آنها حتي از ۲۴ خرداد ۹۲ نيزكمتر شده است و به راي‌العين مشاهده كردند كه شانس زيادي براي انتخابات ۹۶ ندارند.

صادق زيباكلام در روزنامه آرمان نوشت: هر قدربه انتخابات رياست‌جمهوري سال‌آينده نزديك‌تر مي‌شويم بحران، «چه بايد كرد؟» درميان اصولگرايان بيشتر مي‌شود. واقعيت تلخ ٱن است كه اصولگرايان درجريان انتخابات هفتم اسفند متوجه شدند كه ميزان محبوبيت آنها حتي از ۲۴ خرداد ۹۲ نيزكمتر شده است و به راي‌العين مشاهده كردند كه شانس زيادي براي انتخابات ۹۶ ندارند.

بنابراين استراتژي خود را درحمله به دولت روحاني قرار دادند تا موفقيت‌هاي اين دولت را زير سوال ببرند. تا اين لحظه براي مقابله با دولت روحاني تاكيد زيادي بر روي برجام كرده‌اند و مكررا اعلام مي‌كنند كه برجام هيچ گونه دستاوردي نداشته و طرف غربي زير تعهدات خود زده و مشخص شده است كه به غربي‌ها نمي‌توان اعتماد كرد. درعين حال از چند ماه پیش نيز دراستراتژي دوم خود مساله فيش‌هاي حقوقي را عليه دولت روحاني مطرح كردند وجالب اينكه در حال حاضر كه موضوع واگذاری املاک مطرح شده است.

اصولگرايان به جاي توضيح درباره آن اعلام كرده‌اند كه این مساله توسط اصلاح‌طلبان مطرح شده است، تا جلو داستان فيش‌هاي حقوقي را بگيرند. مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه آنها تنها به دنبال تخريب دولت روحاني هستند، اما واقع مطلب اين است هرمقدار هم درصدد تخريب دولت آقاي روحاني و اصلاح‌طلبان برآيند، درعمل از همراهي و افزايش محبوبيت آنها درميان مردم خبري نيست. هرمقدار كه به انتخابات نزديك‌تر مي‌شويم، مشكلات دروني‌شان افزايش مي‌يابد. درعين حال آنها با مساله ديگري هم روبه رو هستند و آن مساله محمود احمدي‌نژاد است. شماري از اصولگرايان كه مي‌دانند كه هيچ شانسي براي پيروزي درانتخابات ندارند، نيم نگاهي به احمدي‌نژاد دارند و خوشحال مي‌شوند با احمدي‌نژاد شانس خود را بيازمايند. پايداري‌ها كه اساسا مشكلي با محمود احمدي‌نژاد ندارند.

آنها همچنان از احمدي‌نژاد حمايت كرده و هشت سال احمدي‌نژاد را درخشان دانسته و اساسا مشكلي را متوجه احمدي‌نژاد نمي‌دانند و نقطه ضعفي در مديريت وي نمي‌بينند. پایداري‌ها تنها مشكلي كه با احمدي‌نژاد دارند، اين است احمدي‌نژاد دوست و همراه مهندس اسفندیار رحيم مشايي است. اما اصولگرايان معتدل و ميانه رو كه انتقاداتي به احمدي‌نژاد دارند، اگر چه اين انتقادات را به صورت جدي و علني مطرح نكرده‌اند اما درعين حال آنها هم نيك مي‌دانند كه اگر احمدي‌نژاد نباشد، براي چهار سال ديگر هم بايد با پاستور خداحافظي كنند. اصولگرايان به خوبي مي دانند تنها كسي كه شانس آنها را افزايش مي‌دهد، احمدي‌نژاد است. بنابراين تمامي گروه‌هاي اصولگرايي، دستكم در اين نقطه باهم مشترك هستند كه بدون احمدي‌نژاد هيچ شانسي براي راهيابي مجدد به پاستور ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج