جاباما
۳۸۱۸۲۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

انیمیشن سینمای ایران برگزیدگان خود را شناخت

هشتمین جشن انیمیشن سینمای ایران با معرفی «درخت پرتغالی» به عنوان بهترین فیلم و شش برگزیده در رشته‌های مختلف دیگر به کار خود پایان داد.

خبرگزاری ایسنا: هشتمین جشن انیمیشن سینمای ایران با معرفی «درخت پرتغالی» به عنوان بهترین فیلم و شش برگزیده در رشته‌های مختلف دیگر به کار خود پایان داد.

در این مراسم که شامگاه شنبه (سیزدهم شهریور) در تالار ایوان شمس با حضور فیلمسازان انیمیشن و دبیر هجدهمین جشن سینمای ایران و منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه‌ی سینما برگزار شد، بهرام عظیمی فیلمساز انیمیشن که اجرای این مراسم را به عهده داشت، درخصوص آثار رسیده به این جشن گفت: ۱۳۱ فیلم انیمیشن به دبیرخانه جشن رسید که از آن میان ۳۷ کار به بخش مسابقه راه پیدا کردند.

انیمیشن سینمای ایران برگزیدگان خود را شناخت

عظیمی ادامه داد: هیئت انتخاب یازده‌نفره‌ی جشن انیمیشن، جز سه فیلم، همه آثار را به اتفاق با ۱۱ رأی انتخاب کردند و کیفیت کارها بسیار به یکدیگر نزدیک بود که در نهایت هفت اثر در بخش‌های مختلف برگزیده شدند.

کمال تبربزی، دبیر هجدهمین جشن سینمای ایران نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به عنوان «جشن انیمیشن سینمای ایران» گفت: امیدوارم به جایی برسیم که بگوییم «جشن سینمای انیمیشن ایران» و با فیلم‌های بلند و دست‌ِ پر بیاییم. سال گذشته فیلم انیمیشنی داشتیم که توانست در چرخه‌ی اکران قرار بگیرد و مخاطبان زیادی جذب کند. دست‌اندرکاران انیمیشن هم باید به فیلم بلند فکر کنند چون ثابت شده که این ظرفیت وجود دارد.

او بابیان اینکه در جشن سال آینده‌ی خانه‌ی سینما یک تندیس مستقل برای فیلم انیمیشن در نظر گرفته خواهد شد، اظهار کرد: سازندگان انیمیشن هم می‌توانند جشن خودشان را برگزار کنند و تندیس خاص خود را هم داشته باشند. جوانان تازه‌نفس می‌توانند کاری کنند که سینمای انیمیشن رشد کند و با فیلم‌های زنده برابری و رقابت کند.

در ادامه‌ی این مراسم که با اجرای همراه با شوخی‌های بهرام عظیمی، جوی صمیمی و شاد پیدا کرده بود، برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند و با دریافت تندیس جشن سینمای ایران و لوح یادبود از آنها قدردانی شد.

امیرهوشنگ معین و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای «درخت پرتقالی» برنده‌ی تندیس بهترین فیلم انیمیشن هشتمین جشن انیمیشن سینمای ایران شد.

سیدمسلم طباطبایی برای فیلم «لایت سایت» تندیس بهترین کارگردان فیلم انیمیشن را گرفت.

امیرهوشنگ معین برای «درخت پرتقالی» جایزه‌ی بهترین طراحی هنری را گرفت.

علی حضرت‌پور برای «سوزن‌بان» برنده‌ی تندیس بهترین فیلمنامه‌‌ی انیمیشن شد.

بهروز شهامت برای دو فیلم «سوزن‌بان» و «قطار» در بخش بهترین صدا برگزیده شد.

امیر پورخلجی برای فیلم «لایت سایت» برنده‌ی تندیس بهترین موسیقی شد.

و اشکان نعیمی برای فیلم «لولو» ‌برنده‌ی جایزه‌ی بهترین متحرک‌سازی(انیمیت) شد.

در این مراسم همچنین روانبخش صادقی، رئیس آسیفای ایران (انجمن بین‌المللی فیلمسازان انیمیشن) با بیان اینکه انیمیشن ایران از زمانی که شکل‌ گرفت و در مسیر تولید انبوه قرار گرفت، راه پرفراز و نشیبی را طی کرده است، به بیان برخی از نقاط ضعف عرصه‌ی انیمیشن ایران پرداخت و گفت: ضعف سرمایه‌گذاری صحیح، ضعف نظام آموزشی و ضعف در تربیت نیروی انسانی از جمله ضعف‌های ماست که اگر قرار باشد به سمت سودآوری و بازارهای جهانی برویم، به چشم می‌خورند.

صادقی کمبود تجهیزات، کمبود فعالیت بخش خصوصی، عدم هماهنگی میان سرمایه‌گذاران بخش انیمیشن و عدم شکل‌گیری بخش خصوصی بزرگ را از دیگر نقاط ضعف انیمیشن در ایران برشمرد و اظهار کرد: سینما با گذشت بیش از ۱۰۰سال همچنان از حمایت دولت بهره می‌برد اما در سینمای انیمیشن این حمایت وجود نداشته و حالا خیلی زود است که بگوییم حمایت دولتی نیاز نداریم.

رئیس آسیفای ایران با بیان اینکه تلاش‌هایی برای گنجاندن انیمیشن در متمم برنامه‌ی ششم توسعه صورت گرفته است تا بتوانیم از انیمیشن حمایت‌های قانونی کنیم، افزود: دولت، نظام صنفی و مخاطب سه ضلع یک مثلثند که هرسه مهمند و نباید فراموش شوند. در بازار داخلی هنوز کار زیادی برای جذب مخاطب انجام نشده و به بازار جهانی و منطقه‌ای هم که می‌توانند جزئی از مخاطبان ما باشند هم چندان دست پیدا نکرده‌ایم.

روانبخش صادقی در پایان تأکید کرد: انیمیشن ما نیاز به یک مرکز عالی -مثل شورای عالی انیمیشن- دارد که بتواند حمایت‌های لازم را ساماندهی و مدیریت کند. این صنعت می‌تواند موجب اشاعه‌ی فرهنگ و ارزآوری برای ما باشد.

منوچهر شهاسواری مدیرعامل خانه‌ی سینما،غلامرضا موسوی رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما،اکبر عالمی،امیرمحمد دهستانی، حمیدرضا حافظی، فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، امید خوش‌نظر، حسین مرادی‌زاده، محمد ابوالحسنی، بهنود نکویی، رسول بابارضا، مهدی خرمیان، اسماعیل شرعی، وحید نصیریان، علیرضا گلپایگانی، احمد عربانی،سعید توکلیان، ناصر گلمحمدی، محمدعلی صفورا، مرتضی رزاق کریمی معاون مرکز گسترش،حسین ساری، مهدی مسعود شاهی، رمضاعلی حیدری خلیلی معاون توسعه فناوری سازمان سینمایی و..و از حاضران هشتمین جشن انیمیشن ایران بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج