جاباما
۳۸۱۸۵۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

شبکه ملی اطلاعات رای نیاورد!

دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که گزارش وزارت ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات اعضا را قانع نکرد.

روزنامه فناوران اطلاعات: دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که گزارش وزارت ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات اعضا را قانع نکرد. در جلسه شورا که برگزار شد، روند اجرای مصوبه شواری عالی فضای مجازی درباره راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بررسی شد و اعضا به مصوبه رای ندادند.
شبکه ملی اطلاعات رای نیاورد!

انتظاری در این خصوص گفت که این گزارش توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارایه شد و در شورا مطرح شد، اما اعضا در نهایت آن را تایید نکردند. وی افزود که مصوبه ارایه شده به شورا در خصوص صحه گذاری بر عملیاتی شدن فاز نخست شبکه ملی اطلاعات بود که به دلیل وجود تعدادی ایرادات رای نیاورد.

انتظاری با اشاره به راه اندازی مرکز تبادل ترافیک اطلاعات (IXP ) از سوی وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت، به عنوان یکی از پازلهای اصلی شبکه ملی اطلاعات، این اقدام را ارزشمند و مفید عنوان کرد و ادامه داد: «مرکز تبادل ترافیک قرار بود چند سال پیش راه اندازی شود اما به دلیل تعلل های صورت گرفته با تاخیر همراه شد و هم اکنون شرکت ارتباطات زیرساخت در اقدامی ارزشمند، این طرح را عملیاتی کرد.گزارش اقدامات وزارت ارتباطات در مورد شبکه ملی اطلاعات که از سوی دبیر شورای عالی فضای مجازی در این جلسه ارائه شد، مربوط به اصلاح وضع موجود بود و اعلام شد که طرح اصولی این شبکه، از سال ۹۶ شروع شود.»

گویا تعدادی از اعضای شورای عالی فضای مجازی معتقدند که وزارت ارتباطات نباید عملیاتی شدن این فاز را به عنوان شبکه ملی اطلاعات تلقی کند. بطور کلی در این زمینه دو نظر وجود دارد: عده ای راه اندازی IXP را اصلاح وضع موجود عنوان می کنند و عده ای نیز تاکید دارند که این مرکز، جدا از مسیری است که شبکه ملی اطلاعات باید پیاده سازی شود.

انتظاری خاطرنشان کرد: «با توجه به راه اندازی IXP برآوردها نشان می دهد که اراده ای برای انجام این کار وجود دارد اما در جهت اصلاح وضع موجود است و طراحی اصولی شبکه ملی اطلاعات، سال آینده صورت خواهد گرفت.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج