۳۸۲۰۳۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پردازنده‌های فقط مخصوص ویندوز ۱۰

دیروز خبری شنیدیم که می‌گفت سری جدید پردازنده‌های اینتل و AMD یعنی پردازنده‌هایی که بر پایه‌ی معماری «کیبی لیک» (Kaby Lake) و ZEN ساخته شده‌اند، فقط از ویندوز پشتیبانی می‌کنند.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: دیروز خبری شنیدیم که می‌گفت سری جدید پردازنده‌های اینتل و AMD یعنی پردازنده‌هایی که بر پایه‌ی معماری «کیبی لیک» (Kaby Lake) و ZEN ساخته شده‌اند، فقط از ویندوز پشتیبانی می‌کنند؛ طوری که این خبر برای بسیاری از کسانی که ویندوز ۷ یا ۸ دارند و نمی‌خواهند به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند، خوب به نظر نمی‌رسد.

پردازنده‌های فقط مخصوص ویندوز 10

مایکروسافت رسما این خبر را تایید کرده و گفته است که از پردازنده‌های جدید اینتل و AMD روی سیستم‌های عامل قدیمی‌تر از ویندوز ۱۰ پشتیبانی نخواهد کرد. مایکروسافت قبلا در پستی رو وب‌سایت‌اش نوشته بود: "ویندوز ۱۰ تنها سیستم عاملی خواهد بود که روی پردازنده‌های سری Kaby Lake اینتل، پردازنده‌های ۸۹۹۶ شرکت کوالکام و سری Bristol Ridge شرکت AMD پشتیبانی خواهد شد."

در حال حاضر این سوال برای بسیاری از افراد پیش آمده است که اگر بخواهید روی ویندوز ۷، که از نظر بیشتر افراد هنوز هم بهترین سیستم عامل مایکروسافت است، از پردازنده‌های سری هفت اینتل استفاده کنید، چه اتفاقی خواهد افتاد. به غیر از مایکروسافت و اینتل کسی جواب این سوال را نمی‌داند، اما منبعی به وب‌سایت PC World گفته است کسانی که از ویندوزهای قدیمی‌تر از ۱۰ استفاده کنند، از پشتیبانی و بروزرسانی‌های امنیتی برخوردار نخواهند بود. حتی پیش‌بینی می‌شود برخی از قابلیت‌های جدید پردازنده‌های جدید روی سیستم‌های عامل قبلی کار نکنند و به مشکل برخورد کنند.

اینتل رسما تایید کرده است که راه‌اندازها یا همان Driverهای سری Kaby Lake را برای ویندوزهای ۷ و ۸ عرضه نخواهد کرد، چون مایکروسافت این جازه را به آن‌ها نداده است.

تصور می‌کنیم که باز هم بتوان به راحتی از پردازنده‌های جدید اینتل و AMD روی ویندوز ۷ هم استفاده کرد، اما خبری از پشتیبانی نخواهد بود و اگر به مشکلی برخورد کنید، نمی‌توانید سراغ اینتل یا مایکروسافت را بگیرید و از آن‌ها پاسخ بخواهید.

کاملا واضح است که این حرکت، به اصرار مایکروسافت و به دلیل افزایش فروش ویندوز ۱۰ صورت گرفته است. ویندوز ۷ هنوز هم برای بازی کردن، بهترین سیستم عامل مایکروسافت است و بسیاری از بازی‌ها (البته منظورمان بازی‌هایی نیست که جدید عرضه می‌شوند)، هنوز هم با ویندوز ۱۰ مشکل دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج