۳۸۲۰۸۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

دستگیری شیوخ عرب قوش باز در خوزستان

زمستان سال گذشته اطلاعاتی مبنی بر ورود عده ای از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به استان خوزستان و استقرار آنها در غرب کرخه به منظور قوش بازی در اختیار نیروهای یگان محیط زیست قرار گرفت.

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): زمستان سال گذشته اطلاعاتی مبنی بر ورود عده ای از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به استان خوزستان و استقرار آنها در غرب کرخه به منظور قوش بازی در اختیار نیروهای یگان محیط زیست قرار گرفت.

دستگیری شیوخ عرب قوش باز اقدام بسیار سختی است چراکه این گروه از متخلفین پول زیادی را هزینه نموده و گروهی از افراد بومی و کاملا آشنا به منطقه را استخدام می کنند. این افراد در تمام مسیرهای منتهی به محل قوش بازی مستقر شده و در صورت مشاهده مامورین محیط زیست و یا هر خودروی مشکوکی بلافاصله از طریق بی سیم یا تلفن همراه موضوع را به سایر همدستان خود اطلاع داده و پیش از رسیدن مامورین به محل، شیوخ عرب و آلات جرم را از منطقه خارج و به خانه های روستایی خود منتقل می کنند.

رییس پارک ملی کرخه در این باره گفت: پس از شناسایی مکان قوش بازی متخلفین در منطقه ای مابین کرخه و شوش موسوم به منطقه فکه، نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی کرخه و اداره محیط زیست شهرستان شوش بوسیله سه خودرو به سمت محل مورد نظر حرکت نمودند.

محمد الوندی اظهار داشت: محیط بانان با استفاده از شگردهای خاص خود را به مکان قوش بازی رسانده و سه تبعه یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و یک ایرانی را پیش از اقدام به فرار بازداشت نمودند.

متخلفین دقایقی پیش از رسیدن مامورین به محل از طریق دیده بان های خود خودروهای محیط زیست را مشاهده نموده و با کمک چند دستگاه موتورسیکلت تندرو بازهای شکاری (شاهین ها) و لاشه هوبره های شکار شده را از محل منتقل نمودند.

در بازرسی از متخلفین دستگیر شده انواع ادوات قوش بازی و تعدای پر متعلق به هوبره کشف و ضبط گردید.

هر سه متهم و رابط ایرانی آنها بازداشت و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

نیروهای محیط زیست گوشی تلفن همراه متهمین را ضبط و پس از اخذ دستور از مقام قضایی بازبینی نمودند.

در بازبینی از گوشی تلفن همراه متخلفین تصاویر متعددی از شکار هوبره ، قمری و کبوتر جنگلی توسط بازهای شکاری و اسلحه بدست آمد.

تصاویر زیر بخشی از عکس های بدست آمده در بازرسی از گوشی تلفن همراه متخلفین است:
دستگیری شیوخ عرب قوش باز در خوزستان
دستگیری شیوخ عرب قوش باز در خوزستان
دستگیری شیوخ عرب قوش باز در خوزستان
دستگیری شیوخ عرب قوش باز در خوزستان
دستگیری شیوخ عرب قوش باز در خوزستان

در جریان بررسی تصاویر بدست آمده توسط کارشناسان محیط زیست، نگهداری غیرمجاز از یک پرنده حمایت شده شاهین و دو بالابان و شکار غیرمجاز حداقل چهار هوبره و تعداد ۱۴۱ عدد قمری و کبوتر جنگلی اثبات و به دادگاه ارائه گردید.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری شهرستان شوش، دادگاه با استناد به گزارش و مستندات ارائه شده (تصاویر) توسط نیروهای محیط زیست، تحقیقات صورت گرفته، دفاعیات بلاوجه متهمین و وکیل مدافع آنها و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهمین را محرز و مسلم دانست.
دستگیری شیوخ عرب قوش باز در خوزستان

بنابراین دادگاه هر یک از متهمان را به پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود.

با اعتراض وکیل مدافع متهمین به رای صادره، پرونده برای بررسی مجدد به دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان ارجاع شد.

در جریان بررسی مجدد پرونده، قضات دادگاه تجدیدنظر ایراد و اعتراض موثری که موجبات نقض حکم بدوی را فراهم کند تشخیص ندادند. بنابراین قضات دادگاه تجدیدنظر حکم صادره در دادگاه بدوی را قطعی و لازم الاجرا دانستند.

طبق آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه نقدی قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک از پرندگان شکاری شاهین، بالابان، بحری، طرلان و لاچین معادل ۶۰۰ میلیون ریال ، هر یک هوبره معادل ۲۰۰ میلیون ریال و هر یک قمری یا کبوتر وحشی معادل ۱۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

بنابراین متهم می بایست مبلغ ۲,۶۱۴,۱۰۰,۰۰۰ ریال (معادل ۲۶۱ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان) را بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به حساب دولت واریز نمایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج