جاباما
۳۸۲۱۰۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مزه ششم کشف شد

دانشمندان شواهدی دال بر توانایی انسان در احساس مزه ششم کشف کرده اند.

خبرگزاری مهر: دانشمندان شواهدی دال بر توانایی انسان در احساس مزه ششم کشف کرده اند. یافته جدید دانشمندان گویای آن است که انسان می تواند ششمین مزه را که با غذاهای غنی از کربوهیدرات در ارتباط است احساس کند.
مزه ششم کشف شد

انسان به طور کلی توانایی احساس ۵ مزه شور، شیرین، تلخ، ترش و ملس را دارد و حالا با کشف این مزه، نه تنها فهرست موجود کامل تر می شود بلکه حالا دانشمندان توضیحی مناسب برای علاقه ذاتی انسان به غذاهای حاوی نشاسته پیدا کرده اند.

جویون لیم از دانشگاه ارگان که بار اصلی این پروژه بر دوش وی بوده می گوید: فکر می کنم با این کشف جدید بتوانیم درباره علاقه افراد به کربوهیدراتهای پیچیده صحبت کنیم.

این محقق ادامه می دهد: احساس شیرینی با خوردن اندکی از مواد غذایی شیرین به راحتی صورت می گیرد. اما اگر در برابرتان شکلات و نان قرار دهند احتمالا مقدار کمی شکلات خورده و در عوض حجم بیشتری از نان را مصرف می کنید.

محققان در این بررسی از ۲۲ داوطلب استفاده کردند. آنها محلولهای مختلفی که حاوی سطوح متنوعی از کربوهیدارتها بود را در اختیار این افراد قرار دادند. در ادامه از داوطلبان خواسته شد ضمن مزه کردن این محلولها، آنها را مورد ارزیابی قرار دهند.

در نهایت مشخص شد داوطلبان متوجه مزه جدید نشاسته ای شده اند. آسیایی ها می گویند که شبیه مزه برنج است حال آنکه ساکنان منطقه قفقاز آن را شبیه مزه برنج یا پاستا عنوان می کنند. حتی برخی می گویند که مزه آن شبیه زمانی است که آرد می خوریم.

در مرحله بعدی از داوطلبان خواسته شد همراه با این مواد، ترکیب مخصوصی را هم مصرف کنند که دریافت کننده زبانی را که مسؤل درک شیرینی هستند از کار می اندازد. با این حال باز هم آنها از درک مزه جدید نشاسته مانندی خبر دادند تا بدین ترتیب دانشمندان را از کشف جدیدشان مطمئن کرده باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج