جاباما
۳۸۲۱۱۹
۵۰۷۷
۵۰۷۷
پ

جود لاو در نقش یک پاپ جوان

دو اپیزود اول سریال ˝پاپ جوان˝ به کارگردانی پائولو سورنتینو برای اولین بار در دنیا در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز به نمایش درآمد.

هنرآنلاین: دو اپیزود اول سریال ˝پاپ جوان˝ به کارگردانی پائولو سورنتینو برای اولین بار در دنیا در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز به نمایش درآمد.

علاقه‌مندان پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی برنده اسکار بالاخره توانستند بخش‌هایی از سریال "پاپ جوان" (The Young Pope) تازه‌ترین ساخته او را ببینند.

جود لاو در نقش یک پاپ جوان

جود لاو بازیگر بریتانیایی در این مجموعه تلویزیونی که روز شنبه دو اپیزود اول آن در بخش خارج از مسابقه لیدو نمایش داده شد، نقش مردی جوان به نام لنی بلاردو را بازی می‌کند که رهبر کلیسای کاتولیک (پاپ پیوس سیزدهم) می‌شود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، در حالی که در ابتدای کار شایعاتی مطرح می‌شود که پاپ جدید به لحاظ سیاسی فریب‌کار و محافظه‌کار است، اما تماشاگران نمی‌دانند چه چیز در انتظارشان است. چیزی که هست پاپ پیوس سیزدهم کاملاً در نقطه مقابل پاپ فرانسیس رهبر فعلی کاتولیک‌های جهان قرار دارد که شخصیتی لیبرال‌تر و عاری از تعصب است.

جود لاو در نقش یک پاپ جوان
جود لاو

پاپ پیوس سیزدهم با بازی لاو، یک شخصیت سرسخت و خودرأی است که می‌خواهد ترس از خدا را به مردم برگرداند و در همین حال تمام کسانی را که اطرافش هستند مجزا کند. دایان کیتن نقش خواهر مری را بازی می‌کند که گاهی متحد اوست. و جیمز کرامول نقش کاردینال مایکل اسپنسر را دارد که معتقد است او باید پاپ می‌شد، اما در نهایت، لنی می‌داند چطور باید بهتر بازی کند. دو اپیزود اول سریال 10 اپیزودی "پاپ جوان" از یک مجموعه قوی خبر می‌دهد.

این مجموعه تولید شبکه‌های اچ‌بی‌او، اسکای و کانال پلوس است و اولین بار در ماه اکتبر در اروپا روی آنتن می‌رود. اچ‌بی‌او هنوز تاریخ پخش "پاپ جوان" در آمریکا را مشخص نکرده است.

سورنتینو در نشست مطبوعاتی "پاپ جوان" تأکید کرد سریال او سعی نمی‌کند با کلیسای کاتولیک به هیچ مشکلی بخورد.

کارگردان و نویسنده 46 ساله گفت: این مشکل واتیکان است، نه من. حتی یک مشکل نیست. اگر آن‌ها آن‌قدر صبور باشند که تا آخر سریال صبر کنند، درک خواهند کرد که ما بدون اینکه در یک موضع تحریک‌کننده قرار بگیریم، صرفاً سعی کردیم با کنجکاوی و صداقت در مورد تناقض‌ها و مشکلات و جنبه‌های جذاب کشیش‌ها و راهبه‌ها تحقیق کنیم و در این بین یکی هست که تا حدی با دیگران متفاوت است: پاپ.

برای سورنتینو، تصادفی نبود که شخصیت جود لاو در سریال تا حد زیادی متفاوت با پاپ فعلی است. او گفت: ما او را کاملاً متفاوت با پاپ فعلی ترسیم کردیم، اما این چیزی است که شاید اتفاق بیفتد. این امکان هست که بعد از یک پاپ خیلی لیبرال، کسی بیاید که ایده‌های خیلی متفاوت داشته باشد. فکر می‌کنم این توهم است که کلیسا ایده‌ درازمدت در مورد مدرنیته دارد.

جود لاو در نقش یک پاپ جوان
جود لاو در صحنه‌ای از سریال "پاپ جوان"

لاو به سرعت فرصت همکاری با سورنتینو و زبان بصری منحصر‌به‌فرد او را پذیرفت که بار دیگر با کمک تصاویر فوق‌العاده همکار فیلمبردارش لوکا بیگاتزی محقق شده است.

او گفت: اینکه خودم را در پالت رنگ او، آن فضاهای شگفت‌انگیز و آن ترکیب‌بندی‌های زیبا پیدا کنم، لذت‌بخش بود.

اما بازیگر 43 ساله نگران تفسیرهایی بود که ممکن است با بازی در نقش یک شخصیت عمومی مانند پاپ صورت بگیرد. او گفت: پائولو دائم تأکید می‌کرد که این سریال در مورد مردی به نام لنی بلاردو است، یک یتیم که از قضا پاپ می‌شود. همین که از این منظر به داستان این مرد و روابطش با همه این آدم‌ها نگاه کردم، چیزهای بیشتری به ذهنم رسید.

جود لاو در نقش یک پاپ جوان

لاو ادامه داد: مثل این بود که لنی بلاردو نقش پاپ پیوس سیزدهم را بازی می‌کند. تقریباً این طور بود که انگار او از طریق این شخصیت روی محظورات و مشکلاتش کار می‌کند. و تنها آن موقع بود که پاپی که نقشش را بازی می‌کردم معنی پیدا کرد.

سیلویو اورلاندو، سیسیل دوفرانس، خاویر کامارا و لودیوین سانیر از دیگر بازیگران "پاپ جوان" هستند.

سورنتینو برای فیلم "زیبایی بزرگ" (۲۰۱۳) برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد و جوایز گلدن گلوب، بفتا و چهار جایزه از بیست و ششمین دوره جوایز فیلم اروپا را هم از آن خود کرد. او در ۲۰۰۸ نیز برای فیلم "ستاره" جایزه هیئت داوران جشنواره کن را گرفت. سورنتینو آخرین بار سال گذشته فیلم "جوانی" با بازی مایکل کین و هاروی کیتل را روی پرده سینماها داشت و فیلم او در جوایز فیلم اروپا برنده سه جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم شد. "پیامدهای عشق"، "دوست خانوادگی" و "این جا باید باشد" با بازی‌شان پن، از دیگر فیلم‌های اوست.

روز شنبه همچنین دو مدعی دیگر جایزه شیر طلای جشنواره فیلم ونیز در بخش مسابقه بین‌الملل به نمایش درآمدند.

جود لاو در نقش یک پاپ جوان
صحنه‌ای از فیلم "آتش دوزخ" / "بریمستون"

"آتش دوزخ" / "بریمستون" (Brimstone)، اولین فیلم انگلیسی‌زبان مارتین کولهوون کارگردان هلندی ("زمستان در دوران جنگ") یکی از این فیلم‌ها بود.

داکوتا فانینگ، گای پیرس، امیلیا جونز، کیت هرینگتن و کاریس فان هوتن در این فیلم 148 دقیقه‌ای بازی می‌کنند که تولید مشترک هلند، آلمان، بلژیک، فرانسه، بریتانیا و سوئد است. داستان در غرب آمریکا در قرن نوزدهم روی می‌دهد و درباره لیز (فانینگ)، یک زن جوان لال است که برای بقاء مبارزه می‌کند.

جود لاو در نقش یک پاپ جوان
داکوتا فانینگ بازیگر فیلم "آتش دوزخ" / "بریمستون"

فیلم فرانسوی "فرانتز" (Frantz) به کارگردانی فرانسوا اوزون دیگر فیلمی بود که شنبه در بخش مسابقه بین‌الملل روی پرده رفت.

جود لاو در نقش یک پاپ جوان
صحنه‌ای از فیلم "فرانتز"

داستان این فیلم بعد از جنگ جهانی اول در یک دهکده کوچک در آلمان روی می‌دهد. زنی جوان به نام آنا عزادار نامزدش فرانتز است که در نبردی در فرانسه کشته شده است و برای دیدن او هر روز به قبرستان می‌رود. روزی، یک مرد فرانسوی جوان به نام آدرین هم گلی روی سنگ قبر می‌گذارد. حضور او بعد از شکست آلمان یک ارتباط جدید را به همراه دارد و...

جود لاو در نقش یک پاپ جوان
فرانسوا اوزون و بازیگران فیلم "فرانتز"

هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم ونیز 31 اوت (10 شهریور) با فیلم موزیکال "لا لا لند" (La La Land) به کارگردانی دامین شازل شروع شد و تا 10 سپتامبر (20 شهریور) ادامه دارد. سام مندس کارگردان بریتانیایی رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج