جاباما
۳۸۲۱۲۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خودروهای لوکس متروکه صادر می‌شوند

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد: حدود ١٣٧ خودروی لوکس در اختیار سازمان تملیکی قرار دارد که صادر خواهد شد. از این تعداد کالا، صادرات ٢٨ دستگاه خودروی لوکس نهائی شده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد: حدود ١٣٧ خودروی لوکس در اختیار سازمان تملیکی قرار دارد که صادر خواهد شد. از این تعداد کالا، صادرات ٢٨ دستگاه خودروی لوکس نهائی شده است.

امین دلیری در نشست خبری که امروز در ساختمان سازمان اموال تملیکی برگزار شد، اظهار کرد: حدود ١٣٧ دستگاه خودروی لوکس أعم از پروشه، بنز، بی ام و، فورد و ... در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار دارد که متروکه هستند و قاچاق نیستند که این تعداد دستگاه صادر خواهند شد.

وی همچنین بیان کرد: اکنون حدود ٢٨ درصد دستگاه خودرو، کارهای گمرکی آن انجام شده و برای صادرات آن برنامه‌ریزی شده است. هیچ کدام از این خودروها در داخل کشور شماره نمی شوند و اگر هم تعدادی تا کنون شماره شده اند از طریق جعل صورت گرفته است.

دلیری همچنین بیان کرد: علاوه بر این تعدادی که ذکر شد، اکنون حدود ٦٤ خودروی قاچاق و ٣٤٠ دستگاه خودروی متروکه در کشور وجود دارد که بالای ٢٥٠٠ سی‌سی نیستند و مشکل فروش ندارند و در صورت فروش اگر سازمان استاندارد تائید کند و شماره گذاری شوند، امکان فروش آنها وجود دارد.

دلیری همچنین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی براینکه مذاکرات با رییس گمرک درباره توافق بر سر گرفتن استفاده سازمان اموال تملیکی از انبارهای گمرک اظهار کرد: علی رغم اینکه با رییس گمرک به توافق رسیده ایم ولی هنوز انبارها را تحویل نگرفته ایم.

او بیان کرد: سازمان اموال تملیکی حدود ۱۴۷ هزار و ۱۱۵ متر مربع فضای انبار دارد که حدود ۱۳ هزار متر مربع نیز امسال به مساحت انبارهای سازمان اضافه شده است و حالا باید دید که طبق توافق با گمرک به چه میزان به انبارهای گمرک دسترسی خواهیم یافت.

رئیس سازمان اموال تملیکی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی براینکه توافقات انجام شده میان سازمان اموال تملیکی و سازمان غذا و دارو در زمینه بررسی کالاهای فساد پذیر قاچاق و ورود آنها به چرخه مصرف به کجا رسید؟ بیان کرد: با رئیس سازمان غذا و دارو به توافق رسیدیم که همکاری نزدیک‌تری داشته باشیم و با بررسی کالاهایی که مصارف انسانی دارند، گروه هایی را که استاندارد تشخیص داده شده و سالم باشند، به چرخه مصرف وارد کنیم ولی من حدود دو ماه پیش بخشنامه ای صادر کردم مبنی بر اینکه فعلا فروش کالاهای قاچاق متوقف شود، چراکه می خواهیم ساز و کار درستی به کار بگیریم تا در جهت مبارزه با قاچاق کالا درست عمل کرده باشیم.

دلیری تصریح کرد: در سه مزایده ای که اخیرا برگزار کردیم حتی یک ردیف هم کالای قاچاق عرضه نشد.

۲۷ درصد اموال منصور آریا به دولت واگذار شد

دلیری در بخش دیگری از سخنانش درباره سرنوشت اموال امیرمنصور آریا اظهار کرد: ۲۷ درصد اموال وی به دولت تعلق گرفت و باقی آن به بانک ملی که هنوز تعیین تکلیف نشده است.

معاون وزیر اقتصاد توضیح داد: از اموالی که در اختیار دولت قرار گرفته است که حدود ۴۰ پلاک هستند، ۲۳ پلاک آن معادل ۱۲۲ میلیارد تومان به فروش رسیده و ۱۸ پلاک معادل ۱۰۰ میلیارد تومان آن هنوز به فروش نرسیده است.

او همچنین در خصوص کارخانه فولاد که از دیگر اموال امیرمنصور آریاست، توضیح داد: حدود ۴۳۳ میلیارد تومان قیمت اولیه کارشناسی شده کارخانه فولاد است که باید در مورد آن با بانک ملی به تفاهم برسیم و تعیین تکلیف کنیم.

دلیری همچنین در خصوص ورود کالاهای سازمان اموال تملیکی به بورس کالا توضیح داد: تفاهم نامه ای امضا کردیم که به موجب آن بتوانیم وارد بورس کالا شویم. برای شفاف سازی ارائه کالاهای سازمان اموال تملیکی در بورس کالا جز اولویت های ماست.

دلیری همچنین درباره عملکرد سازمان تملیکی اظهار کرد: در سال ۱۳۸۹ مجموعه فروش سازمان اموال تملیکی معادل ۱۰۱۷ میلیارد ریال بوده است که این میزان در سال ۱۳۹۰ به ۱۳۸۸ میلیارد ریال، در سال ۱۳۹۱ به ۱۸۳۹ میلیارد ریال، در سال ۱۳۹۲ به ۳۰۴۷ میلیارد ریال، در سال ۱۳۹۳ به ۳۲۴۵ میلیارد ریال و در سال گذشته به ۳۸۶۸ میلیارد ریال رسید.

دلیری درباره عملکرد پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۵ نیز توضیح داد: در پنج ماهه نخست امسال کل فروش اموال سازمان معادل ۱۰۶۷ میلیارد ریال بود که افزایش ۱۳۹ درصدی را نسبت به فروش ۴۴۶ میلیارد ریالی سال گذشته تجربه کرده است.

دلیری اظهار کرد: کل فروش سازمان اموال تملیکی در دولت یازدهم معادل ۱۰ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال بوده اند.

او همچنین درباره انهدام کالاهای سازمان اموال تملیکی توضیح داد: انهدام در صورتی انجام می شود که امکان مصرف انسانی وجود نداشته باشد و صادرات آن نیز میسر نباشد. درباره البسه منهدم شده در آخرین انهدام سراسری سازمان اموال تملیکی نیز باید بگویم که این کالاها مستعمل بوده اند و امکان توزیع آنها وجود نداشت.

دلیری اضافه کرد: معمولا کالاهایی منهدم می شوند که درجه دو و فساد پذیر باشند مانند انواع نوشیدنی، داروهای نیروزا، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج