۳۸۲۱۶۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

پاک ترین خودروی مفهومی جهان را ببینید

خودروی مفهومی مرسدس بنز آلفا، بسیار فراتر از آن‌ چه که تا به‌ حال دیده‌اید، است. آلفا با فرآیندهای پیچیده و پرهزینه تولید نشده است، بلکه با مواد طبیعی و حداقل ادوات و آلودگی بسیار پایین پا به عرصه گذاشته است.

zoomit.ir - مسیح رستم پور: خودروی مفهومی مرسدس بنز آلفا، بسیار فراتر از آن‌ چه که تا به‌ حال دیده‌اید، است. آلفا با فرآیندهای پیچیده و پرهزینه تولید نشده است، بلکه با مواد طبیعی و حداقل ادوات و آلودگی بسیار پایین پا به عرصه گذاشته است.
پاک ترین خودروی مفهومی جهان را ببینید

خودروی مفهومی مرسدس بنز آلفا، چارچوبی دوبخشی ساخته شده از چوب را به‌ طور برجسته نمایش می‌دهد. فرآیند تولید آن از اولین روزهای کاشت نهال آغاز می‌شود. با استفاده از تکنیک‌های پیوند و شکل‌دهی درخت، آلفا اولین خودروی ساخته شده با روشی کاملاً سازگار با محیط زیست خواهد بود. پس از قطع الوارهای پیش-شکل‌دهی شده، هر بخش را می‌توان به‌نحوی برش داد تا به شکل دلخواه رسید و بخش‌های مختلف چارچوب را تشکیل داد.

اینگونه طبیعت به یک دستگاه خودرو تبدیل می‌شود، که بهره‌وری تولیدکننده را به حداکثر رسانیده و پاک و منطقی است. تنها مشکل آن، رشد آهسته‌ی درختان می‌تواند باشد، بنابراین میزان مواد اولیه محدود خواهد بود. اما متخصصان دانشگاه منچستر در حال کار بر روی آن هستند.

علاوه بر این، موتور الکتریکی به‌ کار گرفته شده در آلفا، میزان آلایندگی آن‌ را تقریباً به صفر کاهش می‌دهد. فرآیند مرسوم مهندسی تولید خودرو و مواد گران قیمت به‌ طور کامل با چوب، استحکام قابل قبول، وزن سبک و قابلیت انعطاف جایگزین می‌شود.

تعداد ادوات تکنیکی مورد استفاده در خودرو کاهش می‌یابد، که باعث می‌شود وزن کلی خودرو، میزان مصرف انرژی، میزان گازهای تولیدی، انرژی صرف شده حین تولید و هزینه‌ها کاهش یابد.

شاسی خودرو از دو بخش چوبی با توانایی بالا در تغییرشکل تشکیل شده که با ناهمواری‌های جاده سازگار است و نیازی به اجزاء تکنیکی مانند سیستم تعلیق و کمک‌فنرها ندارد. ساختار سبک و دارای قابلیت دمپینگ فیبر، انرژی ضربه را به‌طور مؤثر جذب می‌کند.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
پاک ترین خودروی مفهومی جهان را ببینید

با استفاده از روش "شکل‌دهی چوب"، یک چوب را می‌توان به هر فرم دلخواهی تبدیل کرد. کسی که بیش‌ترین استفاده را از این تکنیک انجام می‌دهد، یک کشاورز سوئدی-آمریکایی با نام Axel Erlandson است. مالک "میدان درخت" در دهه‌ی ۱۹۵۰، درخت‌هایش را به هر شکلی که می‌خواست تبدیل می‌کرد. این تکنولوژی بر اساس توانایی رشد درختان با هم توسط پیوند، شکل گرفته است.
پاک ترین خودروی مفهومی جهان را ببینید
پاک ترین خودروی مفهومی جهان را ببینید
پاک ترین خودروی مفهومی جهان را ببینید
پاک ترین خودروی مفهومی جهان را ببینید
پاک ترین خودروی مفهومی جهان را ببینید
پاک ترین خودروی مفهومی جهان را ببینید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی میشه این بنز ،‌تک خالش رو نتونه رو کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج