جاباما
۳۸۲۲۸۹
۲۲ نظر
۵۰۰۸
۲۲ نظر
۵۰۰۸
پ

تلاش برای اعزام زائران ایرانی به حج ۹۶

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تلاش این سازمان برای اعزام زائران ایرانی به حج ۹۶ ادامه دارد.

خبرگزاری فارس: سعید اوحدی بعد از ظهر یک شنبه در حاشیه سفر به خراسان شمالی اظهار کرد: اساسا حج حق انکارناپذیری برای هر مسلمانی در هر گوشه‌ای از دنیا است که در این راستا این حق شرعی از سوی دولت عربستان از زائران بیت‌الله ایرانی گرفته شد.

وی با بیان اینکه به همین منظور ما از همه ظرفیت‌های داخلی وخارجی به‌منظور استیفای حقوق شهدای منا استفاده خواهیم کرد اظهار کرد: حکومت بی‌کفایت آل‌سعود با کارشکنی‌هایی که در این خصوص انجام داد موجب شد تا زائران ایرانی امسال در این آیین دینی و اسلامی حضور نداشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان داشت: از این‌ رو تلاش این سازمان برای اعزام زائران ایرانی به حج ۹۶ ادامه دارد.

وی با یادآوری اینکه جهان اسلام درباره فاجعه منا می‌بایست از آل سعود توضیح بخواهد افزود: ما همواره بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب تاکید داشته‌ایم.

اوحدی تصریح کرد: این کمیته می‌بایست با حضور نمایندگانی از کشورها مختلف شکل بگیرد و از سویی عربستان حاضر نیست تا این کمیته شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اساسا عربستان حاضر نیست بپذیرد که بیش از ۶ هزار نفر از زائران سرزمین وحی به شهادت رسیدند گفت: این در حالی‌ است که آل سعود تعداد شهدا را در حد ۷۰۰ نفر قبول دارند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به بی‌کفایتی آل سعود در برگزاری حج ابراهیمی افزود: ما این سؤال راداریم که چرا عربستان نتوانست امنیت جانی زائران ما را تامین کند.

وی حادثه تلخ منا و یا سایر حوادثی که در سال‌های گذشته برای زائران حج می‌افتاد را نشان از بی‌لیاقتی دولت عربستان در برگزاری حج ابراهیمی عنوان کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با یادآوری اینکه ما در سازمان حج و زیارت عهد کردیم که هیچ مسائل سیاسی و غیرسیاسی در حوزه ارزش‌های شهدا نباید وارد این حوزه شود گفت: اساسا ما در این سازمان عهد کردیم که باید ارزش‌های شهدا حفظ شود و در این زمینه محکم ایستادیم.

وی با گرامیداشت یاد شهدای منا تصریح کرد: خداوند را شاکریم که توفیق را داشته باشیم تا در شهرستان‌های که شهید فاجعه منا را داشته‌اند، حضور بیابیم.

رئیس سازمان حج و زیارت برگزاری مراسم دعای عرفه در مصلای امام خمینی (ره) تهران و استان‌های کشور با محوریت شهدای عرفه از برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده به همین مناسبت اعلام کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نرید حج مجبورید

    • بدون نام

      که چه بشه

    • سلام

      یعنی ...

    • یه بدبخت

      یه عده تو این مملکت محتاج نون شبشونن بخدا
      اون وقت حتما باید بزور ایرانیا برن پولشونو بریزن به جیب عربستان . خودشم با منت !!!

    • ناجی

      بابادوسال طاقت بیارین بزارین آل سعودبشه آل سقوط بدمثل کربلامیلیونی برین انشالابه امیدروزسقوط آل سعود

    • عباس از خوزستان شادگان

      الان دقیقا مشکل جامعه ما حج رفتنه اگر حج رفتن اوکی بشه دیگه همه چی حل میشه ،آقایون مسئول تروخدا چرا وقتیکه مسئول میشید از واقعیت ها فاصله میگیرید آخه چرا مردم بدبخت رو نمیبینید باور کنید من دیگه بعنوان یک جوان دارم از اینهمه مشکل دارم فکرمو از دست میدم افسرده شدم مثل بقیه جوانان که تک تک افسرده شدن چونکه هیچکی براشون اهمیت قائل نیست هیچکی برای مشکلات معیشتیشون کاری نمیکنه هیچکی به فکرشون نیست جامعه ما شده سرتاسر فقر و بدبختی و اعتیاد و فحشا گناه یک جوانی مثل من چیه که فقط میخوام با عزت و شرافت زندگی کنم ای مسئولین دست از حاشیه رفتن بردارید مشکل تورم و اقتصادی ملت رو حل کنید چونکه با این وضع مملکت حتی اگر کسی بره حج اصلا بنظرم خدا قبول نمیکنه ازش جوانا دارن به فنا میرن به دادشون برسید

    • بدون نام

      شمایی که میگی عرزه ندارن امنیت زائران رو تامین کنن ادم کشن بی کفایتن و ... پس چرا میری التماسشون میکنی؟

    • بدون نام

      به امید حج ۹۶ صلوات

    • بدون نام

      باسلام بزرگواران مردم ما درگرسنگی و سوتغذیه دررنجند شما چطور وجدانتون قبول میکنه ارزاین مملکت روخارج کنید مثل پیغمبر 3سال درشعب ابی طالب بود شما هم تقواپیشه کنید امیدوارباشید خدا هموارش میکنه....تورابه علی ابن ابیطالب بیایید این حج تعطیل کنید بابا عربستان دشمن انسانیت اسلام جعفری و شیعه مرتضی علی است ....یدالله فوق ایدیهم...

    • چاووش

      هرفردایرانی اعم از زن ومرد دختروپسر وپیروجوان باتوجه به کشتارحجاج ایرانی درسال 1366 و تجاوز وتعرض به دونوجوان ایرانی(البته ننگ برمسئولین سازمان حج که همان موقع اقدام نکردندوباسرپوش برمسئله وبازگشت بکشورکه بعدازچندماه قضیه افشاشد ومسولین انکارکردن که درپی فشارافکارعمومی مجبور شدندواقعیت تلخ وکثیف حادثه فرودگاه جده را اعلام کنندکه میبایست چنین مدیران ترسو وبزدل وخائن را بجای آن دومامور خاطی عربستان اعدام نمودکه حقشان است)سوم حادثه کشتارعمدی وازروی نیت وقصدحتمی که باعث کشتارچندهزارحجاج وششصدحاجی ایران شد /حالا چگونه ملت اصیل وشریف ونجیب ایران اینهمه جنایت وتحقیررا حاضرندبپذیرند ......والله والله والله خودخداوندهم راضی نیست به این حج ایرانیها که بروندوکشته شوندومورد تجاوزوتعرض قراربگیرند بعدا بگویند ببینید این عربستان سعودی مسلمان نیستند ضدشیعه هستند چه بلایی بر سرحجاج اوردند که البته خودراضی باین ذلت هستید/ ضمنا هرایرانی که حاضراست باتن دادن بخفت وخواری باترس ولرز جهت زیارت مکه و هاجی شدن ودرانتظار عزت واحترام بین بستگان خویشان ودوستانشان هستند بفرمایند بروند تا مجددا مورد(؟)قراربگیرند والبته حق هیچگونه شکایتی هم ازانان پذیرفته نیست چون خودشان راضی به (؟)شده اند/هجاج ایرانی هجتان درعربستان سعودی صهیونیستی امریکایی اسراییلی انگلیسی مبارکباد /

      پاسخ ها

      • عباس

        اساساً اين آقاي اوحدي و همكارانش بايد پس از فاجعه منا استعفا مي دادند و از مردم عذرخواهي مي كردند با چه رويي در پست خود موندند و باز حرف مي زنند؟؟؟

    • فروشگاه

      راه عربستان بسته باشه بهتره احترام اعراب به مابالاتر میشه....

    • بدون نام

      اوحدی ول کن ماجرا نیست...
      واقعا متاسفم واسه این فرد با این افکارش...

    • بدون نام

      وقتی می گویید عربستان در تامین جان زائران کفایت ندارد و در برابر ایران هم موضع ستیز دارد چرا حاضر به پذیزش انواع توهین به ایران و ایرانی هستید؟
      با نرفتن بهترین جواب و تو دهنی به این اعراب دادیم
      انقدر برای حج پافشاری نکنید تا عزت این مردم حفظ شود لطفا

    • خوش

      آقای احدی در سخنانشان ذکر کردند که حکومت بی کفایت ال سعود. وقتی حکومتی بی کفایت باشد و نمیتواند امنیت حجاج شما را تامین کند پس مذاکرات با حکومت بی کفایت ال سعود از طرف شما وجه قانونی ندارد

    • بدون نام

      در میکده هم خدای بینی با مرد خدا اگر بنشینی

    • کیان

      اگر خیلی به فکر فقرا و همسایه ها هستید چرا میرین ترکیه داعش پرور واسه ...؟ اما واسه عبادت همه میشن مثل نهادهای خیریه ؟!
      واقعا متاسفم برای شما.
      ممنون از خبرگزاری برترین ها

    • maryam

      مردم و زیردست و پا کشتن مثل جلاد مثل یزید تو تشنگی مردن
      اخرم گفتن ایرانیها مقصر اصلی بودن
      حالا بریم تلاش کنیم برای اعزام؟؟؟؟؟؟میشه تلاشتونو برای جای دیگه صرف کنید ؟؟؟؟؟؟برای معیشت مردم برای غذا برای کار برای هزارتا مشکل ناتمام که تو مملکت هست
      واقعا بی کفایت کیه؟
      ما همش عربهارو میکوبونیم خودمونو برتر میدونیم ولی در عمل تا کمر دولا میشیم واسشون
      متاسفم برای خودمون

    • بدون نام

      ضمن تأیید بیلیاقتی و فساد آل سعود با این نظر موافقم که اوحدی و مدیران ما هم باید توبیخ میشدند یا حداقل به قول دوستمون از خجالت از شغلشون استعفا میدادن نه اینکه دوره راه بیفتن وداغ خانواده های شهدا رو بیشتر کنن! من از مسئولین خودمون هم شاکیم که مثل چوپانی گله را سپردن به گرگ و خودشون برگشتن و حتی یه عذرخواهی ساده هم از مردم نکردن....

    • بدون نام

      چی شد دوباره ؟؟؟!!!
      یکبار میگن حج حرامه یکبار میگن حلاله !!!! مگه مردم مسخره شما هستن ؟؟؟؟!!!

    • بدون نام

      باسلام وتشکر از تمام دوستان ...نظرات همتون عالی ،دستتون درد نکنه ،اگه همگی توی همه مسائل مملکت متحد بشیم خوبه ،،،،ایشاله آل سعود سقوط بکنه ،،،بلند صلوات

    • صفدری قم

      خدا کنه این مردم بفهمن حاجی شدن خیلی راحته بابا حاجی تو دست همسایه تو بگیر انگار 7بار زیارت کردی یذره غیرت داشته باشید به خداقسم که خودخدا راضی نیس بفهمیدبابا ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج