جاباما
۳۸۲۴۱
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

سپاه مسئول برگزاری اردوی راهیان نور شد

با توافق وزارت آموزش و پرورش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هیئت وزیران «آیین‌نامه چگونگی اجرای برنامه درسی و محتوای دروس نظری و عملی آمادگی دفاعی (اردوهای راهیان نور)» تصویب شد.

خبرگزاری مهر : با توافق وزارت آموزش و پرورش و وزارت دفاع و پشتیبانی در خصوص آیین نامه نحوه اجرای درس آمادگی دفاعی، قرار شد بخش هایی از این درس که نیاز به حضور دانش‌آموزان در محیط های نظامی دارد، توسط سپاه و با مسئولیت سپاه در اردوگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی مناسب (مکان‌های هدف راهیان نور) برگزار شود.

با توافق وزارت آموزش و پرورش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هیئت وزیران «آیین‌نامه چگونگی اجرای برنامه درسی و محتوای دروس نظری و عملی آمادگی دفاعی (اردوهای راهیان نور)» تصویب شد.

در ماده ۷ این آیین‌نامه آمده است: آن بخش از آموزش‌های عملی که بنا به تشخیص وزارت آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قابلیت اجرا در محیط های آموزشی مدارس را دارند، با مسئولیت وزارت آموزش و پرورش در همان محیط اجرا می‌شود و بخش هایی از این درس که نیاز به حضور دانش‌آموزان در محیط های نظامی دارد، توسط سپاه و با مسئولیت سپاه در اردوگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی مناسب (مکان‌های هدف راهیان نور) برگزار خواهد شد.

این آیین‌نامه که در ۱۱ ماده و ۹ تبصره در تاریخ هفتم آبان ۹۱ به تصویب رسیده و توسط معاون اول ریاست جمهوری به دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ابلاغ شده است، آموزش دفاعی را معادل ۲ ماه خدمت نظام وظیفه تلقی کرده و مسئولیت اجرای برنامه‌هایی که در محیط مدرسه انجام می پذیرد بر عهده وزارت آموزش و پرورش و بخش عملی آن را که خارج از مدرسه اردوگاه‌ها، محیط های نظامی(مناطق عملیاتی دفاع مقدس) برگزار می‌شود بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاده است.

در تبصره ذیل ماده ۷ آیین‌نامه مذکور آمده است: «مسئولیت امور اجرایی آموزش‌های عملی و تأمین امنیت و سلامت دانش‌آموزان، مربیان و سرپرستان آنها در مسیر رفت و برگشت، اردوگاه‌ها و مراکز آموزشی در مدتی که در اختیار سپاه قرار می‌گیرند، بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

بر اساس مفاد آیین‌نامه اجرایی اردو و بازدیدها، مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تمام اردوهایی که از طرف مدرسه طراحی و به مورد اجرا گذارده می‌شود صرفاً بر اساس رضایت ولی دانش‌آموزان صورت گرفته و با اعلام رضایت ولی، دانش‌آموز می‌تواند در اردوها شرکت کند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن71

      درود بر سپاه
      امیدوارم دیگه شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم

    • مجتبی

      خدا خیرش کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج