۳۸۲۵۰۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

عامل حمله سایبری به برنامه هسته‌ای ایران

یک مسئول سابق سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه، این کشور را عامل حمله به برنامه هسته‌ای ایران از سال ۱۹۹۲، اعلام کرد.

فارس: یک مسئول سابق سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه، این کشور را عامل حمله به برنامه هسته‌ای ایران از سال ۱۹۹۲، اعلام کرد.

عامل حمله سایبری به برنامه هسته‌ای ایران
رئیس فنی سابق اداره کل امنیت خارجی فرانسه (DGSE) فاش کرد که وی در سال ۲۰۱۲ و در پی وقوع حمله سایبری به رایانه‌های همکاران «نیکلا سارکوزی»، رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه، در فاصله برگزاری دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، درخواست کمکی از جانب یکی از مسئولان امنیت رایانه‌های کاخ الیزه دریافت کرده است.

برنار باربیه اعلام کرد که در پی دریافت دستوری از سوی «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه عازم آمریکا شد تا اعتراض فرانسه نسبت به این حمله سایبری را به آژانس ملی امنیت آمریکا (NSA) ابلاغ کند.

وی همچنین گفت: «بدافزار شناسایی شده در جریان حمله سایبری به کاخ الیزه همان بدافزاری بود که در جریان حملات سایبری سال ۲۰۱۰ اروپا را هدف قرار دادند و تنها روس‌ها و آمریکایی‌ها هستند که قادر به انجام چنین عملیاتی هستند. ما در سال ۲۰۱۲ ابزارها و توان فنی بیشتری برای کار بر روی ابرداده‌ها داشتیم و من در آن زمان به این نتیجه رسیدم که این حمله تنها می‌تواند کار آمریکا باشد.»

رئیس فنی پیشین اداره کل امنیت خارجی فرانسه درعین‌حال اذعان کرد که سرویس‌های فرانسوی از سال 1992 حملات سایبری را علیه نهادهای ایرانی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران و چند کشور دیگر از جمله کانادا و اهدافی در فرانسه انجام داده‌اند.

اظهارات مسئول سابق سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه در خصوص نقش آمریکا در حمله سایبری سال ۲۰۱۲ به کاخ ریاست جمهوری الیزه در حالی است که اسنادی که «ادوارد اسنودن» در سال ۲۰۱۴ اقدام به افشای آن‌ها کرد، حاکی از آن بود که احتمالاً سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل از جمله موساد، عامل حمله سایبری ماه می ۲۰۱۲ به کاخ الیزه بوده‌اند و اسرائیل در سال ۲۰۱۲ تلاش کرده با نفوذ به خطوط ارتباطی رئیس‌جمهور سابق فرانسه از وی جاسوسی کند.

در پی طرح اتهام فرانسه علیه آمریکا در سال 2012 آژانس امنیت ملی آمریکا دست داشتن در این حمله را رد کرده و به‌صورت ضمنی اعلام کرد که احتمالاً اسرائیل مسئول این حمله بوده است. این حمله سایبری در هفته‌های آخر ریاست‌جمهوری «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور سابق فرانسه صورت گرفته است.

اسنادی که روزنامه فرانسوی «لوموند» در سال ۲۰۱۳ میلادی بخشی از آن را منتشر کرد، مربوط به یادداشت‌هایی است که قرار بوده آژانس امنیت ملی آمریکا به نیروهای اطلاعاتی فرانسه ارائه دهد. این یادداشت‌ها را «ادوارد اسنودن» افشاگر آمریکایی که در چند وقت گذشته دردسرهای زیادی برای واشنگتن به بار آورده، در اختیار لوموند قرار داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج