۳۸۲۶۸
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

«مهدی خرچنگ» در چنگ قانون

پس از جمع آوري اطلاعات و چهره نگاري و همچنين اقدامات پيچيده پليسي يكي از متهمان به نام مهدي معروف به «خرچنگ» شناسايي شده و اقدامات ماموران آگاهي براي دستگيري وي ادامه مي‌يابد.

روزنامه مردم سالار ی : سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ صبح ديروز ضمن اشاره به انجام يك عمليات پليسي در سطح شهر تهران از شناسايي و بازداشت چهار سارق زورگير خبر داد.

اين مقام انتظامي‌در تشريح خبر فوق گفت: در روز ۱۱ آذرماه امسال يكي از شهروندان تهراني به نام «جواد» پس از خروج از بانك در حالي كه به محل كارش مراجعه مي‌كرد از سوي چهار زورگير با دو موتور سيكلت مورد حمله قرار گرفته كه در اين زورگيري سارقان اموالي شامل كارتهاي عابر بانك وجوه نقد مدارك و لباس‌هاي مالباخته را پس از زخمي كردن او به سرقت مي‌برند.

سرهنگ محمديان افزود:اين مالباخته دقايقي بعد به ماموران مراجعه و شكايت خود را تسليم آنان مي‌کند.با توجه به حساسيت موضوع پرونده اي در اين رابطه تشكيل و در اختيار كاراگاهان پليس اگاهي تهران بزرگ قرار مي‌گيرد كه طي آن تيم‌هاي ويژه عملياتي اقدامات خود را براي شناسايي و دستگيري چهار متهم پرونده آغاز مي‌كنند.وي ادامه داد : پس از جمع آوري اطلاعات و چهره نگاري و همچنين اقدامات پيچيده پليسي يكي از متهمان به نام مهدي معروف به «خرچنگ» شناسايي شده و اقدامات ماموران آگاهي براي دستگيري وي ادامه مي‌يابد.

رئيس پليس آگاهي پايتخت عنوان داشت: در تحقيقات تكميلي پاتوق متهم كه يك قهوه خانه در خيابان ۱۷ شهريور بوده شناسايي شده و طي عملياتي غافلگيرانه اين متهم بازداشت مي‌شود كه طي بازجويي‌هاي انجام شده به جرم خود اعتراف و عنوان داشت كه سرقتها را با همدستي ۳ تن از دوستانش به نامهاي «ميلاد»، «مهرداد» و «عليرضا» انجام داده است.

سرهنگ محمديان تصريح كرد: همزمان با اعتراف اين متهم كارآگاهان به بررسي سوابق سه همدست وي پرداخته و موفق شدند «عليرضا « را در محدوده يوسف آباد شناسايي و دستگير كنند كه با اقرار او به جرائم زورگيري ماموران مخفيگاه دو متهم ديگر به نام ميلاد و مهرداد را نيز كشف و هر دو را طي عمليات پليسي بازداشت مي‌کنند.گفتني است، هر سه متهم ديگر به همدستي با متهم رديف اول (خرچنگ) و شركت در زورگيري از شاكي (مالباخته) اعتراف كرده و همچنين در بازجويي‌هاي انجام شده به پنج فقره سرقت ديگر به اين شيوه اعتراف كردند.

جزئيات دستگيري ۴ زورگير خشن

جانشين فرمانده نيروي انتظامي ضمن تشريح عمليات دستگيري چهار زورگير خشن پايتخت که تصاوير سرقتشان در فضاي مجازي منتشر شده بود، گفت: پليس حتما به عنوان اينکه گروهي باعث شدند با انتشار اين فيلم مجرمان از دستشان فرار کنند، موضوع را پيگيري مي‌کند. به گزارش ايسنا،‌ سردار احمدرضا رادان صبح شنبه با اشاره به فيلم زورگيري چهار راکب موتورسيکلتي در کوچه‌هاي تهران گفت: پليس پس از اين حادثه به واسطه اينکه جرايم خشن جزو اولويت‌هاي کشف و برخورد است، به مجرمان نزديک شده بود و مي‌رفت که اين مجرمان را دستگير کند که متاسفانه با نشر اين فيلم در سايت‌ها و فضاهاي مجازي مختلف مجرمان هم مطلع شدند و اين باعث شد که در زماني که پليس به اين افراد نزديک شده بود، آنان فرار کنند.

وي افزود: اين فيلم مي‌توانست به پليس و به واحدهاي مسئول کمک کند اما در حقيقت به مجرمان کمک کرد و مجرمان را فراري داد به گونه‌اي که ما به زحمت توانستيم آنان را دستگير کنيم و اگرچه مدت زماني کوتاهي بود اما با بهره‌گيري از موضوعات فني به سرعت به مجرمان دست پيدا کنيم.

رادان افزود: پليس حتما به عنوان اينکه گروهي باعث شدند مجرمان از دستشان فرار کنند، موضوع را پيگيري مي‌کنند. به گفته وي ناجا همواره اعلام کرده‌ است که مردم مي‌توانند اين گونه فيلم‌ها و مطالب را در اختيار پليس قرار دهند تا نيروي انتظامي بتواند بهره اطلاعاتي و پليسي ببرد.

جانشين فرمانده ناجا در خصوص مصاحبه رييس قوه قضاييه در بحث برخورد با اشرار گفت: بنده و فرمانده ناجا بعد از مصاحبه آيت‌الله لاريجاني بسيار به وجد آمديم چرا که همچون زماني که وي و دادستان کل کشور در مورد موادمخدر صنعتي مواضع قاطعانه‌اي گرفتند باعث شد که وضعيت در توليد و قاچاق موادمخدر صنعتي تغيير کند و با برخوردهاي قاطعانه‌اي که انجام شد نگراني‌هاي مردم، پليس و حتي دستگاه قضايي نسبت به اين موضوع به شدت کم بشود. وي افزود: با توجه به کاهش شديد ميزان توليد و قاچاق موادمخدر صنعتي، در حال حاضر پليس به زحمت مي‌تواند به قاچاقچيان موادمخدر صنعتي دست پيدا کند.

رادان در مورد برخورد با اراذل و اوباش و سارقان زورگير نيز گفت: عزم قوه‌قضاييه در صورتي که روان‌سازي شود و به سطح پايين هم بروز و ظهور پيدا کند مي‌تواند در کاهش شديد جرم و برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش سارقان خشن و افراد زورگير موثر باشد به گونه‌اي که نگراني‌هاي مردم کم شود. وي افزود: عزم پليس را مانند دستگاه قضايي اعلام مي‌کنيم و حتما برخوردهاي قاطع، بهنگام و بسيار سخت با اراذل و اوباش و زورگيرها خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهرام

      با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان
      اگر واقعا این فیلم منتشر نشده بود آیا واقعا کار به مجلس و قوه قضاییه میکشید تا به این سرعت پیداشون کنند یا موضوع میرفت پیش بقیه زورگیریها

    • ایران

      من یکی به قدرت نیروی انتظامی واقعا ایمان دارم

    • حسین

      کاشکی تیتر رو عوض کنی مجله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج