۳۸۲۷۷۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

استقبال از فیلم مل گیبسن در جشنواره ونیز

تازه‌ترین ساخته کارگردان برنده اسکار فیلمی درباره ایثار، دلاوری و قدرت ایمان است.

هنرآنلاین: تازه‌ترین ساخته کارگردان برنده اسکار فیلمی درباره ایثار، دلاوری و قدرت ایمان است.

فیلم "هکساو ریج" (Hacksaw Ridge) ساخته مل گیبسن برای اولین بار در دنیا روز یکشنبه در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز به نمایش درآمد.

استقبال از فیلم مل گیبسن در جشنواره ونیز

این درام جنگی که نقش اصلی آن را اندرو گارفیلد بازی می‌کند، اولین تجربه کارگردانی گیبسن بعد از فیلم اکشن-ماجرایی "آپوکالیپتو" در ۱۰ سال اخیر است.

"هکساو ریج" داستان واقعی دزموند تی. دوس، پزشک ارتش آمریکا در جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشد که در ۲۳ سالگی در هکساو ریج در جریان نبرد اوکیناوا حضور داشت. در این نبرد مرگبار سربازان آمریکایی در صخره‌های اوکیناوا با سربازان ژاپنی رودررو شدند. دوس که تحت تعالیم ادونیست‌ها بزرگ شده بود، حاضر نشد کسی را بکشد و حتی اسلحه حمل کند و در عوض در مقام یک دکتر، جان حداقل ۷۵ نفر را در نبرد اوکیناوا نجات داد. او اولین فرد معترض به جنگ در تاریخ آمریکاست که مدال افتخار کنگره را دریافت کرد.

استقبال از فیلم مل گیبسن در جشنواره ونیز
مل گیبسن

ترسا پالمر، هوگو ویوینگ، سام ورثینگتن و وینس وان دیگر بازیگران "هکساو ریج" هستند.

استقبال از فیلم مل گیبسن در جشنواره ونیز

منتقد نشریه بریتانیایی اسکرین از فیلم جدید گیبسن به عنوان "یک یادآوری قوی از ایثار، دلاوری و قدرت ایمان" یاد کرد. نمایش مطبوعاتی "هکساو ریج" با استقبال اهالی رسانه روبرو شد.

شرکت لاینزگیت این فیلم را چهارم نوامبر (۱۴ آبان) روانه سینماها می‌کند. با توجه به موضوع فیلم، عناصر کیفی و نقدهای عموماً مثبت منتقدان، انتظار می‌رود "هکساو ریج" فروش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

استقبال از فیلم مل گیبسن در جشنواره ونیز
اندرو گارفیلد در صحنه‌ای از فیلم "هکساو ریج"

کارگردان برنده اسکار در نشست مطبوعاتی فیلم جدید خود گفت: تلاش دزموند تی. دوس استثنایی است. او در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد. او با ایمان و اعتقاد دست و پنجه نرم می‌کند. او کاری فراطبیعی انجام می‌دهد. این به من الهام داد. ما به عنوان قصه‌گو می‌خواهیم چنین قصه‌هایی را تعریف کنیم.

گیبسن ادامه داد: او با این نگرش وارد منطقه جنگی می‌شود. فکر می‌کنم ژاپنی‌ها نامش را باران پولاد گذاشته بودند. گلوله‌های توپ همه جا در حال پرواز بود. اگر تنها با ایمان خود وارد چنین نبردی بشوید، حتماً ایمانتان باید خیلی قوی باشد. این بخش انکارناپذیر داستان بود که واقعاً برایم الهام‌بخش بود.

گارفیلد هم در نشست گفت: دزموند تی. دوس نماد فوق‌العاده تفکر "زندگی کن و بگذار زندگی کنند" است. اینکه صرف نظر از هر ایدئولوژی که دارید، اجازه بدهید دیگران همان کسی باشند که هستند. او برای عشق بحث می‌کرد. همه ما می‌توانیم چیزی از او یاد بگیریم.

گیبسن که همراه تعدادی از بازیگران "هکساو ریج" در نشست شرکت کرده بود، با تجلیل از سربازان بازگشته از جنگ، گفت: من از جنگ متنفرم. شما باید یک رزمنده را دوست داشته باشید و به او ادای احترام کنید. رزمنده‌های ما به عشق و درک نیاز دارند. امیدوارم فیلم این پیام را منتقل کند.

گیبسن در سال‌های اخیر به خاطر جنجال‌های مربوط به زندگی شخصی‌اش، جایگاهی متزلزل در هالیوود داشته است. او در پاسخ به یک خبرنگار که از وی پرسید رابطه‌اش با هالیوود را در یک کلمه توصیف کند، گفت: "بقا" تنها واژه‌ای است که در ارتباط با هالیوود به کار می‌برم... همان واژه‌ای که همه به کار می‌برند.

استقبال از فیلم مل گیبسن در جشنواره ونیز
وینس وان بازیگر فیلم "هکساو ریج"

گیبسن سال 1956 در نیویورک به دنیا آمد، اما در کودکی همراه خانواده به سیدنی رفت. او اولین موفقیت‌ها را با بازی در فیلم‌های کلاسیک استرالیایی مانند سه‌گانه "مکس دیوانه" و "گالیپولی" تجربه کرد. او در 1995 برای فیلم "شجاع‌دل" برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردان شد.

روز یکشنبه همچنین دو فیلم دیگر بخش مسابقه بین‌الملل در لیدو روی پرده رفتند.

"شهروند ممتاز" (El ciudadano ilustre) به کارگردانی ماریانو کان و گاستون دوپرا یکی از این فیلم ها بود. این فیلم تولید مشترک آرژانتین، اسپانیا و درباره مردی به نام دانیل مانتووانی است که در سه دهه گذشته در اروپا زندگی کرده است. او برنده جایزه نوبل ادبیات و نویسنده‌ای مشهور است.

استقبال از فیلم مل گیبسن در جشنواره ونیز
پوستر فیلم "شهروند ممتاز"

رمان‌های او زندگی در سالاس را تصویر می‌کند، شهری کوچک که دانیل در آن به دنیا آمده و از وقتی خیلی جوان بود به آن بازنگشته است. دولت محلی سالاس دانیل را دعوت می‌کند تا بالاترین نشان شهر یعنی مدال شهروند ممتاز را به او اعطاء کند. این سفر یک بازگشت پیروزمندانه به شهری است که دانیل در آن به دنیا آمده است، سفری به گذشته تا بار دیگر دوستانش، داستان‌های عاشقانه و چشم‌اندازهای جوانی خود را ببیند، اما فراتر از همه، این سفری به دل دنیای ادبی او و منبع الهامش است.

مستند "Spira Mirabilis" به کارگردانی ماسیمو دانولفی و مارتینا پارنتی تولید مشترک ایتالیا و سوئیس, رساله‌ای خلاقانه درمورد اشکال مختف جاودانگی است و از طریق چهار عنصر طبیعی آب، هوا، زمین و آتش به این موضوع نزدیک می‌شود.

استقبال از فیلم مل گیبسن در جشنواره ونیز
صحنه‌ای از مستند مستند "Spira Mirabilis"

فیلم در سراسر دنیا فیلمبرداری شده است و از آن به عنوان "یک سمفونی بصری" یاد شده است: روند پایان‌ناپذیرترمیم کلیسای جامع دوامو در میلان؛ شین کوبوتا یک محقق ژاپنی که شیفته ستاره دریایی معروف به بنجامین باتن شده است که بر عکس رشد می‌کند؛ اجتماعی از لاکوتا که در برابر نابودی فرهنگ خود مبارزه می‌کنند و...

هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم ونیز 31 اوت (10 شهریور) با فیلم موزیکال "لا لا لند" (La La Land) به کارگردانی دامین شازل شروع شد و تا 10 سپتامبر (20 شهریور) ادامه دارد. سام مندس کارگردان بریتانیایی رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج