۳۸۲۸۶
۱۵ نظر
۵۰۱۱
۱۵ نظر
۵۰۱۱
پ

زیبایی پنهان ساری، دریاچه چورت

برای رسیدن به دریاچه چورت، باید مسیر ساری کیاسر را در پیش بگیرید. بعد از طی مسافتی در حدود ۲۵ کیلومتر بعد از تابلوی روستای چورت وارد مسیر فرعی می شوید. ۱۵کیلومتر جلوتر، در جاده آسفالته به روستای چورت خواهید رسید.

تبیان : دریاچه چورت در شمال شرقی استان مازندران و بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد. اگر از تاریخ این دریاچه بخواهید بدانید، باید بگوییم که چورت در سال ۱۳۲۰ بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد، بوجود آمده است.

زیبایی پنهان ساری، دریاچه چورت

وسعت این دریاچه حدود ۲.۵ هکتار است و محلی ها به آن، دریاچه میانشه هم می گویند اما به دلیل نزدیکی آن به روستای چورت به این نام خوانده می شود.

زیبایی پنهان ساری، دریاچه چورت

زیبایی پنهان ساری، دریاچه چورت

زمانی که آب دریاچه پایین می آید، باقیمانده درخت هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده اند پدیدار می شود و منظره زیبایی را ایجاد می کند که شاید در کمتر نقطه ای از ایران دیده باشید. این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه های تفریحی استان مازندران است که برای رسیدن به آن می توانید مسیر جنگلی را در پیش بگیرید و لذت پیاده روی در میان درختان انبوه را هم تجربه کنید. البته این مسیر مجهز به استراحتگاه و سرویس های بهداشتی است و همین از سختی پیاده روی هایتان کم خواهد کرد!

زیبایی پنهان ساری، دریاچه چورت

زیبایی پنهان ساری، دریاچه چورت

برای رسیدن به دریاچه چورت، باید مسیر ساری کیاسر را در پیش بگیرید. بعد از طی مسافتی در حدود ۲۵ کیلومتر بعد از تابلوی روستای چورت وارد مسیر فرعی می شوید. ۱۵کیلومتر جلوتر، در جاده آسفالته به روستای چورت خواهید رسید. پس از روستا چندین مسیر خاکی برای دسترسی به دریا وجود دارد. مسیر جاده خاکی به طول ۱۰ کیلومتر به دریاچه چورت منتهی می شود. برای دسترسی می توانید از راهنمایان محلی هم کمک بگیرید.

زیبایی پنهان ساری، دریاچه چورت

زیبایی پنهان ساری، دریاچه چورت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی نظیره

    • اهالی چورت

      با توجه به روزه خواري در روز 21 رمضان در وسط محل توسط گردشگران و بي حرمتي به ماه رمضان و فساد اخلاقي برخي از گردشگران و بد حجابي بيش از حد آنها با همکاري سپاه و شورا و دهیاری و اهالی محل تصميم گرفته شد که از تاريخ 17/5/92 از ورود تمامي گردشگران جلوگيري بعمل آيد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواهشن نظر بی خود درباره چورتی ها ندین الان همه میتونند از طبیعت چورت استفاده کنند و یک همراه خوب بهتون معرفی میکنم بنام حاج مهران قربانی که فرد مورد اطمینانیه شمارش اینه09119492741امیدوارم بهتون خوش بگذره

    • بدون نام

      هشدار هشدار در آن منطقه دزدان نامردی هستند که به دنبال دزدی از ماشین و وسایل گردشگران هستند مواظب باشید. دزد معروف آنجا یوسف رحیمی است که با چند تن دیگر اقدام به دزدی می کنند چند وقت پیش شیشه ماشین دوستم را شکستند و وسایل داخل ماشین را بردند.

    • مریم

      من همراه یک گروه 5 نفره در تاریخ94/5/17 به روستای چورت برای دیدن دریاچه سفر کردم ولی اهالی روستا رفتار خوبی نداشتند نزدیک دو ساعت معطلی برای اجاره مکانی جهت استراحت داشتیم عاقبت هم آقای مقداد قاسمی و خانواده محترمشان ما را مهمان کرده و ساعت 12 شب مارا از سرگردانی نجات دادند که کمال تشکر از ایشان و خانواه محترم و بزرگوارشان را دارم

    • الهه

      منطقه واقعاً بکر و زیباییه. جاده جنگلی و کوهستانی بی نظیر که در نهایت به دریاچه مرموز و اسرار آمیز چورت میرسد. ولی رسیدن به دریاچه راهنما می خواهد که افراد محلی آنجا همکاری میکنند. در سفری که داشتیم چون بعد از دیدن از چشمه های باداب سورت به آنجا رفتیم تقریباً دیر شده بود و هنگام غروب با راهنمایی دو نفر موتور سوار که از ابتدای روستای چورت ما را راهنمایی کردند به آنجا رسیدیم. و با 5 دقیقه پیاده روی از مکان توقف ماشین به دریاچه زیبای چورت در هنگام تاریکی و روشنی غروب رسیدیم. بسیار عالی و بدیع بود. به گفته راهنمایان در 90 سال قبل سیلی به منطقه می آید که روستای آنجا را زیر آب می برد و این دریاچه شکل می گیرد درختان شکسته بیرون زده از آب منظره شگفت انگیزی ساخته اند که بدون دانستن تاریخچه آنجا این فکر به ذهن خطور میکند که زیر آب چه خبر است.
      البته لازم به ذکر است که هنگام برگشت که شب و بسیار وهم انگیز بود با راهنماها برگشتیم وگرنه حتما گم می شدیم.
      پیشنهاد می کنم حتما حتما به دید ن این دریاچه بیایید (البته با مدیریت زمان و همراه با بلد راه) چون جاده های فرعی زیادی دارد.
      مهم: نظافت را رعایت کنید تا منظره شگفت انگیز آنجا جلوه خود را از دست ندهد.
      از ابتدای جاده فرعی به سمت دریاچه از جاده اصلی کیاسر به ساری تقریبا 1 ساعت تا دریاچه راه است.

    • عابدفضلی

      بنده نیز از اهالی چورت راضی می باشم و همچنین که دوستان ذکر کردند جای فوق العاده ای است

    • عابدفضلی چورتی

      بنده عابدفضلی ازساری می باشم و مشغول به تحصیل دردانشگاه تهران هستم.ازکسانی که به مازندران وبخصوص به طرف کیاسرسفر می کنند تمنا دارم که قبل حرکت مسائل ایمنی را رعایت کنند ک خدای نکرده اتفاقی برایشان نیوفتد.از آنجاییکه این مسیرکوهستانی است و چشم اندازش خیره کنندست ممکنه هوا باب میل نباشه آخه اکثرمواقع بخصوص پاییزوزمستان بارندگی زیاده.همچنین خواهش می کنم ازهموطنان عزیزم که قبل حرکت تدارک لازم را ببینند و سعی کنند ازبومیان محلی کمک بگیرند جهت رفتن به هرجا حتی غیرچورت.زیراماشاهد گم شدن خیلی ها دراین مسیرهای فرعی جنگلی بودیم و نمی خوایم تکرار بشه.منطقه کیاسربخصوص دریاچه و امامزاده ابراهیم که هردو متعلق روستای چورتن تقریبا فاصله چندکیلومتری به داخل جنگل انبوه دارند جای خوبی برای گذران اوقات هست حتی یک ساعت بکلی ریسک می ارزد.تمنادارم درحفظ طبیعت کوشا باشید مردمان تهران حتما می دانند من چی می گویم چون تهران مدام با آلودگی هوا دستو پنجه نرم می کند.من به شخصه قول میدم هیچکس از سفرش به چورت ناراضی بر نمی گردد.تا جایی که امکان داشت دریاچه را به شکل کاملا طبیعی حفظ کردیم و هیچ ساخت و سازی انجام ندادیم.هروقت شما دوستان عزیز عزیمت کردید به نواحی کیاسربیاید چورت را فراموش نکنید چون چورت حرف آخر این طبیعت عظیم آنجاست.

    • مینا

      دریاچه ی چورت بکر است و ما همراه خونوادمون سال۹۲رفتیم بخصوص همین آقا عابد هم بماکمک کردند و صمیمانه تشکر میکنم

    • mehrdad

      از بچه های تهران نهایت سپاس رو دارم ک واقعا در حفظ منابع طبیعی کوشا هستند

    • mehrdad

      صمیمانه از شما مسافران عزیز تشکر میکنم انشالا دراینده بیایید چورت و ما بازهم درخدمت شما باشیم .......

    • امیر

      سلام ببخشید ما میخواستیم (بااتوبوس به ساری بیاییم )وبعد با دوچرخه هامون از ساری به دریاچه چورت سفر کنیم میخواستم اگه میشه شیب راه،سختی راه و ....بهم بگین و بیشتر راهنماییم کنین. باتشکر

    • امیر

      ببخشید درموردی مسیر ساری به دریاچه چورت راهنمایی میخواستم اگه ممکن جواب در تلگرام واسم ارسال کنین با تشکر

    • مهربان

      چرا چند نفر اهالی چورت راهنما نمی‌شوند با دریافت حقالزحمه

    • امیر

      سلام من چند روز پیش با ماشین تا روستای چورت رسیدم ولی بعد از روستا جاده خاکی سنگ لاخ با سربالایی بسیار زیاد پدر ناشین رو در میاره که اصلا از رفتن به دریاچه پشیمان شدم و نرفتم ... ورودی روستا به سمت دریاچه که هنوز ده کیاونتر تا دریاچه مونده پنج هزار تومنه که معلوم نیست شورای این روستا پول ها رو خرج چی کردن با این‌ جاده خراب ... خلاصه نرید که پشیمونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج