۳۸۳۱۵۶
۵۲۲۴
۵۲۲۴
پ

جانشین اسکوربار سریال نت فلیکس را پیش می‌برد

پابلو اسکوبار رفته، اما سریال محبوب نت فلیکس از همین حالا چند شخصیت منفی جدید ردیف کرده است.

روزنامه بانی فیلم: پابلو اسکوبار رفته، اما سریال محبوب نت فلیکس از همین حالا چند شخصیت منفی جدید ردیف کرده است.

به نقل از د رپ، سریال «نارکُز» یا «Narcos» به خاطر اینکه توانست ظهور و سقوط پابلو اسکوبار را به درامی گیرا تبدیل کند که نشان می‌دهد جنگ با مواد مخدر تا چه حد شبیه به مبارزه با یک هیدرای چند سر است، نقدهای مثبت بسیاری دریافت کرد. هر بار که نیروهای پلیس و مبارزه با مواد مخدر یک قاچاقچی بزرگ را دستگیر می‌کنند، یک نفر دیگر جایگزین او می‌شود و تجارت مثل همیشه ادامه پیدا می کند.

جانشین اسکوربار سریال نت فلیکس را پیش می‌برد

جدیدترین قاچاقچی دستگیرشده در دنیای واقعی یعنی ال چاپو هم در مصاحبه معروف چند وقت پیشش با شان پین تنها چند ماه پیش از دستگیری‌اش همین را گفت.

هنوز سرویس استریمینگ نت فلیکس خبر ساخته شدن فصل سوم «نارکز» را تایید نکرده است. اما اگر این سریال واقعا ادامه پیدا کند، باید این کار را بدون واگنر مورا و نقش‌آفرینی قدرتمندش در قالب اسکوبار ادامه دهد. همانطور که می دانیم، با کشته شدن اسکوبار به دست نیروهای ویژه ارتش کلمبیا در پایان فصل دوم، کار او و کارتل مِدِیین به پایان رسیده است. اما عطش کوکایین خودش را تامین نمی‌کند.

با اپیزودهای پایانی «نارکز»، جانشینان اسکوبار ظهور می‌کنند: کارتل کالی و رهبران ارشدش یعنی هلمر هررا ملقب به «پاچو» و شریک سابق اسکوبار یعنی گیلبرتو رودریگز اورحولا.

در فصل دوم، اعضای کارتل کالی به وسیله شکل دادن یک اتحاد نامقدس با جودی مونکادا (همسر مردی که شریک اسکوبار بود و به دست او به قتل رسید) و همچنین با ضدکمونیست های برادران کاستانیوس زمینه مرگ اسکوبار را فراهم آوردند. آن ها با سی آی ای هم که می خواست مطمئن شود دستی در ماجرا دارد همکاری کردند.

در نهایت، آن ها چیزی که می خواستند را به دست آوردند و گیلبرتو به خانواده اسکوبار پیشنهادی داد که آن‌ها نمی توانستند آن را رد کنند و پیروز شد: کالی ها به آن ها کمک می‌کنند از کشور خارج شوند، اما آن ها باید ثروت اسکوبار را تقدیم کالی ها کنند. نه تنها تاتا اسکوبار همسرش را از دست داد، بلکه تمام چیزهایی که آن ها از طریق امپراتوری مواد مخدرشان هم ساخته بودند را هم بر باد رفته دید. پس حالا چه چیزی از راه می رسد؟ با استناد به کتاب های تاریخ، کارتل کالی درست از همانجا که کارتل مدیین متوقف شده بود کارش را شروع می‌کند و نه تنها در آمریکای لاتین، بلکه در تمام دنیا به قدرتمندترین حلقه مواد مخدر بدل می شود. به گفته مجله تایم، درست از همان لحظه‌ای که اسکوبار وارد لا کاتدرکال شد کالی‌ها برای ظهور و به قدرت رسیدن نقشه کشیده بودند.

در اوج قدرت شان، آن ها مسئول ۹۰ درصد فروش کوکایین دنیا بودند که دلیلش هم سیستمی قوی از ارتباطات بود که باعث شد آن ها بتوانند وارد سازمان های ارتشی و سیاسی بسیاری از کشورهای از جمله روسیه و ایالات متحده بشوند. فصل دوم «نارکز» هم در صحنه های پایانی‌اش به این سیستم پیچیده جنایی اشاره می کند و یکی از ماموران مبارزه با مواد مخدر می گوید فروش مواد بعد از مرگ اسکوبار تنها افزایش پیدا کرده است. گفته می شود که کالی ها کاملا مدل کاری متفاوتی نسبت به کارتل مدیین داشتند که باعث شد در حالیکه نیروهای پلیس روی اسکوبار تمرکز کرده بودند، به قدرت بیشتری دست پیدا کنند. در حالیکه کارتل مدیین سیستمش را کاملا حول محور اسکوبار چید، کالی ها از کادری گسترده از سلول های مستقل اما بسیار نزدیک به هم استفاده کردند که با کاربرد بالا پول نقد و اطلاعات رد و بدل می کردند. تخمین زده می شود که کالی ها در اوج قدرت شان سالی بیش از ۷ میلیارد دلار سود می کردند. با این حال، این به این معنی نبود که امکان از بین بردن کالی ها با کشتن مردان ارشدشان وجود نداشت چون سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا توانست با کمی کمک غیرمنتظره این کار را انجام بدهد.

یک مقاله گسترده از لس آنجلس تایمز که سال ۲۰۰۷ منتشر شد، آشکار کرد که چطور سی آی ای از حورحه سالسدو، یک مسئول ارتشی سابق کلمبیا که توسط کالی ها استخدام شد تا نقشه پایین بردن اسکوبار را بریزد، کمک گرفت. نقشه های سالسدو شکست خوردند، اما او به عنوان رییس امنیت کالی ها به کار خود ادامه داد. در نهایت او ترسید که خود و خانواده اش ممکن است کشته شوند و پارانوید شد. سالسدو یکی از اطلاعاتی های اصلی سی آی ای شد و به آن ها اطلاعات ارزشمندی داد که در نهایت به دستگیری بسیاری از رییس های مواد کالی منجر شد. یکی از آن ها اورحولا بود که در حال حاضر در زندان به سر می برد. سالسدو و خانواده اش به آمریکا نقل مکان کردند و هویت دیگری گرفتند.

تلاش هایی که برای نابود کردن کارتلی حتی بزرگ تر از کارتل اسکوبار انجام شد و داستان هایی از پارانویا و خیانت که باعث دستگیری خیلی ها شد، می تواند ادامه ای عالی برای داستان «نارکز» باشد. اگر اینطور شود، پتانسیل ساخت ادامه سریال در فصل های چهارم و پنجم هم پیش می آید چون بعضی از اعضای کارتل کالی دستگیر نشدند و چرخه فروش مواد را از اول شروع کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج