۳۸۳۱۸۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

غول‌های فناوری به جنگ دولت آمریکا می‌روند

ظاهرا درگیری‌های مربوط به حریم شخصی کاربران اینترنت تمامی ندارد. اما این‌بار بیشتر غول‌های حوزه‌ی فناوری در نبرد تازه‌ای علیه دولت آمریکا متحد شده‌اند.

وب سایت برسام: ظاهرا درگیری‌های مربوط به حریم شخصی کاربران اینترنت تمامی ندارد. اما این‌بار بیشتر غول‌های حوزه‌ی فناوری در نبرد تازه‌ای علیه دولت آمریکا متحد شده‌اند.

غول‌های فناوری به جنگ دولت آمریکا می‌روند

موضوع درگیری این‌بار قانونی است که به مقامات قضایی و پلیس آمریکا اجازه می‌دهد اطلاعات مربوط به کاربران را از شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات IT بخواهند، بدون آن که شرکت‌ها اجازه داشته باشند به کاربران‌شان اطلاع دهند. این قبیل درخواست‌ها اصطلاحا gag order نامیده می‌شود. هرچند قانون استفاده از این امکان را فقط به مواردی منحصر کرده که اگر کاربر در جریان برداشت اطلاعاتش قرار بگیرد، احتمال فرار یا از بین بردن شواهد و مدارک وجود داشته باشد؛ اما شرکت‌های حوزه‌ی فناوری از افزایش این گونه درخواست‌ها و ارائه نشدن شواهدی مبنی بر درستی این احکام به ستوه آمده‌اند.

در دادخواستی که امضای مایکروسافت، گوگل، اپل، توئیتر، آمازون، سیسکو، یاهو، موزیلا و چند شرکت دیگر پای آن به چشم می‌خورد، این شرکت‌ها از دستگاه قضایی و پلیس آمریکا خواسته‌اند تا به صدور این قبیل احکام پایان دهند و به آن‌ها اجازه بدهند تا نظارت‌ها و کنترل‌های اعمال‌شده از سوی مقامات دولتی را به اطلاع کاربران و عموم مردم برسانند. هم‌چنین، در صورت موافقت با درخواست این شرکت‌ها، پذیرش gag order ها هم با زمان محدود و با ارائه‌ی مستنداتی از سوی مقامات قضایی امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته‌ی مسئولان این شرکت‌ها، در یک سال و نیم گذشته بیش از ۲۶۰۰ مورد gag order تنها به شرکت مایکروسافت ارائه شده است که بیشترشان فاقد محدودیت زمانی بوده‌اند. هم‌چنین از آغاز سال ۲۰۱۶ تا کنون، شرکت یاهو با بیش از ۴۰۰ gag order مواجه شده و شرکت اپل هم ۵۹۰ gag order بدون سقف زمانی دریافت کرده است. آن‌گونه که کارشناس مسئول امور قانونی و کسب و کار موزیلا می‌گوید، علاوه بر این که مقامات قضایی هیچ‌گاه مدرکی دال بر لزوم محرمانه ماندن برداشت اطلاعات ارائه نکرده‌اند، نبود محدودیت زمانی باعث می‌شود که گاه، این برداشت اطلاعات تا سال‌ها به اطلاع کاربر نرسد.

علاوه بر شرکت‌های بزرگ و کوچک حوزه‌ی فناوری اطلاعات، مجموعه‌های رسانه‌ای مانند واشنگتن پست و شبکه‌ی فاکس‌نیوز و هم‌چنین برخی از مقامات سابق نیروهای پلیس پای این دادخواست را امضا کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج