۳۸۳۲۴۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

«آسمان هوای باران دارد» با صدای محسن یگانه

«آسمان هوای باران دارد» به تهیه‌کنندگی امیر پوررحمانی و با قلم مهدی سجاده‌چی در حال نگارش است.

روزنامه صبا: «آسمان هوای باران دارد» به تهیه‌کنندگی امیر پوررحمانی و با قلم مهدی سجاده‌چی در حال نگارش است.

پوررحمانی با اشاره به این مجموعه به ما توضیح داد: طرح قصه «آسمان هوای باران دارد» به عهده خود من بود و حالا توسط مهدی سجاده‌چی در حال نگارش است. فصل اول، داستان سریال «آسمان همیشه ابری نیست» بود و فصل دوم «آسمان هوای باران دارد» است اما آدم‌های قصه و فضای آن هم تغییر کرده‌اند. موضوعاتی هم که انتخاب کرده‌ایم کاملا با سری قبل متفاوت است. موضوعاتی ازجمله: مواد مخدر در مدارس، بازیگری در نسل جوان و نوجوان، نحوه استفاده از تکنولوژی مثل تلگرام و... که متاسفانه هم خانواده‌ها و هم مدارس با آن‌ها درگیر هستند. ما سعی کرده‌ایم در این سریال نحوه استفاده درست از تکنولوژی را نشان دهیم و داستان تحت تاثیر از این قضیه طراحی شده است.

پوررحمانی با بیان قصه‌های این مجموعه گفت: بازیگران ما همان دختران دبیرستانی هستند که در هفت قصه درگیری آن‌ها با خانواده‌هایشان را نشان می‌دهیم. این هفت قصه به هم گره خورده‌اند و همزمان باهم بررسی می‌شوند. من حدود دو‌سال‌ونیم کار تحقیقاتی این سریال را انجام داده‌ام حتی یک سری از مدیران دبیرستانی را دعوت کردیم و به کمک آن‎‌ها سرفصل‌ها و موضوعات مهم را انتخاب کردیم.

وی با اشاره به لوکیشن‌های «آسمان هوای باران دارد» و معطوف شدن به زندگی سنتی عنوان کرد: همه لوکیشن‌های ما پیرامون شهر تهران است. ضمن این‌که من در این داستان تاکید می‌کنم که ما آن زندگی سنتی و قدیمی را گم کرده‌ایم و درگیر تجملات شده‌ایم. نگاه رهبری هم بر همین قضیه استوار است که تجملات نباید در زندگی‌ها باشد. بنابراین در این سریال تصمیم داریم زندگی‌‎های ساده و بی‌غل‌وغش را به تصویر بکشیم. از طرفی ما بیشتر در راستای نظر مقام معظم رهبری کار کردیم ضمن این‌که ایشان در روز معلم گلایه‌ای از صداوسیما داشتند که تلویزیون در رابطه با نسل جوان کمتر کار می‌کند.

این تهیه‌کننده که سال‌هاست در زمینه مدارس و مشاوره فعالیت دارد گفت: من باتوجه به تجربیاتم در این زمینه و همچنین کارهای اجرایی و مشاوره، سعی کردم بازهم یک کار تعلیم و تربیتی خوب انجام بدهم. از آنجا که «آسمان همیشه ابری نیست» با اقبال عمومی مواجه شد امیدوارم این کار هم موفق باشد و اول خدا راضی باشد و بعد هم به درد مردم بخورد، همچنین در راستای اهداف صداوسیما باشد. زیرا همیشه امام خمینی(ره) می‌گفتند که صداوسیما به مصداق دانشگاه است. من نیز امیدوارم «آسمان هوای باران دارد» به‌عنوان کلاس درسی از این دانشگاه تاثیرگذار باشد.

پوررحمانی ادامه داد: از بازیگران «آسمان همیشه ابری نیست» شاید یک یا دو نفر را انتخاب کنم مثل مدیر مدرسه که طبیعتا باید همان شخص باشد اما دانش‌آموزان به‌طور قطع تغییر خواهند کرد. یک نسل دیگر وارد این داستان می‌شوند که دغدغه‌های جدیدی دارند. مثل همین فضای مجازی که همه را تا حد زیادی درگیر خودش کرده است. به‌جای این‌که همه ما از در جمع بودن لذت ببریم وقتمان را صرف فضای مجازی می‌کنیم. ما در این سریال به این مساله اشاره می‌کنیم که آیا تلفن همراه را در مدرسه ممنوع بکنند یا نه؟ البته ما وظیفه نداریم راه را درست کنیم بلکه فقط در رسالت صداوسیما می‌خواهیم معضلات را مطرح کنیم و خانواده‌ها را متوجه این موضوعات کنیم.

وی باتوجه به استقبال مردم از تیتراژ «آسمان همیشه ابری نیست» و نیز انتخاب یک تیتراژ مناسب برای «آسمان هوای باران دارد» گفت: اولین کاری که برایم خیلی مهم بوده این است که نوشته‌هایم را به چند دختر دبیرستانی و یا چند آقا بدهم و از آن‌ها بخواهم که آن را بخوانند و از تفکرات متفاوت نسل‌های مختلف استفاده می‌کنیم. تیراژ هم همین طور است. من برای تیتراژ «آسمان همیشه ابری نیست» وقتی در میان نسل جوان تحقیق کردم متوجه شدم که اغلب به محسن یگانه علاقه دارند. بنابراین طبق علاقه آن‌ها عمل کردم. الان هم به دنبال این هستم که کار جدیدی را نشان دهم که نسل جوان ما آن را بپسندد. امسال دو تیتراژ به‌عنوان رفت‌وبرگشت خواهیم داشت. ما اگر می‌خواهیم کاری انجام دهیم باید مطابق با سلیقه مردم خصوصا نسل جوان باشد و آن‌ها بتوانند با خواننده و آن بازیگر ارتباط برقرار کنند. به احتمال خیلی زیاد دوباره از محسن یگانه برای این تیتراژ کمک خواهیم گرفت.

امیر پوررحمانی در پایان گفت: قصه‌های امسال خیلی قصه‌های قشنگ‌تری است زیرا دقیقا معضلات جامعه را بیان می‌کند؛ به‌گونه‌ای که مردم با آن مأنوس می‌شوند. تاکنون ۱۰ قسمت از «آسمان هوای باران دارد» نوشته شده است و به احتمال زیاد تا ۱۰ آبان‌ما ه نگارش این کار به اتمام می‌رسد و اواخر آبان هم وارد پیش‌تولید خواهیم شد. این کار برای شبکه یک سیماست زیرا من از ابتدا کارم را با شبکه یک شروع کردم و تمایل دارم بیشتر با این شبکه کار کنم. برای کارگردانی نیز با چند نفر صحبت شده ولی فعلا مشخص نیست. در مورد بازیگران هم به چندین نفر فکر کرده‌ام اما برای انتخاب نهایی باید با کارگردان مجموعه هماهنگ شود.

بعد از «آسمان همیشه ابری نیست» دیگر به موضوع نوجوانان در هیچ مجموعه‌ای پرداخته نشده و «آسمان هوای باران دارد» ادامه همان سری قبلی است. این سریال فارغ از شعارزدگی است و قطعا تاثیرگذار خواهد بود که در سی قسمت چهل‌دقیقه‌ای تولید می‌شود و احتمال پخش آن سال آینده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج