۳۸۳۲۹۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واعظی: هیچ سایت خبری را فیلتر نکرده‎‌ایم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: دولت هیچ سایتی را فیلتر نکرده است آنچه روزهای گذشته مسدو شده سایت های خبری بود که از سوی قوه قضاییه صورت گرفته است.

خبرگزاری مهر - معصومه بخشی پور: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: دولت هیچ سایتی را فیلتر نکرده است آنچه روزهای گذشته مسدو شده سایت های خبری بود که از سوی قوه قضاییه صورت گرفته است.
واعظی: هیچ سایت خبری را فیلتر نکرده‎‌ایم

محمود واعظی امروز در حاشیه همایش حمایت از شبکه های اجتماعی بومی در پاسخ به دلایل فیلتر چند سایت خبری و ارتباط آن با وجود سرورهای این سایت ها در ایران گفت: دولت هیچ سایتی را فیلتر نکرده و ما مخالف فیلتر سایت ها هستیم اما آنچه روزهای گذشته مسدود شده توسط قوه قضاییه صورت گرفته و مربوط به سایت های خبری است.

وی ادامه داد: این موضوع هیچ ارتباطی به شبکه ملی اطلاعات و شبکه های اجتماعی و بحث میزبانی سایت های داخلی ندارد. در این زمینه معاونت حقوقی رئیس جمهور نیز پیگیر این موضوع است و دولت به هیچ عنوان با این فضا موافق نیست.

انتقال سرور تلگرام به ایران هیچ گاه مطرح نبود

وزیر ارتباطات در مورد الزام برای انتقال سرور شبکه اجتماعی تلگرام به ایران که پیش از این در مصوبه شورای عالی فضای مجازی مطرح شده بود، تاکید کرد: هیچ گونه مصوبه ای در این باره وجود ندارد و این موضوع تنها به عنوان یک بحث در جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح شده بود.

وی ادامه داد:شورای عالی فضای مجازی در این رابطه مصوبه ای نداشته و قرار بود مرکز ملی فضای مجازی که این بحث را مطرح کرده این طرح را کامل‌تر کند و بار دیگر موضوع در شورای عالی مطرح شود.

اجازه تبلیغات تلگرامی داده نمی شود

وزیر ارتباطات با اشاره به سیاست های جدید دولت در مورد فعالیت شبکه های اجتماعی خارجی تاکید کرد: به زودی طرح حمایتی از سرویس دهنده های داخلی را به شورای عالی فضای مجازی می بریم تا به تمامی دستگاه ها و نهادهای دولتی ابلاغ شود که از خدمات سرویس دهنده های داخلی در حوزه سایت ها و شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به تولیدات داخلی احترام گذاشت، اضافه کرد: اگرچه معتقدیم که مردم باید از سرویس های داخلی استفاده کنند اما باید فضایی فراهم شود تا این سرویس دهندگان بتوانند پاسخگوی نیاز مردم باشند و بتوانیم اعتماد مردم را در این زمینه جلب کنیم.

وی با بیان اینکه در دستور کار داریم مقررات را از سوی دولت و قوه قضاییه برای شبکه های اجتماعی داخلی تسهیل کنیم، ادامه داد: علاوه بر امکانات فنی و کمک های مالی در نوع خدماتی که این شبکه ها می دهند می توانیم نقش حمایت کننده داشته باشیم.

واعظی خاطرنشان کرد: در این راستا هم اکنون هیچ یک از شبکه های اجتماعی خارجی اجازه فعالیت و تبلیغات در ایران را ندارند و نمی توانند خدمات مربوط به دولت را ارائه دهند. در این راستا با آگاهی رسانی و جلب اعتماد مردم شبکه های اجتماعی داخلی می توانند بسیاری از خدمات مورد نیاز مردم را ارائه دهند و علاوه بر تضمین امنیت اطلاعات در داخل کشور، کیفیت تبادل محتوا و سرعت خدمات نیز افزایش خواهد یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج