۳۸۳۴۰۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

رکوردشکنی رنو پس از ۶۰ سال

رنو با گرامیداشت پیروزی بونویل رکورد جدیدی ثبت کرد. این خودروساز فرانسوی خودروی رکوردشکن قدیمی خود را بار دیگر به دشت نمکی بونویل در ایالت یوتا آمریکا برده و موفق شده رکوردی جدید با این خودرو ثبت نماید.

وب سایت پدال - آرش نهندیان فرد: رنو با گرامیداشت پیروزی بونویل رکورد جدیدی ثبت کرد. این خودروساز فرانسوی خودروی رکوردشکن قدیمی خود را بار دیگر به دشت نمکی بونویل در ایالت یوتا آمریکا برده و موفق شده رکوردی جدید با این خودرو ثبت نماید.

رکوردشکنی رنو پس از 60 سال

در این برنامه مقامات رنو، این خودروی موتور توربینی بی نظیر را برای گرامیداشت شصتمین سالگرد ثبت رکورد سرعت ۳۰۸ کیلومتر ساعت در این دشت نمکی که با خودروی اتویل فیلانت در ۵ سپتامبر ۱۹۵۶ انجام شد، بار دیگر به این دشت نمکی زیبا آوردند.

رکوردشکنی رنو پس از 60 سال

اتویل فیلانت رکوردشکن، که در زبان فرانسه به معنی ستاره دنباله دار می‌باشد، رکورد سرعتی معادل ۳۰۸٫۹ کیلومتر بر ساعت را موفق شد به ثبت برساند، رکوردی که هم اکنون نیز برای یک خودروی موتور توربینی پابرجا باقی مانده است.

رکوردشکنی رنو پس از 60 سال

هر چند تکنولوژی موتورهای توربینی هیچ گاه در صنعت خودرو به تولید انبوه نرسید، در آن دوران پس از جنگ خودروسازان علاقهٔ زیادی به آن نشان می‌دادند. اتویل فیلانت تولید شد تا توجه عموم مردم را به سوی این تکنولوژی جلب نماید، این خودرو از یک توربین بنزینی ۲۷۰ اسب بخاری و یک بدنهٔ صیقلی پلی استری که شاسی لوله‌ای آن را پوشش می‌داد ساخته شده بود.

رکوردشکنی رنو پس از 60 سال

رنو در این برنامه فقط شصتمین سالگرد ثبت این رکورد را جشن نگرفته بود، آن‌ها در این برنامه همچنین از فرصت موجود استفاده کرده و شصتمین سالگرد ورود رنو دوفین به بازار آمریکا را نیز گرامی داشتند. برای این منظور، رنو یک مدل دوفین را آماده کرده بود که در تست رکورد گیری در تاریخ چهارده آگوست ۲۰۱۶ موفق شد سرعت ۱۲۳ کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند.

رکوردشکنی رنو پس از 60 سال

با حضور نیکولاس پراست، رانندهٔ فرانسوی پشت فرمان این خودرو، وی موفق شد با این خودروی با حجم موتور ۹۵۶ سی سی رکورد قبلی CGC (خودروی کلاسیک کوپه بنزینی) برای خودروهای تولیدی بین سال‌های ۱۹۲۸ تا ۱۹۸۱ با موتورهای با ظرفیت بین ۷۵۴ تا ۱۰۱۵ سی سی را بشکند.

رکوردشکنی رنو پس از 60 سال

رکوردشکنی رنو پس از 60 سال
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج