۳۸۳۴۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

سردبیر شبکه پوبلیکا تی‌وی مولداوی:

تصور می‌کردم زنان ایرانی خانه‌ نشین هستند

سردبیر شبکه پوبلیکا تی‌وی مولداوی گفت: من تصور می‌کردم زنان ایرانی خانه‌نشین هستند اما با مشاهده فعالیت زنان با حجاب ایرانی در خارج از خانه شگفت‌زده شدم.

خبرگزاری فارس: سردبیر شبکه پوبلیکا تی‌وی مولداوی گفت: من تصور می‌کردم زنان ایرانی خانه‌نشین هستند اما با مشاهده فعالیت زنان با حجاب ایرانی در خارج از خانه شگفت‌زده شدم.

دینا پرچون در حاشیه سفر هیئت رسانه‌ای مولداوی به ایران در اصفهان اظهار کرد: پیش از اینکه به ایران سفر کنم با توجه به تبلیغات رسانه‌های غربی همانند رویترز و بی‌.بی.سی انتظار داشتم زنانی را ببینم که بسیار کم از خانه خود خارج می‌شوند و همه کار خود را با اجازه سخت‌گیرانه پدر و شوهر خود انجام می‌دهند.

وی افزود: تصور دیگری که داشتم این بود که حجاب از مهم‌ترین موانع فعالیت زنان ایرانی است اما در سفرم به ایران متوجه شدم واقعیت‌های موجود با آنچه در رسانه‌های غربی دیده‌ام، بسیار متفاوت است.

سردبیر شبکه پوبلیکا تی‌وی مولداوی با اشاره به اینکه ورزش و دوچرخه‌سواری زنان ایرانی در پارک تعجب مرا برانگیخت، تصریح کرد: برایم جالب بود که بیشتر زنان همپای مردان به فعالیت می‌پردازند و در ایران زنان قهرمان ورزشی نیز وجود دارند.

وی ادامه داد: چیزی که از تمام این مسائل بیشتر برایم جالب بود پاسخ زنان ایرانی به این پرسش بود که آیا حجاب مانع کار شما نیست و در پاسخ‌های آنها متوجه شدم که زنان ایرانی حجاب خود را دوست دارند، تنها پیشنهادی در این زمینه دارم و آن اینکه از رنگ‌های شادتر برای چادر استفاده کنند.

پرچون تأکید کرد: تنها یک مسئله درباره حجاب زنان ایرانی کمی برایم تعجب‌برانگیز بود و آن اینکه چرا برخلاف برخی کشورهای عربی که حجاب کاملی دارند روسری برخی زنان ایرانی تنها موهای عقب سرشان را می‌پوشاند.

وی در پاسخ به این سؤال که نظرش درباره صحبت‌های رسانه‌های غربی درباره تحریم‌های ایران چیست، پاسخ روشنی نداد و گفت: با توجه به اینکه خبرنگاری برای بررسی این مسائل نداریم، خبرهای جهانی را تنها از رسانه‌های معتبر غربی مانند رویترز دریافت می‌کنیم، بنابراین در این باره اظهار نظری نمی‌توانم بکنم چرا که این نظرات مربوط به رسانه‌های غربی است.

* ‌ایرانی‌ها مردمی صلح‌طلب هستند

سردبیر شبکه پوبلیکا تی‌وی مولداوی درباره الگوپذیری ایران در جهان اظهار کرد: ایرانیان مردمی آرام و صلح‌طلب هستند و اینکه ادیان مختلف در کنار یکدیگر با کمال احترام زندگی می‌کنند، بسیار زیباست.

وی درباره اصفهان گفت: آرامش مساجد آن را دوست داشتم، اما در آینده اصفهان را با پل‌های زیبای آن به یاد خواهم آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرزاد

      مگه دوچرخه سواری برای خانم ها آزاد شده؟! یعنی باید خوشحال بشیم؟

    • بدون نام

      از حرفاش معلومه که گیج شده و نفهمیده چی به چیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج