۳۸۳۶۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مناظرات زنده کاندیداهای انتخابات حذف شد؟

حذف مناظرات زنده تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری موضوع داغ روز گذشته مجلس بود.مجلسیان نگران مناظرات سال ۸۸ بودند. جایی که برخی از کاندیداها حد ادب را رعایت نکردند و در مقابل چشم هزاران بیننده تلویزیونی به هم و دیگران توهین هایی کردند.

تابناک : بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات كه پس از گذشتن از مواد جنجالي مربوط به اجرا و نظارت بر انتخابات، حالا به نقاط كم‌حاشيه‌تر خود رسيده، روز گذشته هم در صحن علني مجلس ادامه يافت. حذف مناظرات زنده تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری موضوع داغ روز گذشته مجلس بود.مجلسیان نگران مناظرات سال ۸۸ بودند. جایی که برخی از کاندیداها حد ادب را رعایت نکردند و در مقابل چشم هزاران بیننده تلویزیونی به هم و دیگران توهین هایی کردند. نگرانی، نگرانی به جایی بود، اما اجازه دادن به سانسور هم خودش نگرانی هایی داشت. بالاخره باید جایی مردم خود واقعی یک کاندیدا را رویت می کردند و چه محلی بهتر از مناظرات تلویزیونی جایی که دو کاندیدا همدیگر را به چالش می کشند. جایی که عیار یک کاندیداهای تمام عیار سنجیده می شود. کاندیدایی که از کوره در نمی رود، بر خشم خود مسلط است و حرمت میلیون ها بیننده تلویزیونی را نگه می دارد. این معرکه برای کاندیداهای ایرانی معرکه ای خطرناک است و بسیاری از عهده آن بر نمی آیند،اما چه محکی بهتر از شناساندن خود واقعی یک کاندیدا.

ديروز نمايندگان بحث و گفت‌وگو درباره «تبليغات انتخاباتي» را در دستور كار قرار دادند. حاصل كار نمايندگان هم تصويب تعيين نحوه انتخاب اعضاي «كميسيون بررسي تبليغات رياست‌جمهوري»، سانسور برنامه‌هاي تلويزيوني نامزدهاي انتخابات و مشخص شدن نحوه مجازات رسانه‌هايي بود كه عليه نامزدهاي انتخاباتي مطلبي را منتشر كنند. در نهايت هم بالاخره درپايان جلسه نوبت بعدازظهر مجلس، بررسي همه مواد طرح اصلاح قانون انتخابات به پايان رسيد و باهنر با ابراز اميدواري نسبت به تاييد مصوبه مجلس در شوراي نگهبان، پايان بررسي طرح را اعلام كرد.

بر اساس ماده شانزدهم اين طرح كه در جلسه نوبت بعدازظهر روز گذشته به تصويب نمايندگان مجلس رسيد، اعضاي كميسيون بررسي تبليغات رياست‌جمهوري به اين شرح انتخاب شدند: دادستان كل كشور يا نماينده تام‌الاختيار او، وزير كشور يا نماينده تام‌الاختيار او، هيات اجرايي مركزي انتخابات، رييس شورا يا يكي از اعضاي شوراي نظارت بر صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، رييس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران يا نماينده تام‌الاختيار او. كار ويژه اين اعضا كه قرار است در انتخابات آينده، نحوه تبليغات نامزدهاي رياست‌جمهوري را بررسي كنند، در ماده بعدي تشريح شده است.

ماده هفدهم كه در زمان بررسي با انتقادات برخي نمايندگان مواجه شد مقرر مي‌كند كه از اين پس در پخش برنامه‌هاي ضبط شده و زنده، كميسيون بررسي تبليغات، اختيار حذف مطالب بيان شده توسط نامزدها را داشته باشد. بر اساس متن كامل اين ماده از طرح اصلاح قانون انتخابات، «چنانچه به تشخيص كميسيون بررسي تبليغات، برنامه‌هاي تبليغاتي ضبط‌شده راديو و تلويزيوني نامزدها، دربرگيرنده مطالب توهين‌آميز يا هتك حرمت ساير كانديداها يا ديگر افراد يا مغاير قوانين باشد، سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران موظف به حذف آن مطالب است و در صورتي كه ضمن پخش برنامه زنده‌يي، موارد مذكور از سوي هر يك از نامزدهاي انتخابات يا نماينده‌هاي آنها واقع شد، سازمان صدا و سيما موظف است با تشخيص كميسيون بررسي تبليغات به ميزان مناسب و به صورت ضبط شده، فرصت احقاق حق بدهد.»

موافقان و مخالفان زیادی درباره این طرح صحبت کردند، عده ای مخالف سانسور برنامه های کاندیداها بودند و عده ای موافق سانسور برای حفظ آبروی افراد.

احمد توکلی در مخالف با حذف مناظرات تلویزیونی گفت : درست است كه برخي نامزدهاي رياست‌جمهوري در سال ۸۸ از حوزه عدالت خارج شدند و زمينه برخي خيانت‌ها را فراهم كردند اما تجربه تاريخي و منطق حكومتداري، به ما مي‌گويد كساني كه تشخيص مي‌دهيد رجل مذهبي و سياسي و مدير و مدبر هستند، نمي‌توانيم به آنها بگوييم كه ممكن است خارج از نزاكت حرف بزنند.» توكلي تاكيد كرد: «نامزدهاي رياست‌جمهوري را تحقير نكنيد، كسي كه مي‌خواهد مجري كشور شود را زير دست كسي كه تيغ سانسور دارد، قرار ندهيد.»

این نماینده در نهایت هم به روزنامه اعتماد گفته است که بر اساس مصوبه مجلس از اين پس برنامه‌هاي زنده به قوت خود باقي مي‌ماند و كميسيون تبليغات بر آن نظارت مي‌كند تا حقي از افراد ضايع نشود و درباره برنامه‌هاي ضبط‌شده هم همين كميسيون مراقبت به عمل خواهد آورد.

پس سال آینده هم باید شاهد مناظرات زنده تلوزیونی باشیم، جایی که کاندیدها رو در رو با مردم خود را به محک ادب، اخلاق، برنامه و... خواهند گذاشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج