۳۸۳۷۸۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

کلاهبرداری به بهانه واردات خودرو

مردی که با عناوین مختلف و به‌ویژه در پوشش واردکننده خودرو از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، به دام افتاد.

روزنامه شرق: مردی که با عناوین مختلف و به‌ویژه در پوشش واردکننده خودرو از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، به دام افتاد.

فردی چندی قبل با مراجعه به کلانتری نامجو به مأموران اعلام کرد از طریق آگهی روزنامه، با مراجعه به یک شرکت خریدوفروش اقساطی خودرو اسپورتیج ٢٠١٦ خرید اما در ادامه متوجه شد از او کلاهبرداری صد ‌میلیون‌تومانی شده است.

مال‌باخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «به یک آگهی فروش خودروهای خارجی با شرایط ویژه و قیمت مناسب برخوردم و پس از تماس با شماره تماس درج‌شده در آگهی، به دفتر شرکت صباکیمیای پاسارگاد در خیابان سهروردی مراجعه کردم. با تنظیم قرارداد خرید یک دستگاه خودرو اسپورتیج ٢٠١٦ به قیمت ١٥٥ ‌میلیون تومان، مبلغ صد ‌میلیون را به مدیر شرکت پرداخت کردم و مقرر شد مابقی پول خودرو را نیز تا چند روز دیگر، در زمان تعویض پلاک خودرو پرداخت کنم، اما بعد از گذشت یک هفته خبری از شرکت برای تعویض پلاک نشد و در پیگیری‌های بعدی متوجه شدم خودرویی را که خریده‌ام، متعلق به فرد دیگری است. برای پیگیری موضوع به دفتر شرکت رفتم و فهمیدم مدیر شرکت محل کارش را ترک کرده و متواری شده است».

هم‌زمان با آغاز رسیدگی به پرونده کلاهبرداری صد ‌میلیون‌تومانی از خریدار خودرو اسپورتیج، زنی جوان که پیش از این به‌عنوان منشی در شرکت صباکیمیای پاسارگاد مشغول به‌کار بود، با مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، بیان کرد مدیر شرکت صباکیمیای پاسارگاد به نام مسعود (٣٤ساله) در زمان حضور وی در شرکت از او خواستگاری کرده و در این پوشش و به بهانه فروش خودرو پرشیا مبلغ ١٥ ‌میلیون تومان از اعضای خانواده‌اش دریافت کرده است.
منشی شرکت به کارآگاهان گفت: از طریق آگهی استخدام روزنامه، به دفتر کار «مسعود. ر» در خیابان میرزای‌شیرازی رفتم و پس از انجام مصاحبه، به‌عنوان منشی در شرکت مشغول به‌کار شدم.

پس از گذشت مدت کوتاهی، «مسعود» به من ابراز علاقه کرد و پس از طرح پیشنهاد ازدواج، همراه اعضای خانواده‌اش برای خواستگاری به منزل ما آمدند. در زمان آشنایی خانواده من با مسعود، خواهرم با توجه به اعتمادی که از طریق من به او پیدا کرده بود، قبول کرد در قبال پیشنهاد مسعود، مبلغ ١٥‌ میلیون تومان را برای خرید یک دستگاه خودرو پرشیا به او پرداخت کند اما به مرور زمان متوجه شدیم مسعود از طریق حیله، تقلب و فریب و جلب اعتماد مردم با امور واهی، از آنها پول دریافت می‌کند. زمانی‌که خواهرم از موضوع مطلع شد برای دریافت پول خود اقدام کرد، اما مسعود به خواهرم فحاشی و حتی او را به قتل و اسیدپاشی تهدید کرد.کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده و با طرح شکایت‌های مشابه از شرکت صباکیمیای پاسارگاد، موفق به شناسایی تعداد دیگری از مال‌باختگان شدند که به بهانه سرمایه‌گذاری در زمینه خریدوفروش خودرو از آنها کلاهبرداری شده بود.

در تحقیق از این مال‌باختگان مشخص شد مسعود ضمن معرفی خود به‌عنوان ضابط شرکت‌های خودروسازی، مدعی نفوذ در این شرکت‌ها و همچنین دارای ارتباطات قوی در زمینه واردات خودروهای خارجی شده و تحت این پوشش اقدام به کلاهبرداری از مال‌باختگان کرده است.

یکی از مال‌باختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «مسعود ضمن معرفی خود به‌عنوان وکیل دادگستری، مدعی شد در زمینه تجارت و واردات خودرو نیز فعالیت دارد و به این بهانه پیشنهاد شرکت در سرمایه‌گذاری در زمینه واردات خودرو را مطرح و مبلغ ٩٠‌ میلیون تومان را به صورت نقد از من دریافت کرد، اما پس از مدتی نه خبری از ماشین شد و نه از پولم. برای پیگیری مطالبات خود ابتدا به بانک مراجعه کردم تا چک‌های دریافتی از مسعود را وصول کنم که متوجه شدم هیچ پولی در حسابش وجود ندارد.

پس از آن نیز متوجه شدم او خودش را پنهان و از من کلاهبر‌داری کرده است».هم‌زمان با شناسایی مال‌باختگانی که با عنوان سرمایه‌گذاری در زمینه خرید و فروش خودرو از آنها کلاهبرداری شده بود، مال‌باخته‌ای به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و ضمن طرح شکایت از متهم پرونده، بیان کرد این شخص تحت عنوان وکیل دادگستری و به بهانه انجام امور قضائی از وی کلاهبرداری کرده است.

این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «مسعود خودش را با عنوان وکیل پایه یک دادگستری و فردی توانا در انجام کار در دستگاه قضائی معرفی و به این شیوه اعتماد من را جلب کرد و به بهانه اینکه کارهای مرا به سرانجام برساند، از من مبالغی را دریافت کرد، اما پس از گذشت مدت کوتاهی متوجه شدم او فردی سابقه‌دار است که از افراد دیگر نیز کلاهبرداری کرده است».

کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری‌های انجام‌شده و با بررسی سوابق مسعود، اطلاع پیدا کردند او از مجرمان سابقه‌داری است که سال گذشته نیز در قالب شرکتی کاغذی، با استفاده از عناوین مجعول و انجام مانورهای متقلبانه و دادن وعده‌های واهی و دروغین، اقدام به گرفتن خودروها از صاحبان آنها کرده و با درج آگهی در جراید کثیرالانتشار و پیشنهاد فروش خودرو با قیمت ارزان‌تر از بازار، ده‌ها دستگاه خودرو سواری متعلق به دیگران را فروخته و با مبالغ اخذشده از خریداران متواری شده است.

با شناسایی مجرم سابقه‌دار و تحت تعقیب مقام قضائی که پس از دستگیری در پرونده سال گذشته با تأمین قرار وثیقه یک‌ میلیارد و ٢٠٠‌ میلیونی از زندان آزاد و متواری شده بود، کارآگاهان اقدامات گسترده‌ای را برای شناسایی مخفیگاه او آغاز کردند و موفق به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه عباس‌آباد شدند، اما در تحقیقات تکمیلی اطلاع پیدا کردند وی از این مکان متواری شده است. مأموران سرانجام با انجام اقدامات ویژه پلیسی، با شناسایی محل تردد «مسعود» در منطقه قیطریه - بلوار کاوه، موفق به شناسایی و دستگیری متهم سوار بر خودرو پژو پرشیا سفیدرنگ شدند.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «تحقیقات درباره فعالیت غیرقانونی شرکت صباکیمیای پاسارگاد و جرائم ارتکابی به وسیله مدیر این شرکت به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری، در مراحل اولیه قرار دارد و از مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد از آنها کلاهبرداری شده است، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر مراجعه کنند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این نامرد را باید اعدام کنن

    • میرزا

      این فرد کلاهبردار احتمال داره که پس از اغفال برای مال و اموال، سپس ناموس آنان و بعد از آن به فکر قتلشان بوده باشد؟ هیچ از اینگونه افراد بعید نیست! بهتر است که توقع مان را کم کنیم تا گرفتار دام این کلاهبرداران و جانیان نشویم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج