جاباما
۳۸۳۸۰۲
۱ نظر
۵۲۴۵
۱ نظر
۵۲۴۵
پ

این قارچ پیش از اینکه متوجه شوید شما را می‌کشد

اگر چه قارچ یکی از مواد غذایی مفید است که مصرف آن از سوی پزشکان توصیه می‌شود، اما نباید از یاد برد که در میان قارچ‌ها گونه‌های سمی نیز یافت می‌شود. یکی از سمی‌ترین گونه‌های قارچی، آمانیتا فالوئیدس است که به کلاهک مرگ معروف است.

وب سایت ویاتک - حسین مظفروندی: اگر چه قارچ یکی از مواد غذایی مفید است که مصرف آن از سوی پزشکان توصیه می‌شود، اما نباید از یاد برد که در میان قارچ‌ها گونه‌های سمی نیز یافت می‌شود. یکی از سمی‌ترین گونه‌های قارچی، آمانیتا فالوئیدس است که به کلاهک مرگ معروف است.
این قارچ پیش از اینکه متوجه شوید شما را می‌کشد

این قارچ در سال ۱۷۲۷ میلادی توسط سباستین وایلان کشف شده است ولی صد سال بعد توسط فردریش لینک به نام آمانیتا فالوئید نام‌گذاری گردید. این قارچ از گونه آمانیتا و از تیره آمانیتاسه است و همه قارچ‌های این تیره دارای سم‌های کشنده هستند.

بر اساس اعلام سیستم کنترل مسمومیت کالیفرنیا، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی، ۵ نفر در کالیفرنیا بر اثر خوردن قارچ‌های ساده متمایل به سبز جان خود را از دست دادند و ۵۷ نفر دیگر نیز در کالیفرنیا تنها بر اثر خوردن این قارچ‌ها دچار مسمومیت شدند. یک کلاه قارچ برای کشتن یک انسان کافی است، این قارچ‌ها همچنین برای سگ‌ها نیز سمی هستند. زیست شناس و قارچ شناس، دبی ویس، در مورد سمی بودن این قارچ‌ها برای سگ‌ها و عواقب آن چنین اظهار نظر می‌کند که: سگ‌ها به صورت گله‌ای می‌میرند!

با اینکه قارچ یک غذای مفید به حساب می‌آید اما باید مراقب قارچ‌های سمی نیز بود، به خصوص قارچ کلاهک مرگ که به دلیل شباهت خود با برخی از قارچ‌های خوراکی ممکن است با این قارچ‌ها اشتباه شود و از همین رو هر ساله افراد بسیاری را به کام مرگ می‌کشاند. در مرحله خاصی از رشد قارچ، ممکن است که این قارچ با قارچ‌های خوراکی شبیه به آن به اشتباه گرفته شود و این یکی از دلایلی است که ممکن است بسیاری از افراد قارچ کلاهک مرگ را با یک قارچ خوراکی اشتباه بگیرند و آن را مصرف کنند.
این قارچ پیش از اینکه متوجه شوید شما را می‌کشد
قارچ جوان کلاهک مرگ

کت آدامز که یک دانشجوی دکترا در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی است و به مطالعه قارچ‌ها می‌پردازد، آمانیتا فالوئیدس را چنین توصیف می‌کند: قارچ کلاه مرگ هنگامی‌که بالغ می‌شود، بزرگ و صاف است و یک رنگ سبز زیتونی دارد.
این قارچ پیش از اینکه متوجه شوید شما را می‌کشد
یک قطعه فنجانی شکل به نام وولوا در انتهای قارچ کلاهک مرگ وجود دارد که تنها هنگامی قابل مشاهده است که قارچ به طور کامل از خاک بیرون کشیده شود.
این قارچ پیش از اینکه متوجه شوید شما را می‌کشد
یک قطعه از بافت به نام آنولوس که به شناسایی قارچ کلاهک مرگ کمک می‌کند. آنولوس می‌تواند ظاهری شبیه به یک دامن کوچک و یا یک حلقه داشته باشد.

همانند بسیاری از قارچ‌ها، کلاهک مرگ نیز با ارسال رشته‌های نازکی به نام میکوریزا به سمت ریشه‌های درختان، قند و مواد مغذی درختان را جذب می‌کند و از آن‌ها برای تغذیه و رشد و تکامل خود استفاده می‌کند. آمانیتا فالوئیدس از این روش که رابطه میکوریزایی نامیده می‌شود، استفاده می‌کند و یک رابطه بسیار موفق را با درختان بلوط و کاج ایجاد می‌کند و از این طریق مواد غذایی مورد نیاز برای رشد خود را تامین می‌کند.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
این قارچ پیش از اینکه متوجه شوید شما را می‌کشد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بود _ تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج