جاباما
۳۸۳۸۶۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اینتل و گامی بلند در عرصه هوش مصنوعی

شرکت اینتل گام بزرگی در برنامه‌های توسعه‌ای خود برداشت و شرکت Movidius را که در حوزه‌ی هوش مصنوعی و پردازش تصویر فعالیت می‌کند، خرید.

وب سایت برسام: شرکت اینتل گام بزرگی در برنامه‌های توسعه‌ای خود برداشت و شرکت Movidius را که در حوزه‌ی هوش مصنوعی و پردازش تصویر فعالیت می‌کند، خرید.

اینتل و گامی بلند در عرصه هوش مصنوعی

شرکت اینتل یکی از شناخته شده ترین نام‌ها در عرصه‌ی تولید پردازشگرها و قطعات سخت‌افزاری است. از گوشی‌های هوشمند تا رایانه‌های شخصی ولپ‌تاپ‌ها، سال‌هاست که نام اینتل همه جا به چشم می‌خورد. اما ظاهرا اینتلی‌ها به این اعتبار و بازار قانع نیستند. تقریبا پنج ماه پیش از این بود که اینتل اعلام کرد می‌خواهد بازارهایی فراتر از بازار رایانه‌های شخصی را تسخیر کند.
منظور اینتلی‌ها هم از جهانی فراتر از رایانه‌ها، احتمالا دنیای گوشی‌های هوشمند، اینترنت اشیاء و نسل‌های جدید ارتباطات مانند ۵G است. حالا در یکی از بلندپروازانه‌ترین گام‌ها برای رفتن به «فراسو»، اینتل شرکت Movidius را که از نام‌آوران هوش مصنوعی و پردازش تصویر است، مالِ خود کرده.

ظاهرا قرار بر این است که Movidius دانش و ابزارهای لازم را برای تولید چیپ‌های جدید پردازشگر در اختیار اینتل قرار دهد. این چیپ‌ها ارزان‌تر و کم‌مصرف‌تر از چیپ‌های موجود خواهند بود و در دوربین‌های RealSense یا هر وسیله‌ی مشابهی که قرار است جهان پیرامون خود را ببیند و تفسیر کند، قرار خواهند گرفت و دست اینتلی‌ها را برای رقابت جدی‌تر در این عرصه باز خواهند گذاشت.

شرکت Movidius پیش از این توانایی‌های خود را در تولید پردازشگرهای اصلی به کار رفته در پهپادها و دوربین‌های نیمه‌هوشمند حرارتی به اثبات رسانده است. به همین دلیل، خرید این شرکت گزینه‌ی مناسبی برای طرح‌های بلندپروازانه‌ی اینتل و خصوصا به نتیجه رساندن قراردادهای همکاری این شرکت در پروژه‌های پیشرفته‌ی گوگل و لنوو خواهد بود.
البته این اولین خرید Intel در حوزه‌ی هوش مصنوعی نیست. اما چنین هزینه کردن هایی خبر از جدیت مدیران این شرکت در برنامه‌هایشان برای تسخیر جهانی فراسوی رایانه‌های شخصی است. اینتل برای سالیان بخش قابل توجهی از بازار رایانه‌های شخصی را در اختیار داشت و حالا باید دید در این جهان نو و در جدال با رقیبان نو چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج