۳۸۳۹۷۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

کشف بزرگ MIT دانشمندان را شگفت‌زده کرد

محققان دانشگاه MIT به تازگی کشفی کرده‌اند که می تواند تولید محصولات را در آینده کاملا تغییر دهد.

وب سایت کلیک: محققان دانشگاه MIT به تازگی کشفی کرده‌اند که می تواند تولید محصولات را در آینده کاملا تغییر دهد. موسسه تکنولوژی ماساچوست که با نام مخفف MIT شناخته می شود در طول سال‌های گذشته ابداعات و اختراعات علمی زیاد و مهمی انجام داده است، که حالا می‌توان کشف دیگری را نیز به این مجموعه اضافه کرد.
کشف بزرگ MIT دانشمندان را شگفت‌زده کرد

محققان دانشگاه MIT سازه‌های جدید سه بعدی را کشف کرده اند که می‌تواند شکل و ساختار اشکال را به یاد داشته باشد. این اتفاق زمانی بیشتر جلوه می‌کند که این سازه می تواند حتی پس از تغییر شکل اجسام نیز آن ها را تشخیص دهد. این اختراع بیشتر می‌تواند به پیشرفت در زمینه سلول‌های خورشیدی و کپسول های مواد داروی کمک کند.

با توجه به بیانیه‌ای که دانشگاه MIT منتشر کرد، این دانشگاه با همکاری دانشکده تکنولوژی و طراحی Sinapore، موفق به تولید مواد بسیار کوچکی در مقیاس میکرون شدند که می‌توانستد حتی پس از مدتی آن را خم کرده و یا تغییر شکل دهند. البته امکان تغییر شکل دادن با اعمال گرما میسر می‌شد.

نیکلاس ایکس فنگ، استادیار مهندسی مکانیک در MIT، در بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیمرهای با حافظه شکلی در پاسخ به دما قادر به تولید جلوه‌های ویژه گرافیکی هستند، که اجازه می‌دهد برای کاربردهای عملی که قبلا ذکر شد مورد استفاده قرار گیرند.

فنگ گفت: "ما در نهایت می‌خواهیم از درجه حرارت بدن به عنوان یک محرک استفاده کنیم. اگر بتوانیم این پلیمرها را به درستی طراحی کنیم، ممکن است قادر به تولید یک دستگاه انتقال دارو شویم که تنها در صورت بروز نشانه های بیماری اجازه دریافت دارو می‌دهد."

چی کوین جی، از همکاران این پروژه توضیح می‌دهد که چاپ ۴-D این محصول تفاوت قابل توجهی با دیگر تولیدات پرینترهای سه بعدی دارد.

جی گفت: "روش ما نه تنها قادر به چاپ ۴-D در مقیاس میکرون است، بلکه نشان می‌دهد دستور العمل ما برای چاپ پلیمرهای با حافظه شکلی می‌تواند ۱۰ بار کشیده تر و بزرگ‌تر از مدل‌های چاپ شده توسط پرینترهای سه بعدی تجاری باشد. چاپ ۴-D می‌تواند به طیف گسترده‌ای از برنامه های علمی، از جمله دستگاه‌های پزشکی، گسترش سازه‌های هوافضا، و سلول‌های خورشیدی فتوولتائیک در پیشبرد اهداف بلد مدت و کوتاه مدت‌شان کمک کند.

در واقع فنگ و دیگر محققان به دنبال استفاده از مواد نرم و فعال، از جمله پلیمرهای با حافظه شکلی، به عنوان ابزار کار هستند. استفاده از این مواد می‌تواند منجر به بهبود دانش فناوری در زمینه‌های دستگاه‌های پزشکی، رباتیک، سنسورهای پوشیدنی و عضلات مصنوعی شود. از طرفی می‌تواند دستیاری برای کمک و نوشتن به نویسندگان باشد و آن ها می توانند بین دو حالت سخت‌تر در دمای پایین‌تر و حالت نرم‌تر در دماهای بالاتر سوئیچ کنند.

فنگ گفت: "واقعیت این است که، اگر شما قادر باشید کارها را در ابعاد کوچکتر انجام دهید، می‌توانید در عرض چند ثانیه پاسخ دریافت کنید و هدف ما هم از این تحقیقات همین است. امیدواریم که بتوانیم با جذب سرمایه های مناسب و کافی به مکانیسم دقیقی برای آن دست یابیم."

ما هم امیدواریم محققان دانشگاه MIT هر چه زودتر در این سری تحقیقات به نتیجه برسند چرا که استفاده از این ابزار در موارد پزشکی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا خیرشون بده.خدمت به بشریت از هر چیزی بالاتره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج