۳۸۳۹۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۱۰ کشف برتر جهان در ۲۰۱۲

سال ۲۰۱۲ در روزهای پایانی خود قرار دارد؛ در حالیکه اکتشافات و دستاوردهای زیادی در آن صورت گرفته و بشر را یک گام دیگر به سوی کشف رموز جهان، نزدیک‌تر کرده‌ است.

خبرگزاری ایسنا: سال ۲۰۱۲ در روزهای پایانی خود قرار دارد؛ در حالیکه اکتشافات و دستاوردهای زیادی در آن صورت گرفته و بشر را یک گام دیگر به سوی کشف رموز جهان، نزدیک‌تر کرده‌ است.

سایت نشنال جئوگرافیک ۱۰ کشف برتر امسال را از ذره گریزان بوزون هیگز گرفته تا کشف قند در فضا و خانواده جدیدی از دوزیستان ارائه کرده است.

10 کشف برتر جهان در 2012

شکست رکورد اندازه توسط سوسمار بزرگ

یک سوسمار آب شور موسوم به «لولانگ» با ۶.۱۷ متر طول بطور رسمی به عنوان بزرگترین سوسمار جهان در کتاب گینس ثبت شد.

این موجود غول‌پیکر که موضوع دهمین خبر پربیننده اخبار سایت نشنال جئوگرافیک در سال ۲۰۱۲ بوده، در سپتامبر ۲۰۱۱ در فیلیپین شکار شد.

10 کشف برتر جهان در 2012

کشف قند در فضا

ستاره‌شناسان در کشفی شیرین توانستند مولکولهای ساده قند را در گازهای اطراف یک ستاره در فاصله 400 سال نوری شناسایی کنند که نشانگر امکان وجود حیات در سیارات دیگر است.

این کشف اثبات کننده وجود حیات در دیگر نقاط جهان نبوده اما نشان از آن دارد که هیچ دلیل برای عدم وجود آن هم نیست. همچنین این دستاورد می‌تواند بر این موضوع دلالت داشته باشد که مولکولهای غنی از کربن سازنده حیات ممکن است پیش از آغاز شکل‌گیری سیارات به وجود آمده باشند.

دانشمندان از واژه قند برای این ماده استفاده کرده‌اند که به مولکولهای آلی موسوم به کربوهیدراتها دلالت داشته و از کربن، هیدروژن و اکسیژن ساخته شده‌اند.

10 کشف برتر جهان در 2012

کشف سیاره جدید در منظومه شمی

یک پژوهش در ماه مه از وجود سیاره کشف نشده در مناطق تاریک منظومه شمسی خبر داد که به دلیل فاصله بسیار دور آن توسط تلسکوپها قابل مشاهده نبوده اما وجود آن در اثر اختلال ایجاد شده در مدار اجسام کمربند کوئیپر قابل تشخیص است.

اجسام کمربند کوئیپر شامل اجسام کوچک یخی از جمله چند سیاره کوتوله بوده که در ورای مدار نپتون قرار گرفته‌اند.

10 کشف برتر جهان در 2012

کشف ذره بوزون هیگز

در ماه ژوئیه دو تیم مجزا در برخورددهنده بزرگ هادرونی در مرکز سرن گزارش دادند که بیش از ۹۹ درصد از کشف ذره هیگز بوزون یا حداقل یک ذره جدید کاملا مشابه هیگز اطمینان دارند.

این ذره گریزان ممکن است مدل استاندارد فیزیک را با توضیح چرایی برخورداری جهان از جرم و دلیل وجود کهکشانها، سیارات و حتی انسان را تکمیل کند.

10 کشف برتر جهان در 2012

جهان گمشده در قطب جنوب

دانشمندان از کشف گونه‌های جدید ناشناخته از خرچنگ یتی در نزدیکی منافذ داغ هیدروترمال غنی از مواد معدنی در اقیانوسهای نزدیک قطب جنوب خبر دادند که شبیه به یک جهان گمشده از گونه‌های عجیب در اعماق دریا است.

یک روبات زیردریایی مجهز به دوربین توانست گونه‌هایی مانند خرچنگها، دلقک‌ماهی و حتی یک اختاپوس را به تصویر بکشد که اکثرا بی‌رنگ بوده و در تاریکی مطلق اعماق ۲۴۰۰ متری زیر آب زندگی می‌کردند.

10 کشف برتر جهان در 2012

کشف منظومه 9 سیاره‌ای

یک ستاره در فاصله ۱۲۷ سال نوری از زمین ممکن است حتی از منظومه شمسی هم تعداد سیاره بیشتری داشته باشد.

بر اساس یک پژوهش در ماه آوریل، ستاره HD ۱۰۱۸۰ در جنوب صورت فلکی آبمار ممکن است از ۹ سیاره در اطراف خود برخوردار باشد که رکورد منظومه شمسی با هشت سیاره را می‌شکند.

10 کشف برتر جهان در 2012

کشف گونه جدید پستاندار در پرو

یک گونه جدید از میمون شب یکی از هشت پستاندار جدید کشف شده در شمال پرو است.

تیمی از زیست‌شناسان مکزیکی و پرویی این بخش جدید تنوع زیستی ناشناخته را در یک کاوش سالهای ۲۰۰۹-۲۰۱۱ کشف کردند.

10 کشف برتر جهان در 2012

کشف دوزیست بدون عضو


این موجودات که در حوزه علم کاملا جدید محسوب می‌شوند، کرم یا مار نبوده بلکه دوزیستان بدون عضو خاکی و جزء خانواده caecilian هستند.

10 کشف برتر جهان در 2012

نقاشی دیواری مایا در تناقض با پیشگویی پایان جهان

باستان‌شناسان در جدیدترین ابرشهر کاوش نشده مایاها یک نقاشی دیواری را بر روی خانه باستانی کشف کرده‌اند که حاوی محاسباتی است که به کاتبان باستانی در پیگیری مقادیر زیادی از زمان کمک کرده بود. برخلاف ایده پایان جهان در سال ۲۰۱۲ بر اساس تقویم این قوم، علائم روی این نقاشی نشان‌دهنده هزاران سال در آینده است.

10 کشف برتر جهان در 2012

کشف معبد «نمایشی» مایا

حدود ۱۶۰۰ سال پیش، معبد خورشید شب از فاصله چند کیلومتری با فانوسهای قرمز رنگ، ماسکهای بزرگ از خورشید مایاها به شکل کوسه، آبخوری خونین و پلنگ خالدار قابل رویت بود.

از آن پس این معبد برای مدتها در جنگلهای گواتمالا گم شده بود تا اینکه در سال ۲۰۱۲ توسط باستان‌شناسان دوباره کشف شد.

برخلاف امپراتوریهای نسبتا متمرکز اینکا و آزتک، ‌تمدن مایا که در بخش زیادی از گواتمالا، برزیل و ناحیه یوکاتان مکزیک گسترده شده، یک تجمع گسسته از شهرها بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج