۳۸۴۰۴۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جیمز کامرون: استودیوهای بزرگ با قانون شکنان همسو شده اند

حمله خالق آواتار به بانیان «اتاق نمایش»

در جشنواره اخیر موسوم به «Cinema Con» در شهر لس آنجلس آمریکا جیمز کامرون کارگردان بزرگ کانادایی و خالق پنجگانه حماسی «آواتار» که هنوز چهار قسمت آن اکران نشده، تا توانست به خالقان سیستم نمایشی و شرکت سینمایی موسوم به «اتاق نمایش» تاخت زیرا آنها با فراهم آوردن امکان پخش همزمان فیلم های در آستانه اکران عمومی روی برخی خطوط اینترنتی لذت تماشای فیلم ها روی پرده های بزرگ را از میان برده اند.

روزنامه بانی فیلم: در جشنواره اخیر موسوم به «Cinema Con» در شهر لس آنجلس آمریکا جیمز کامرون کارگردان بزرگ کانادایی و خالق پنجگانه حماسی «آواتار» که هنوز چهار قسمت آن اکران نشده، تا توانست به خالقان سیستم نمایشی و شرکت سینمایی موسوم به «اتاق نمایش» تاخت زیرا آنها با فراهم آوردن امکان پخش همزمان فیلم های در آستانه اکران عمومی روی برخی خطوط اینترنتی لذت تماشای فیلم ها روی پرده های بزرگ را از میان برده اند.

حمله خالق آواتار به بانیان «اتاق نمایش»

خالق «تایتانیک» و دو «ترمیناتور» نخست، همسو با بسیاری از سینماگران گفت: تنها راه درست و علمی این است که فیلم های بزرگ سینمایی ابتدا در سالن های وسیع به طور سنتی و معمول اکران شوند و سپس به اشکال دیگر هم به بازار آینده و «اتاق نمایش» با نقض این روال، مرتکب خلاف شده است. ما سینماگران متوقع ایم که شرکت های بزرگ سینمایی رعایت کننده این اصول باشند و نه اینکه با سازمان «اتاق نمایش» کاری نداشته باشند و حتی در پی تاسیس گروه ها و نهادهایی مشابه باشند و از حجم توفیق فیلم ها در سالن های سینما بکاهند.

سردمدار ماجراهای دانلود همزمان فیلم سینمایی جدید روی برخی سایت ها و یا شبکه های خانگی، سازمان هایی چون STX بوده اند و فرآیند موسوم به Stream Lining لطمات زیادی به گیشه ها در غرب وارد کرده و اگر در گذشته نزدیک سرقت فیلم های جدید در داخل استودیوها و ارائه DVD آن همزمان با اکران عمومی و حتی قبل از آن خشم اهالی سینما را در غرب به شدت برانگیخته بود اینک که همین کار به صورت Stream Line و روی خطوط رسمی و در روندی ظاهراً قانونی توسط برخی استودیوها و با تایید نسبی سایر استودیوها صورت می پذیرد مقابله با این روند سخت تر شده است و نمی توان خودی ها را متهم به سرقت از پول استودیوها کرد زیرا برخی از آنها شرکای همین استودیوها هستند.

با این حال حمله کلامی جیمز کامرون به این فرآیند بدین معناست که حتی از درون روش های موسوم به سیستم هالیوود مخالفت ها و اعتراض هایی نسبت به این قضیه وجود دارد و فیلمسازان بزرگ با این فرآیند مشکل دارند. کامرون را حتی می توان از سردمداران این اعتراض دانست زیرا «آواتار یک» و «تایتانیک» با کارگردانی او دو فیلم نخست جدول پرفروش های تاریخ بوده اند و اگر ماجرای موسوم به Stream Lining توسط «اتاق نمایش» و یا هر سازمان دیگری استمرار یابد، از فروش نجومی تازه ای که برای آواتارهای ۲ تا ۴ پیش بینی می شود لاجرم خواهد کاست و کامرون کوشیده است علاج واقعه را قبل از وقوع بکند و از حالا ماجرای پخش همزمان فیلم های بعدی اش روی خطوط اینترنت را منتفی و یا حداقل محدود سازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج