۳۸۴۰۴۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

«رستاخیز» در جشنواره‌ی «چهل‌چراغ»

سخنگوی جشنواره مردمی فیلم و عکس چهل‌چراغ از نمایش فیلم «رستاخیز» در روزهای برگزاری این جشنواره خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی جشنواره مردمی فیلم و عکس چهل‌چراغ از نمایش فیلم «رستاخیز» در روزهای برگزاری این جشنواره خبر داد.

حسین یاری در نشست خبری نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس چهل‌چراغ با بیان اینکه در طول مدت برگزاری جشنواره فیلم‌هایی با محوریت شخصیت امام حسین (ع) نمایش داده می‌شود، اظهار کرد: فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش نیز از فیلم‌های این جشنواره خواهد بود.

او درباره نحوه نمایش این فیلم و ایراداتی که نسبت به اکران مردمی آن وارد است، گفت: بدون هیچ قضاوتی ابراز تأسف می‌کنم که برای فیلمی با موضوع امام حسین (ع) چنین اتفاقی افتاده است. البته من درباره نظارت و ممیزی خیلی ورود نمی‌کنم چون ماجرا برای من روشن نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم «رستاخیز» با اصلاح برخی موارد نمایش داده می‌شود؟ گفت: امیدوارم آنچه که خیر است اتفاق بیفتد.

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین بیان کرد: جشنواره چهل‌چراغ تلاش می‌کند بستری را فراهم کند تا کسانی که در حوزه فیلمنامه‌نویسی کار می‌کنند بتوانند آثار خود را به تولید برسانند. هنرجویانی که وارد کار می‌شوند می‌توانند از این فضا و بستر استفاده کنند.

او همچنین با بیان اینکه اسپانسر این جشنواره مردم هستند، گفت: وقتی حرف از اسپانسر به میان می‌آید یعنی داریم کار تولیدی و اقتصادی می‌کنیم اما تأکید این جشنواره روی مردمی بودن آن است و اسپانسر آن هم مردم هستند. بنابراین در دوره‌های بعد نیز شکل دولتی نخواهد داشت. همچنین مردم می‌توانند با استفاده از سامانه پیامکی فیلم‌های جشنواره را داوری کنند و آرای خود را در هفت روز نمایش فیلم در پردیس ملت به فیلم‌های منتخب‌شان بدهند.

یاری در بخش دیگری از سخنانش به تنوع موضوع عکس‌های رسیده به جشنواره اشاره کرد و گفت: حدود ۶۰۰۰ عکس به دبیرخانه ارسال شد که به نظر می‌رسد تنوع زیادی دارد و به نمایش دسته‌جات عزاداری و مراسم نذری محدود نمی‌شود. منتخبی از این عکس‌ها در گالری پردیس ملت به نمایش گذاشته خواهد شد.

سخنگوی جشنواره چهل‌چراغ درباره زمان برگزاری در میانه دو عید غدیر و قربان و خارج از ماه‌های محرم و صفر گفت: این جشنواره شکل محتوایی دارد و تقارن آن با ماه محرم خیلی محلی از اعراب ندارد. موضوع جشنواره سوگواری امام حسین (ع) نیست بلکه عناصر مختلفی از حرکت ایشان از جمله آزادگی، ایثار، گذشت، مهرورزی و مهربانی را در نظر گرفته است. ممکن است فیلم‌هایی در این جشنواره ببینید که اسمی از امام حسین (ع) ‌و محرم در آن نباشد اما عنصر گذشت و آزادگی بسیار برجسته است.

یاری ادامه داد: منتخب آثار جشنواره قرار است در پنج استان به نمایش گذاشته شود. همچنین امیدواریم با افق روشنی که پیش رویمان است منتخب آثار در پنج کشور نیز به مدت یک هفته به نمایش گذاشته شود. برای برگزیدگان جشنواره جوایز نسبتا خوبی با وجود نبود حمایت‌های آنچنانی در نظر گرفته شده است. ما در نظر داریم شرایطی فراهم شود که انتخاب و داوری و تولید آثار به صورت موازی پیگیری شود. ۷۰ نفر از برجستگان عرصه‌های هنری داوری و انتخاب آثار این جشنواره را بر عهده داشتند که من هیچ جشنواره دیگری را سراغ ندارم که این تعداد از هنرمندان در انتخاب و داوری آثار حضور داشته باشند.

یاری در پایان سخنانش درباره دلیل حضور خود در جشنواره چهل‌چراغ گفت: همه ما تعلقات مشترکی داریم که همین تعلقات مرا به چهل‌چراغ نزدیکی کرد. من به فضای جشنواره‌ای علاقه‌مندی ندارم و کارم هم این نیست اما احساس کردم وظیفه و دینی دارم که اگر از آن شانه خالی کنم در آینده دچار خسارت خواهم شد.

به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس چهل‌چراغ با موضوع امام حسین (ع) روز یکشنبه ۲۱ شهریورماه مصادف با شب عید سعید قربان در محل تالار همایش‌های کوثر برگزار می‌شود. در این مراسم از برگزیدگان بخش‌های عکس، پوستر، فیلمنامه و فیلم موبایلی با حضور چهره‌های فرهنگی، هنری و اصحاب رسانه تقدیر خواهد شد.

برنامه ویژه آیین افتتاحیه، مراسم تجلیل از کارگردان برجسته سینمای ایران سید داود میرباقری به پاس خلق آثار خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی در قاب سینما و تلویزیون خواهد بود.

از میان قریب به ۲۰۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در ۱۳ بخش و قالب سینمایی، ویدیویی، فیلم داستانی کوتاه، فیلم کوتاه، فیلم بلند مستند، پویانمایی، فیلمنامه و فیلم موبایلی و همچنین نزدیک به ۶۰۰۰ اثر در قالب‌های عکس آماتور، عکس حرفه‌ای و پوستر، ۳۰۴ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرده است.

آثار راه یافته به بخش مسابقه از ۲۳ تا ۲۷ شهریورماه در پردیس سینمایی ملت اکران خواهد شد و از ساعت ۱۴ تا ۲۲ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. به همین منظور از ۲۰ تا ۲۷ شهریور برنامه‌ای زنده از پردیس جشنواره به روی آنتن خواهد رفت که علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از شبکه سه سیما مشاهده و با آرای خود برگزیدگان بخش سینما را به این جشنواره معرفی کنند.

با توجه به رویکرد ویژه این جشنواره در حمایت از تولید آثار مرتبط با موضوع جشنواره، کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای با حضور اساتید شاخص به منظور بهره‌مندی از توانایی‌ها و تجارب آن‌ها در آموزش جوانان علاقه‌مند به حوزه‌های هنر و رسانه پیش‌بینی شده که در عناوین کارگاه فیلم‌سازی کوتاه داستانی، کارگاه فیلم‌سازی مستند، کارگاه فیلمنامه و داستان، کارگاه عکس و کارگاه گرافیک و پوستر میزبان ۲۰۰ نفر از هنرجویان جوان خواهد بود. تمامی این ۲۰۰ نفر آثار تولید شده خود را با حمایت دبیرخانه برای دوره آتی ارائه خواهند کرد.

آیین اختتامیه جشنواره و مراسم تجلیل از برگزیدگان سایر بخش‌ها در تاریخ ۲۸ شهریورماه مصادف با ایام عید سعید غدیر خم برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج