۳۸۴۱۱۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

«خروش» مجید درخشانی رونمایی می‌شود

آلبوم «خروش» تازه‌ترین اثر مجید درخشانی با صدای مجتبی عسگری رونمایی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: آلبوم «خروش» تازه‌ترین اثر مجید درخشانی با صدای مجتبی عسگری رونمایی می‌شود.

به نقل از روابط عمومی این مراسم، رونمایی و جشن امضای آلبوم «خروش» به تهیه‌کنندگی مجید پازوکی ۱۵ روز جمعه ۱۹ شهریورماه در شهر کتاب ابن سینا برگزار می‌شود.

«خروش» مجید درخشانی رونمایی می‌شود

آلبوم صوتی و تصویری «خروش» تازه‌ترین اثر مجید درخشانی با صدای مجتبی عسگری با اشعاری از مولوی، عطار نیشابوری و هوشنگ ابتهاج و با تقدیم به استاد آواز ایران محمدرضا شجریان است که با حضور تعدادی از هنرمندان حوزه موسیقی، سینما و تئاتر در شهر کتاب ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین، کنار فرهنگسرای ابن سینا در تهران رونمایی می‌شود. حضور برای علاقه‌مندان در این مراسم رونمایی و جشن امضای آلبوم آزاد است.

مجید پازوکی - تهیه‌کننده آلبوم «خروش» - در خلاصه نوشتاری کوتاهی در بروشور این آلبوم، درباره این اثر نوشته است: آلبوم «خروش» مجموعه‌ای از تصانیف به آهنگسازی و تنطیم مجید درخشانی، چهره ارزشمند و مطرح موسیقی ایرانی را دربرگرفته است. که در سال‌های اخیر ساخته شده و با صدای یکی از پرورش یافتگان مکتب آوازی استاد محمدرضا شجریان، هنرمندی جوان و مستعد مجتبی عسگری اجرا شده است. از ویژگی‌های آن، حال و هوای متفاوت تصانیفی است که یادآور بخشی از آثار نزدیک به موسیقی برنامه «گل‌های رادیو ایران» تا آثار دهه ۵۰ و موسیقی سال‌های اخیر است. در بخش آوازی ضمن تغییر گام‌ها و نوعی مرکب‌خوانی مشاهده می‌گردد که خواننده با مهارت و دقت خاص به بیان شیوه آوازی استاد خود نائل آمده است. ضمن این‌که هنر آوازخوانی که رکن اصلی موسیقی ایران است و در سال‌های اخیر حضوری کمرنگ در اجرای صحنه‌ای و آلبوم‌ها داشته در این اثر، همپای تصنیف‌خوانی از اهمیت خاص خود برخوردار بوده است. معرفی ساز یسنای که توسط هنرمند جوان، بهروز بیگی ابداع و مورد تأیید اساتید فن قرار گرفته، از دیگر مشخصات این مجموعه است.

تعدادی از قطعات آلبوم «خروش» که مجموعه‌ای از ارکستر زهی و سازهای سنتی ایرانی را شامل می‌شود، عبارتند از: تصنیف «سوختن» با شعر هوشنگ ابتهاج، ساز و آواز با شعر هوشنگ ابتهاج، تصنیف «مست شب رو» با شعر مهرداد اوستا و حمید حاجی‌زاده، ساز و آواز با شعر هوشنگ ابتهاج، تصنیف «آیینه‌ام» با شعر علیرضا بدیع، ساز و آواز مثنوی با شعر مولوی، «خروش»، دونوازی یسنای و تار و تصنیف «ناپیدا» با شعر عطار نیشابوری.

در «خروش» جواد بطحایی با ساز سنتور، مجید درخشانی با ساز سه‌تار و شاهو عندلیبی با ساز نی همنوازان آواز را برعهده دارند. هنرمندان حاضر در این آلبوم عبارتند از: مجید درخشانی ـ نوازنده تار، ارسلان کامکار ـ نوازنده ویلن، نسترن هاشمی ـ نوازنده سنتور، علی جعفری ـ نوازنده ویلن، بهروز بیگی ـ نوازنده یسنای، میثم مروستی ـ نوازنده ویلن، پدرام فریوسفی ـ نوازنده ویلن، کریم قربانی ـ نوازنده ویلنسل، آتنا اشتیاقی ـ نوازنده ویلنسل، علیرضا خورشیدفر ـ نوازنده کنترباس، جمشید صفرزاده ـ نوازنده سنتور، شاهو عندلیبی ـ نوازنده نی و دف، امین گلستانی ـ نوازنده عود، مهرداد ناصحی ـ نوازنده کمانچه، علیرضا دریایی ـ نوازنده کمانچه و ویلن و آلتو، حمید قنبری ـ نوازنده تنبک، شهریار نظری ـ نوازنده دف و آروین رئوفی دف.

صدابرداری و ترکیب صدای آلبوم «خروش» توسط «علیرضا نکوعدل تک» در استودیو صدا: آفتاب عالم‌تاب انجام شده و کالیگرافی و گرافیک آن را نیز برعهده سپهر سعیدی بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج