۳۸۴۱۱۶
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

چرا بسته‌های اینترنت موبایل زود تمام می‌شوند؟

مشترکان متعدد از اتمام زودهنگام حجم بسته‌های اینترنت موبایل گلایه‌ دارند اما توضیحات مسئولان در این باره گویای آن است که احتمالا نوع استفاده کاربران از این بسته‌ها باید اصلاح شود.

ایسنا: مشترکان متعدد از اتمام زودهنگام حجم بسته‌های اینترنت موبایل گلایه‌ دارند اما توضیحات مسئولان در این باره گویای آن است که احتمالا نوع استفاده کاربران از این بسته‌ها باید اصلاح شود.
چرا بسته‌های اینترنت موبایل زود تمام می‌شوند؟

با ارائه خدمات پهن باند اینترنت از سوی تمامی اپراتورهای تلفن همراه بسیاری از مشترکان به استفاده از ۳G و ۴Gپرداخته و بر همین اساس اپراتورها هم به ارائه بسته‌های متعدد و متنوع تشویق شدند.

اما از همان ابتدای کار بسیاری مشترکان از اتمام سریع شارژ بسته‌های اینترنت خود گلایه داشته و همین موضوع موجب شد رسانه‌ها بارها این صحبت را مطرح کنند که آیا این احتمال وجود ندارد که اپراتورها در محاسبه حجم مصرفی دچار اشتباه شده باشند؟

در آن دوره وزیر ارتباطات با رد این احتمال به جدیت از اپراتورها دفاع کرده و خاطرنشان کرده بود که درآمدهای اپراتورهای تلفن همراه به گونه‌ای است که آنها هیچ احتیاجی به انجام چنین اموری نداشته و درآمدشان به مراتب بیش از آن است که بخواهند برای ۲۰۰۰ تومان پول بسته اینترنتی اعتبار خود را زیر سئوال ببرند.

چندی پیش مدیرعامل همراه اول نیز اظهاراتی در این زمینه مطرح کرده و متذکر شده بود: طی سال‌های گذشته برخی مشترکان حتی در طول سه روز به مصرف چهار گیگابایت داده پرداختند، چرا که برای استفاده درست از حجم بسته‌ها، اطلاعات کافی را نداشته و یا تنظیمات گوشی‌ آنها به گونه درست انتخاب نشده است.

مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی ادامه داد: طی این مدت با توجه به افزایش سرعت اینترنت، بسته‌ اینترنتی برخی مشترکان در مدت زمان کوتاه‌تری تمام می‌شود که عدم مواجه با این مشکل نیازمند اطلاع‌رسانی است تا افراد در تمام موارد فایل‌های تصویری ارسالی را مورد استفاده قرار ندهند، چرا که این موضوع بخش قابل توجهی از حجم آنها را مورد استفاده قرار می‌دهد. از سوی دیگر برنامه‌های متعددی نیز هستند که به‌طور دائم به‌روزرسانی شده و بخشی از حجم اینترنت را نیز به‌روزرسانی این اپلیکیشن‌ها مصرف می‌کند.

وزیر ارتباطات نیز به تازگی با تاکید بر لزوم حمایت از شکل گیری شبکه‌های اجتماعی داخلی اظهار کرد: اکنون بسیاری از کاربران اینترنت موبایل این گلایه را مطرح می‌کنند که بسته‌هایی که به قیمت ۱۰ هزار تومان خریداری می‌کنند به سرعت تمام می‌شود.

واعظی افزود: اگر مردم بخواهند با اینترنت به دیدن فیلم‌های ویدئویی بپردازند چند فیلم ویدئویی با تایم دو تا پنج دقیقه را که دانلود کنند حتی اگر حدود سه فیلم در روز دانلود شود، به سرعت حجم بسته اینترنت آنها تمام خواهد شد، اما در شبکه‌های اجتماعی داخلی علاوه بر افزایش سرعت قیمت نیز به مراتب پایین‌تر آمده و می‌توان حتی ۱۰ برابر آن از محتوا استفاده کرد.

وی همچنین متذکر شد: در مورد شبکه ملی اطلاعات اغلب بحث سرعت را برای اینترنت برداشته‌ایم و هر کس که با هر سرعتی که می‌خواهد از خدمات استفاده کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیدمحمد میرشفیعی

      این موضوع که کاربران باید تنظیمات گوشی رو درست کنند حرف کاملا اشتباهی است. تو این دوره زمونه همه این چیزها رو میدونن. ولی کاملا مشهوده که حجم اینترنت به سرعت مصرف میشه.. مثل کنتورهای برق شده...!!! من حتی برخی برنامه های پر مصرف رو روی گوشی پاک کردم ولی باز هم....

    • فریبرز نحریر

      آقا تردیدی نیست که از اعتماد مشترکین سوء استفاده میکنند،بنده چهل هزارتومن اینترنت سه ماهه میخرم و در هیچ گروهی نیستم،فقط چند سایت خبری،ولی بعد از دوهفته ترافیکم تموم میشه...

    • یوسف

      اگر از ده میلیون نفر هزار تومن کش برند میشود ده میلیارد تومن عنایت میفرمایید

    • شاپرک

      سلام.. منم موافقم من اون بار پنج هزار تومان شارژ داشتم.. فقط اینترنت موبایلم رو فعال کردم که پیام ها برام بیاند بعد از ده دقیقه... پبام اومد موجودی شما صفره.... شوکه شدم... این واقعا بی انصافی..

    • سیدموسی

      اینها از بانکها اختلاس و دزدی میلیارد ی کنند پیگیری نمیشه، اینکه ده هزار تومانه. یکبار پیگیری کردم تا اپراتور جوابم را داد پنج هزار تومان باقیمانده شارژ م هم از دست رفت

    • رضا

      به نظر من وزیر ارتباطات با اینها دست دارد اول باید ایشان را از کار برکنار کرد بعد ریس ایرانسل و همراه اول

    • اکبر

      بخدا شورش را در اوردن واقعا این پولها خوردن ندارن ,روزی صد تا تک تومانی از هر کاربر بره تو.ماه میدونی چقده ,,,من چهرگیگ نصب میکنم خدا وکیلی دانلود فیلم ندارم فقط شبکه های مجازی و خبری به پانزده تا بیست روز نرسیده تموم میشه

    • بدون نام

      برین بمیرین بااین سرعتتون ،من به قسم میخورم وباجدیت میگم همراه اول دزدی میکننننننننننند

    • بدون نام

      کاملا مشخصه همراه اول سر مردم و شیره میماله توی یک ماه چهار بار برام شارژ کرد در حالی که خیلی فیلم لود نمیکردم .حرامشون بشه

    • رضا

      بچه ها همش دروغه بااین جماعت که قدرتشون بر جهل مردم استوار است نباید در بیوفتی

      نه به اون ور اب که قراره چند سال دیگه وای فای رایگان بشه
      نه به این جا که اگه از مودم در ماه بیشتراز ۵گیگ استفاده استفاده کنی بیشتر از ۵گیگ برات ازاد حساب میشه و باید بالای دویست هزار تومن پول بریزی به مخابرات
      واقعا برا خودم و ..... متاسفم

    • kia

      خیلی جالبه که به این راحتی خودشونو هم دارن توجیه میکنند
      خودمن بسته ماهانه که داشته باشم چه استفاده کنم چه استفاده نکنم سر ۱۵روز تموم میشه

    • بدون نام

      چون اینجا ایرانه

    • بهناز شهریاری

      جالب با این که مردم از این موضوع ناراضی هستن هیچ واکنشی انجام نمیدن ولی برای تجاوز به حقوق اولیه خودشون صف میبندن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج