جاباما
۳۸۴۱۷
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

برای ۴۹ سالگی «برد پیت» پسر محبوب هالیوود

«برد پیت،» بازیگر و تهیه‌کننده سرشناس آمریکایی فردا (سه‌شنبه) ۴۹ ساله می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: «برد پیت،» بازیگر و تهیه‌کننده سرشناس آمریکایی فردا (سه‌شنبه) ۴۹ ساله می‌شود.

«ویلیام بردلی پیت» متولد ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳، بازیگر و تهیه‌کننده سرشناس هالیوودی است که پنج نامزدی اسکار و شش نامزدی گلدن گلوب و همچنین یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگری در کارنامه حرفه‌ای‌اش به چشم می‌خورد.

برد پیت اولین‌بار در فیلم کابویی «تلما و لوئیسا» چهره شد و اولین نقش‌های اصلی خود را در فیلم‌های پرهزینه‌ای چون «رودخانه‌ای در آن در جریان است»(۱۹۹۲)، «مصاحبه با خون‌آشام»(۱۹۹۴) و «افسانه‌های خزان»(۱۹۹۴) تجربه کرد.

برای 49 سالگی «برد پیت» پسر محبوب هالیوود

وی در سال ۱۹۹۵ با نقش‌آفرینی درخشان در فیلم هیجانی «هفت» در کنار «مورگان فریمن» و «کوین اسپیسی» تحسین منتقدین را از آن خود کرد و پس از آن برای ایفای نقش در فیلم «۱۲ میمون» موفق به کسب جایزه بهترین بازیگری نقش مکمل گلدن گلوب و نامزدی اسکار شد.

پنج سال بعد «پیت» در فیلم موفق «باشگاه مشت‌زنی» ساخته کارگردان سرشناس «دیوید فینچر» حضور یافت و پس از آن در سال ۲۰۰۱، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ در فیلم‌های موفق و پرفروش «یازده یار اوشن» و «دوازده یار اوشن» و «سیزده یار اوشن» جلوی دوربین رفت.

بزرگترین موفقیت تجاری این بازیگر خوش‌چهره به فیلم‌های «تروی»(۲۰۰۴) و «آقا و خانم اسمیت»(۲۰۰۵) مربوط می‌شود. وی با نقش‌آفرینی قابل ملاحظه در فیلم «ماجرای عجیب بنجامین باتن»(۲۰۰۸) و «مانی بال»(۲۰۱۱) برای دومین و سومین‌بار نامزدی کسب جایزه اسکار بهترین بازیگری شد.

برای 49 سالگی «برد پیت» پسر محبوب هالیوود

علاوه‌بر حضور در عرصه بازیگری، «پیت» مالکیت یک کمپانی فیلم به نام «plan B» را برعهده دارد که از شاخص‌ترین تولیدات این کمپانی می‌توان به فیلم «مُرده» محصول ۲۰۰۶ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم و فیلم نامزد اسکاری «مانی بال» اشاره کرد.

زندگی مشترک «برد پیت» با «جنیفر آنیستون» تنها پنج سال بطول انجامید و او پس از جدایی، با «آنجلینا جولی» ازدواج کرد که این امر توجه ویژه رسانه‌ای را به خود جلب کرد.

«پیت» در «اوکلاهاما» متولد شد و پدرش صاحب یک کارخانه کامیون و مادرش یک مشاور مدرسه بود. پس از مدت کوتاهی خانواده پیت به «میسوری» نقل مکان کرد و در آنجا پیت با برادر و خواهر کوچکترش «دو» و «جولی» زندگی می‌کرد.

«پیت» به دبیرستان «کیکاپو» رفت، جاییکه در تیم‌های ورزشی گلف، تنیس، کشتی و شنای مدرسه حضور داشت و پس از پایان دوران دبیرستان در سال ۱۹۸۲ وارد دانشگاه میسوری شد و در رشته خبرنگاری با گرایش تبلیغات مشغول تحصیل شد. برد پیت که به بازیگری بسیار علاقمند بود، دو هفته قبل از پایان تحصیلاتش دانشگاه را ترک کرد و برای حضور در کلاس‌های بازیگری راهی لس‌آنجلس شد.

برای 49 سالگی «برد پیت» پسر محبوب هالیوود

وی در سال ۱۹۸۷ برای اولین‌بار در سینما حضور یافت و در نقش‌های جزئی در فیلم‌های «هیچ راهی به بیرون نیست»، «سرزمین هیچکس» و «کمتر از صفر» ظاهر شد و در اولین تجربه تلویزیونی خود در سال ۱۹۸۷ نقشی دو قسمتی در سریال «دنیای دیگر» شبکه «ان‌بی‌سی» ایفا کرد و پس از آن نقش‌هایی نیز در سریال‌های شبکه‌های «ای‌بی‌سی» و «‌سی‌بی‌اس» ایفا کرد.

به گفته پیت، حضور او در سریال «دالاس» بین دسامبر ۱۹۸۷ تا فوریه ۱۹۸۸ آغاز موفقیت و درخشش حرفه‌ای او در بازیگری است و پس از آن پیت در فیلم «شماره ۲۱ خیابان جامپ استریت» محصول کمپانی فاکس جلوی دوربین رفت. در همان سال در اولین نقش اصلی خود در سینما در فیلم «نیمه تاریک خورشید» حضور یافت، اما این فیلم به دلیل همزمانی با جنگ استقلال کرواسی ۹ سال بعد و در سال ۱۹۹۷ اکران شد.

پس از سال‌ها نقش آفرینی در نقش مکمل در سینما و بازیگر میهمان در سریال‌های تلویزیونی، نقش آفرینی«پیت» در نقش مکمل فیلم «تلما و لوییسا» در سال ۱۹۹۱ با تحسین منتقدین روبرو شد اما پس از این فیلم پیت در دو فیلم نه چندان موفق «جانی سود» و «جنگ سرد» حضور یافت که نتوانست نظر مثبت منتقدین را جلب کند.

برای 49 سالگی «برد پیت» پسر محبوب هالیوود

پیت در سال ۱۹۹۲ در فیلم «رودخانه‌ای در آن جاری است» به کارگردانی «رابرت ردفورد» بازی کرد و یکی از درخشان‌ترین حضورهای خود در سینما را ثبت کرد و خود وی نقش‌آفرینی قابل ملاحظه و درخشانش را در این فیلم مرهون تیم کارگردانی و بازیگری این فیلم می‌داند.

سال ۱۹۹۴ نقطه عطف حرفه بازیگری پیت بود، زمانیکه در فیلم اقتباسی «مصاحبه با خون‌آشام» بازی کرد و این فیلم در سال ۱۹۹۵ دو جایزه سینمایی «ام‌تی‌وی» را کسب کرد، گرچه نقش‌آفرینی «برد پیت» در این فیلم خیلی مورد توجه قرار نگرفت.

پس از حضور در فیلم «مصاحبه با خون‌آشام»، پیت در فیلم اقتباسی «افسانه‌های خزان» برگرفته از رمان «جیم هریسون» در کنار «آنتونی هاپکینز» به ایفای نقش پرداخت و برای اولین‌بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگری شد و به نقل از نیویورک تایمز فیلم «افسانه‌های خزان» شایستگی حضور پیت در نقش اول را اثبات کرد.

برای 49 سالگی «برد پیت» پسر محبوب هالیوود

سال ۱۹۹۵ با فیلم «هفت» موفقیت فراوانی برای پیت به همراه داشت و این فیلم توانست به فروش جهانی ۳۲۷ میلیون دلار دست یابد و بازی پیت نیز مورد توجه خاص منتقدین قرار گرفت. اما سال پس از آن پیت در فیلم «هفت سال در تبت» جلوی دوربین رفت، فیلمی که برای حضور در آن مجبور به انجام تمرینات دشوار کوهنوری بود، اما این فیلم به طور کلی با اقبال چندانی روبرو نشد.

فیلم «باشگاه مشت‌زنی» به کارگردانی «دیوید فینچر» در سال ۱۹۹۹ در جشنواره فیلم ونیز اکران شد و بازی پیت با تحسین فراوانی همراه شد. پس از این فیلم پیت در سال ۲۰۰۰ در فیلم «قاپزنی» به کارگردانی «گای ریچی» سرشناس حضور موفقی داشت و پس از آن در فیلم‌هایی چون «مکزیکی»، «جنگ سرد»،‌«جاسوس‌بازی» و فیلم سه قسمتی «یاران اوشن» نقش‌آفرینی کرد.

سال ۲۰۰۴ دو نقش اصلی و ماندگار را برای پیت به همراه داشت؛ نقش «آشیل» در فیلم «تروی» و نقش «راستی رایان» در فیلم «سیزده یار اوشن». فیلم «تروی» که برگرفته از کتاب ایلیاد هومر بود، توانست به فروش جهانی ۵۰۰ میلیون دلار دست پیدا کند.

برای 49 سالگی «برد پیت» پسر محبوب هالیوود

در سال ۲۰۰۵ فیلم «آقا و خانم اسمیت» با بازی «برد پیت» و «آنجلینا جولی» توانست به فروش جهانی ۴۷۸ میلیون دلار برسد و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۰۵ معرفی شود.

پیت در فیلم بعدی‌اش در سال ۲۰۰۶ در مقابل «کیت بلانش» در فیلم «بابل» به کارگردانی «آله‌خاندرو گونزالز ایناریتو» حضور موفقی داشت و بعدها پیت حضور در این فیلم را یکی از بهترین تصمیمات زندگی‌اش توصیف کرد. فیلم «بابل» در جشنواره کن ۲۰۰۶ به صورت ویژه نمایش یافت و پس از آن به جشنواره فیلم نورنتو رفت و در نهایت هفت نامزدی اسکار و گلدن گلوب به دست آورد.

برای 49 سالگی «برد پیت» پسر محبوب هالیوود

نقش بعدی پیت بازی در فیلم «ترور جسی جیمز بدست رابرت فورد بُزدل» به کارگردانی «اندرو دومینک» بود که جایزه بهترین بازیگر جشنواره شصت‌وچهارم ونیز را از آن خود کرد. از دیگر فیلم‌های مطرح با بازی‌ پیت در سال‌های اخیر می‌توان به «مورد عجیب بنجامین باتن»، «حرامزاده‌های عوضی» ساخته «کوئنتین تارانتینو»، «درخت زندگی» ساخته «ترنس مالیک»، برنده نخل طلای کن و «مانی‌بال» اشاره کرد.

پیت اخیرا قراداد بازی در فیلم «شهر گمشده زی» را که اقتباسی از کتابی با همین نام از «دیوید گرین» را امضا کرده است و جدیدترین فیلم‌اش «آن‌ها را به آرامی بکش» به کارگردانی «اندرو دومینک» از ۳۰ نوامبر ۲۰۱۲ در آمریکا اکران شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج