۳۸۴۴۶۲
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

درمان جدید اختلال شنوایی با ملخ و جیرجیرک

محققان با مطالعه برروی ملخ و جیرجیرک موفق به یافتن روشی شدند که منجر به طراحی میکروفون‌هایی با تقویت صدای انفعالی خواهد شد.

وب سایت کلیک: محققان با مطالعه برروی ملخ و جیرجیرک موفق به یافتن روشی شدند که منجر به طراحی میکروفون‌هایی با تقویت صدای انفعالی خواهد شد.

درمان جدید اختلال شنوایی با ملخ و جیرجیرک
به عقیده‌ی محققان ملخ در میان حشرات می‌تواند بزرگترین کمک برای درمان شنوایی و پیشرفت آن در آینده باشد. براساس خبری که در ساینس ریپورت منتشر شد یک گروه به سرپرستی دکتر راب مالکین پژوهشگر دانشگاه بریستول در تلاش هستند جوابی برای تولید میزان صدای بالای این حشرات بسیار کوچک بیابند.

وی گفت:هم‌اکنون با کمک این حشره در تحقیقات معاصر به درمان برخی اختلالات شنوایی نزدیک می‌شویم. در حال حاضر ابزارهای کمک شنوایی بزرگ و ناراحت‌کننده هستند و حشرات ممکن است راهنمایی برای تولید دستگاه‌های کوچک و راحت‌تر باشند.

دکتر مالکین اظهار کرد: ما اسپیکر کوچکی با صدای واقعا بلند طراحی و طی این تحقیق به تولید صدای جیرجیرک توسط بال‌هایش و تماس آنها با یکدیگر توجه کردیم. این روش منجر به طراحی میکروفون‌هایی با تقویت صدای انفعالی خواهد شد.

البته در این تحقیق از ملخ نیز استفاده شده‌است و محققان با توجه به خصوصیات غشای تمپان برای شنوایی دریافتند تغییر منظم ضخامت این غشا و عمل فیلترسازی آن در بسامدها بسیار مهم است.

محققان بر این باورند که با توجه به واقعیت‌های شنوایی در مورد ملخ‌ها و جیرجیرک‌ها قادرند پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه ابزارهای کمک شنوایی داشته باشند.

وی افزود: با الهام گرفتن از حشرات مذکور قادر به ساخت دستگاه‌های شنوایی کوچک و راحت خواهیم بود.

از دیگر حشرات مورد استفاده در این تحقیق پشه و مگس میوه بود.البته محققان در این مورد تحقیقات بسیاری انجام داده‌اند و همگی برای تغییر دستگاه‌های کمک شنوایی تلاش می‌کنند، اما بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده تا پایان دهه اخیر این تغییرات ممکن نخواهدشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج