۳۸۴۵۲۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کشف هفده گور هزار ساله باستانی اینکاها

باستان شناسان در جنوب غربی پرو مجموعه ای اجساد افرادی را شناسایی کرده اند که در یک گورستان دفن شده اند. در این منطقه آثاری کشف شده که باستان شناسان امیدوارند بخشی از راز های تمدن چیمو ها (Chimu-Inca)را برملا کند.

ساعت ۲۴: این گروهای کشف شده که افرادی حدود هفده نفر در آن بصورت آئینی دفن شده اند مربوط به تمدن چیمو ها و محدوده زمانی حکومت اینکاها است. افرادی که دفن شده اند با شکل و آیین خاصی مدفون شده اند و برخی فاقد پا و یا دست هستند و سرشان بریده و یا مثله شده اند.
ابزارها و سفال هایی نیز با این افراد دفن شده است. یک فرد بزرگسال که پایش قطع شده بوده در کنارش دو کودک دفن شده اند. نحوه دفن این عده به گونه ای است که باستان شناسان تصور می کنند که این افراد به طبقات بالای جامعه وابسته بوده اند. برخی به دلیل اینکه این افراد سربریده شده و مثله شده اند براین باورند این گروه قربانی شده اند.
باستان شناسان به کاوش و بررسی ادامه می دهند تا بتوانند اطلاعات تازه ای از تمدن چیموها بدست آورند. چیمو ها در سواحل جنوبی پرو زندگی می کرده اند و ماه را ارزشمند می دانستند در حالی که اینکاها خورشید را منبع هستی تصور می کردند.
محدوده تحت تصرف چیمو ها بوسیله اینکاها فتح شد و ۵۰ سال پیش از پیاده شدن اسپانیایی ها چیموها وجود نداشتند. آثار این اقوام اما وجود داشته و فرادی بوده اند که از این قوم اطلاعاتی داشته اند.

چیموها به ماهیگیری اشتغال داشته اند و در تولید سفال های سیاه رنگ و استفاده از مس طلا و نقره و برنز با تولید ظروف مختلف توانایی بالایی داشته اند.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
کشف هفده گور هزار ساله باستانی اینکاها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج