جاباما
۳۸۴۶۶۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

هاشمی: برخی قانون اساسی را دور میزنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: متأسفانه بعضی‌ها به بهانه دفاع از اسلام و نظام، قانون اساسی را دور می‌زنند و حقوق شهروندی مردم را ندیده می‌گیرند.

خبرگزاری ایلنا: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در ادامه سفر به مشهد مقدس، صبح امروز در دیدار اعضای تشکّل‌های دانشجویی استان خراسان رضوی، با تسلیت سالگرد شهادت امام محمدباقر(ع) و سالگرد فاجعه ۱۷ شهریور، به تشریح آن حادثه مهم در تاریخ انقلاب، اهداف رژیم پهلوی برای ایجاد آن اتفاق و دستاوردهای خون شهدای ۱۷ شهریور در ادامه مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: عمق جنایات رژیم پهلوی به گونه ای بود که نمی‌توانستیم ابعاد کارها و اقداماتی را که علیه مردم انجام داده بودند، در جامعه بگوییم.

وی افزود: مردمی که آن صحنه‌ها را در خیابان‌ها و کوچه و پس کوچه‌های اطراف میدان ژاله یا همان میدان شهدا دیده بودند، برای دیگران می گفتند و مردم چنان عصبانی شدند که پس از آن دیگر میدان مبارزه را ترک نکردند و کار خود را ادامه دادند تا رژیم را ساقط و عوامل داخلی و خارجی آن را بیرون کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خویش، با یادآوری نام و یاد مرحوم آیت‌الله طبسی، به نقش ایشان و آیت‌الله خامنه‌ای، شهید هاشمی نژاد و آقای مهامی در دوران مبارزه اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب که می‌خواستیم آیت‌الله خامنه‌ای با آن افکار ملی و تأثیراتی که در سراسر کشور داشتند، برای عضویت در شورای انقلاب به تهران بیایند، خلاء وجود ایشان در خراسان، نگران‌کننده بود که البته با وجود آیت‌الله طبسی، این نگرانی برطرف شد و آیت‌الله خامنه‌ای به تهران آمدند.

وی افزود: مرحوم آیت الله واعظ طبسی در همه دوران مبارزه و پیروزی انقلاب، نقشی بسیار اساسی داشتند و انقلاب و کشور در همه مسئولیتها، به ویژه تولیت آستان قدس رضوی، از ویژگی‌های مدیریتی ایشان استفاده می کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این جمله که خراسان و خراسانی‌ها همیشه در تاریخ اسلام و ایران تأثیرگذار بودند، به مقاطعی از تاریخ گذشته ایران، مخصوصاً مقطع فتح خراسان توسط لشکریان اسلام اشاره کرد و با تأکید بر سخنان امام علی(ع) در جلسه مشورتی برای تصمیم‌گیری جهت تصرف یا عدم تصرف خراسان، گفت: اسلام نمی‌توانست در ممالک شرقی گسترش یابد و خراسان بزرگ را نداشته باشد که تا آسیای میانه و حتی تا سرحدّات هند گسترش داشت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در ادامه سخنان خویش به مقطع تاریخی حضور امام رضا(ع) در خراسان اشاره کرد و گفت: قدر خراسان را بدانید و کاری کنید که مردم، اسلام جامع را در خراسان ببینند و از افکار تک بعدی بپرهیزید که اسلام دینی جامع، کامل و به تمام معنا، خاتم ادیان است.

وی به افکار عمومی فرهیختگان کشور اشاره کرد و با تحسین وجود ۵ میلیون دانشجو، ۱۰ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی و وجود انبوهی از حوزویان فرهیخته در کشور، گفت: این سرمایه غنی همزمان با باز شدن دریچه‌های اطلاع‌رسانی جهان، فرصتی تاریخی برای ایران اسلامی فراهم کرده تا تفکرات مکتب اهل بیت(ع) را در سراسر گیتی پخش نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این جمله که «مردم آگاه فریب نمی‌خورند»، به زمینه‌ها و ظرفیت‌های رشد آگاهی در کشور اشاره کرد و گفت: در زمانی که هر خبری در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر شهپر ابزار اطلاع رسانی به سراسر جهان می‌رسد، نمی‌توان با هدف بی‌خبر ماندن مردم، به سانسور روی آورد و یا خرده شیشه در نان مردم ریخت. چرا که مردم و به ویژه جوانان، از همه چیز خبر دارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دستور رهبری برای شکل‌گیری کرسی‌های آزاداندیشی را اقدامی در راستای تقویت اطلاع رسانی و آگاهی و همچنین احترام به افکار عمومی، به ویژه تفکرات قشر فرهیخته حوزه و دانشگاه دانست و با ابراز تأسف از سطحی نگری بعضی ها نسبت به منویات مقام معظم رهبری، به عمق این جمله اشاره کرد و گفت: سخنان رهبری براساس عقاید اسلامی و شیعی، محور حرکتهای جامعه است، اما می بینیم که مدعیان ولایتمداری در این مسأله مهم، به برگزاری چند همایش و پخش چند پوستر بسنده کردند. در حالی که آن دستور می‌توانست محوری برای آغاز یک حرکت گسترده در جهت تقویت پایه‌های دینی باشد.

وی با اشاره به سعه صدر رهبری، برای شنیدن حرفهای منتقدان گفت: متأسفانه در جامعه کسانی هستند که اگر حرفهای هر منتقدی ولو دلسوز مخالف جریانات فکری و سیاسی آنان باشد، برخوردهای سلبی می‌کنند که این کار اصلاً با روح انقلاب سازگار نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعلام عدم التزام به اسلام و انقلاب اسلامی، آن هم برای ۵۰۰ عالم و فاضل حوزه‌های علمیه را زیبنده نظام جمهوری اسلامی ندانست و گفت: هر یک از این آقایان که رد صلاحیت شدند، در حوزه های علمیه شاگردان زیاد و در اقصی نقاط جامعه منبر دارند و حتی بعضاً ائمه جمعه و جماعات هستند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به نتایج انتخابات ۷ اسفند ۹۴ که طی آن همه بزرگان یک جناح از طرف مردم یکجا حذف شدند و همه افراد لیست دوم و سوم جناحی دیگر یکجا انتخاب شدند، گفت: وجهه تمایز این دو لیست، شعار اعتدالی بود و رأی لیست منتسبین به گروه اعتدال، نشان از توجه مردم جامعه به این اصل اسلامی و شیعی است که باید به عنوان پیام انتخابات، مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری سیر تدریجی تدوین و تصویب قانون اساسی و با تأکید بر ضرورت رعایت فصول و بند بند آن، به فصل حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: متأسفانه بعضی‌ها به بهانه دفاع از اسلام و نظام، قانون اساسی را دور می‌زنند و حقوق شهروندی مردم را ندیده می‌گیرند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اعتدال را محور و اصل اعتقادات و مبانی اسلام دانست و با قرائت چندین آیه، قرآن را بهترین سند برای دستور خداوند در جهت پرهیز از افراط و تفریط دانست و گفت: حتی در سیره نبوی هم داریم که ایشان حتی نسبت به کسانی که در انفاق اموال خویش نیز افراط می‌کنند، انتقاد می‌کردند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خویش با تأکید بر دستاوردهای علمی، پژوهشی، دینی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: برای کم کردن دغدغه رهبری در ایجاد کرسی های آزاداندیشی، یک حرکت مبنایی را با قراردادن دو واحد درسی در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه، شروع کردیم.

وی رعایت مقررات و پایبندی به قوانین و نظم را ویژگی استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، مخصوصاً در تشکّلهای دانشجویی دانست و گفت: توصیه من به جوانان دانشجو، پرهیز از تندروی های سیاسی و تنازعات اختلاف برانگیز در مباحث و تأکید بر استدلال است که منطق اسلام و بزرگان دینی بود، هست و خواهد بود.

در آغاز این دیدار، حجت الاسلام نمازی، مدیر کل تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی و چند تن از دبیران و اعضای تشکل های دانشجویی به بیان دیدگاه های خویش در خصوص مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و به ویژه برنامه های تشکل های دانشجویی در خصوص ضرورت توجه به اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط پرداختند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      .........شما وخونوادتون خیلی خوب قانونو اجرا میکنید بخصوص پسر گرامی که بخاطر همین عمل به قانون الان رفته گردش دور دنیا(اوین)که اونجا هم بازم به قانون عمل میکرده وسکه وگوشی وپول نقد باخودش برده بود

    • بدون نام

      چرا از شهریه ۱۵درصد افزایش یافته حرفی نزد چرا از بیچارگی خانوادها که زیر این افزایش شهریه خم شده حرف نمی زنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج