۳۸۴۹۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

این همه جنجال‌ فقط برای ۲۷ میلیارد

اکران ۴۳ فیلم، فروش ۲۷ میلیارد تومانی و مخاطب حدود هشت میلیون نفری حاصل عملکرد سینمای ایران در ۹ ماه گذشته سال ۱۳۹۱ است».

خبرگزاری ایسنا: اکران ۴۳ فیلم، فروش ۲۷ میلیارد تومانی و مخاطب حدود هشت میلیون نفری حاصل عملکرد سینمای ایران در ۹ ماه گذشته سال ۱۳۹۱ است».

امیرحسین علم‌الهدی، از کارشناسان اکران، در آستانه پایان سومین فصل سال، تحلیلی را از شرایط فروش و تعداد مخاطبان سینمای ایران در ۹ ماه گذشته سال و همچنین مقایسه تعداد مخاطبان سال جاری با سال‌های گذشته در اختیار ما گذاشته است که در زیر می‌آید:

«اکران ۴۳ فیلم و فروش ۲۷ میلیارد تومانی و مخاطب حدود هشت میلیون نفری حاصل عملکرد سینمای ایران طی ۹ ماه گذشته سال ۱۳۹۱ است. تهران با فروش ۱۷ میلیارد تومانی و مخاطب حدود چهار میلیون نفری ( با بهای بلیط میانگین ۴۵۰۰ تومانی و بلیط نیم بها) و شهرستان‌های کشور نیز با فروش ۹ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومانی و مخاطب حدود ۴ میلیون نفری (با بلیط میانگین ۲۵۰۰ تومانی و بلیط نیم بها) دستاورد سینمای نحیف و آسیب‌پذیر در سه فصل گذشته است‌.

این همه جنجال‌ فقط برای 27 میلیارد

قابل پیش‌بینی بود که سینمای ایران فارغ از اتفاقات پیش‌آمده امسال، توان جذب مخاطب حداقل سال ۱۳۹۰ (سال قبل سینمای ایران ۱۴ میلیون نفر مخاطب و ۳۶ میلیارد تومان فروش داشت، هرچند سال ۹۰ نیز از سال‌های ضعیف سینمای ایران محسوب می‌شود) را ندارد و چنانچه امسال نیز این اوضاع و احوال گریبان‌گیر سینمای ایران نمی‌شد، شاید می‌توانستیم به اعداد و ارقام مخاطبان سینمای ایران یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اضافه کنیم».

از آنجا که تحلیل تعداد مخاطبان توسط علم‌الهدی تا پایان آذرماه در بالا بیان شده بود، او در ادامه آورده است: «با نگاهی خوش‌بینانه، باید تعداد مخاطبی نهایتا ۵۰۰ هزار نفری را برای فصل زمستان پیش‌بینی کرد و همان‌گونه که سال قبل به‌عرض رساندم امسال پایین‌ترین میزان مخاطب را پس از سه دهه سینمای ایران شاهد هستیم (حدود ۹ تا ۹.۵ میلیون مخاطب) که این وضعیت نشان‌دهنده بیماری مزمن سینمای ایران در حوزه توزیع و نمایش است.

این کارشناس حوزه اکران در پایان آورده است: «باید منتظر بود تا سیاست‌های دولت یازدهم در اواسط سال ۹۲ را شاهد باشیم. امیدوارم سینمای ایران در سال ۹۲ حداقل بتواند همانند امسال مخاطبان محدود خود را حفظ کند.

در جدول درج‌شده در این گزارش، آمارهای سال ۹۱ مربوط به ۹ ماه گذشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میرهادی

      با سلام
      فاتحه سینمای ایران با عدم تغییر نگرش مسئولین و متولیان مربوطه سالهاست خوانده شده است اگر تنها سه فیلم را از اکران 91 جذف نمائید عمق فاجعه را درک خواهید نمود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج